Meditatie

Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Meditatie

Bericht door Bijdrager »

Ja, aan het kruis en nergens anders. Allemaal menselijke inlegkunde en systeemtheorie. Hij zag Jezus daar en zijn hart werd verbroken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Meditatie

Bericht door Roos2017 »

Bijdrager schreef:Wie zegt dat hij in detentie heeft gezeten?
De moordenaar zal vast niet naar het politiebureau zijn gestapt om te zeggen: kruisig mij ook maar gelijk, want ik heb een moord begaan.
Hij is natuurlijk gewoon gearresteerd en schuldig zijn bevonden na onderzoek.
Zo gaat dat doorgaans.
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Meditatie

Bericht door Bijdrager »

De theorie klopt wel weer! Geloof alleen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Meditatie

Bericht door Jeremiah »

Roos2017 schreef:
helma schreef: Hij werd als een goddeloze, als een vuurbrand uit het vuur gerukt. Hij spotte volop mee, dus er blijkt niets van een omkeer tijdens detentie.
Lukas 23: 39 : En een der kwaaddoeners, die gehangen waren, lasterde Hem, zeggende: Indien Gij de Christus zijt, verlos Uzelven en ons.
Mattheus 27:44 : En hetzelfde verweten Hem ook de moordenaars (meervoud), die met Hem gekruisigd waren.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Meditatie

Bericht door Roos2017 »

Jeremiah schreef: Mattheus 27:44 : En hetzelfde verweten Hem ook de moordenaars (meervoud), die met Hem gekruisigd waren.
Ja, je hebt gelijk.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Meditatie

Bericht door Jeremiah »

Het komt er op neer dat de moordenaar tot inkeer kwam en een diep besef van zonden kreeg. Hij werd een schuldverslagene. In welke mate? Wij geven het graag over in de handen van de middelste Kruiseling (ds. Mijnders)
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Meditatie

Bericht door Roos2017 »

Jeremiah schreef:Het komt er op neer dat de moordenaar tot inkeer kwam en een diep besef van zonden kreeg. Hij werd een schuldverslagene. In welke mate? Wij geven het graag over in de handen van de middelste Kruiseling (ds. Mijnders)
Zo is dat.
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Meditatie

Bericht door Bijdrager »

Roos2017 schreef:
Jeremiah schreef:Het komt er op neer dat de moordenaar tot inkeer kwam en een diep besef van zonden kreeg. Hij werd een schuldverslagene. In welke mate? Wij geven het graag over in de handen van de middelste Kruiseling (ds. Mijnders)
Zo is dat.
Mee eens! Al dat geredeneer er om heen maakt mensen alleen maar onzeker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Meditatie

Bericht door heusden-op »

Thans worden ook wij allen opgeroepen om op de verhoogde Middelaar aan het kruis te zien. Echter, velen zijn er, die niet beter weten dan Hem te bespotten, en het verachtelijk vinden om alleen maar op Hem te zien. Anderen spreken over en roemen in Christus, zonder ooit aan hun slangenbeet ontdekt te zijn geworden. Ontdekkende genade gaat het gelovig ontdekt krijgen van Christus vooraf. Wanneer het God behaagt ons te onderwijzen, dan verlicht Hij ons niet alleen, maar maakt ons ook levend. Hij leert zodanig, dat Hij leven verwekt: Ik ben het Licht der wereld; die Mij volgt zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben (Joh. 8:12). Ontdekkende genade laat ons zien, dat wij sterven moeten, omdat we in Adam in opstand tegen God zijn gekomen. Daarom hebben we het oordeel des doods over ons ingeroepen. Gelijk de slangenbeet vreselijke dorst veroorzaakte, zo zullen ook wij gaan dorsten naar de Heere en Zijn gemeenschap: Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God (Ps. 42:3). Deze dorst is mede het gevolg van de Goddelijke droefheid, omdat zij smartelijk inleven tegen een goeddoend God te hebben gezondigd. Dit drijft hen tot de Heere uit met de koorden van veroordeling om de hals. Echter leert de Heere hen, dat voor de zonde betaald moet worden, zodat zij moeten sterven. God komt om Zijn geschonden recht, en moet de zondaar voor eeuwig straffen. De Heere brengt hen op het plaatsje dat zij voor Gods recht worden ingewonnen, en hun doodsvonnis gaan ondertekenen. Omkomen, en dat rechtvaardig. Zij erkennen: Uw doen is rein, en Uw vonnis gans rechtvaardig. Zie, dan kan de Heere geen kwaad meer doen, en valt de uitgewerkte zondaar de Heere onvoorwaardelijk in de handen.

Vrienden, wat we nu schrijven is voor degenen die het beleven een eeuwig wonder geworden, en we hopen dat het voor u niet vreemd zal zijn. (ds. J. Roos, DWS)
dam-leer
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Meditatie

Bericht door refo »

Moesten de Israëlieten aan hun slangenbeet ontdekt worden?
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Meditatie

Bericht door Jeremiah »

refo schreef:Moesten de Israëlieten aan hun slangenbeet ontdekt worden?
Al wie gebeten was en op de koperen slang zag werd genezen, ik neem aan dat als je door een slang gebeten bent, dat wel weet.

8 En de HEERE zeide tot Mozes: Maak u een vurige slang en stel ze op een stang; en het zal geschieden dat al wie gebeten is, als hij haar aanziet, zo zal hij leven.
9 En Mozes maakte een koperen slang en stelde ze op een stang; en het geschiedde als een slang iemand beet, zo zag hij de koperen slang aan en hij bleef levend.


Je ziet ook hier dat de kennis van de ellende voorafgaat aan de verlossing, zoals in de hele bijbel.
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 31 mar 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Meditatie

Bericht door gallio »

Jeremiah schreef:
refo schreef:Moesten de Israëlieten aan hun slangenbeet ontdekt worden?
Al wie gebeten was werd genezen, ik neem aan dat als je door een slang gebeten bent, dat wel weet.

8 En de HEERE zeide tot Mozes: Maak u een vurige slang en stel ze op een stang; en het zal geschieden dat al wie gebeten is, als hij haar aanziet, zo zal hij leven.
9 En Mozes maakte een koperen slang en stelde ze op een stang; en het geschiedde als een slang iemand beet, zo zag hij de koperen slang aan en hij bleef levend.


Je ziet ook hier dat de kennis van de ellende voorafgaat aan de verlossing, zoals in de hele bijbel.
Al wie gebeten was werd genezen ? Of die gebeten waren en op de slang zagen ?
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Meditatie

Bericht door Bijdrager »

Jeremiah schreef:
refo schreef:Moesten de Israëlieten aan hun slangenbeet ontdekt worden?
Al wie gebeten was werd genezen, ik neem aan dat als je door een slang gebeten bent, dat wel weet.

8 En de HEERE zeide tot Mozes: Maak u een vurige slang en stel ze op een stang; en het zal geschieden dat al wie gebeten is, als hij haar aanziet, zo zal hij leven.
9 En Mozes maakte een koperen slang en stelde ze op een stang; en het geschiedde als een slang iemand beet, zo zag hij de koperen slang aan en hij bleef levend.


Je ziet ook hier dat de kennis van de ellende voorafgaat aan de verlossing, zoals in de hele bijbel.
Helemaal mee eens maar het gaat hier wel wat sneller dan in de Ger. Gezindte. Daar moet je zoveel doorleefd hebben en zoveel zondekennis hebben dat de slang bij wijze van spreken al weg is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Meditatie

Bericht door Jeremiah »

gallio schreef:
Jeremiah schreef:
refo schreef:Moesten de Israëlieten aan hun slangenbeet ontdekt worden?
Al wie gebeten was werd genezen, ik neem aan dat als je door een slang gebeten bent, dat wel weet.

8 En de HEERE zeide tot Mozes: Maak u een vurige slang en stel ze op een stang; en het zal geschieden dat al wie gebeten is, als hij haar aanziet, zo zal hij leven.
9 En Mozes maakte een koperen slang en stelde ze op een stang; en het geschiedde als een slang iemand beet, zo zag hij de koperen slang aan en hij bleef levend.


Je ziet ook hier dat de kennis van de ellende voorafgaat aan de verlossing, zoals in de hele bijbel.
Al wie gebeten was werd genezen ? Of die gebeten waren en op de slang zagen ?
Dat laatste uiteraard, ik heb het verbeterd.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Meditatie

Bericht door heusden-op »

Weet u hoe het bij de Israëlieten was? Ze voelden het slangengif door hun aderen gaan: brandende pijn, daarom worden de slangen vurige slangen genoemd. Ze hadden de dood voor ogen. Er was geen middel van hun kant. Gelukkig de ongelukkige die dat gaat inleven. Dat hoeft niet lang te duren. Het duurt vaak lang omdat er van onze kant zoveel verzet is om op dat plaatsje gebracht te worden (de soevereiniteit Gods niet te na gesproken).
dam-leer
Plaats reactie