Vergeving....

Als je niet kan vergeven, dan ken je ten diepste de genade van God niet

mee eens, want....
21
64%
niet mee eens, want.....
12
36%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vergeving....

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vergeving is niet hetzelfde als vergeten. Vergeven is het opgeven van gevoelens als wraak. Vergeven is het overgeven aan God.
Vergeven is iemand, ondanks alles wat hij/zij jou heeft aangedaan, toch de Hemel gunnen en niet de Hel in wensen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vergeving....

Bericht door huisman »

JolandaOudshoorn schreef:Vergeving is niet hetzelfde als vergeten. Vergeven is het opgeven van gevoelens als wraak. Vergeven is het overgeven aan God.
Vergeven is iemand, ondanks alles wat hij/zij jou heeft aangedaan, toch de Hemel gunnen en niet de Hel in wensen.
Er zit aan vergeven ook een bestraffende kant volgen Lukas. Dat bestraffen is wezenlijk bij de zaken die lien75 noemt
3 Wacht uzelven. En indien uw broeder tegen u zondigt, zo bestraf hem; en indien het hem leed is, zo vergeef het hem.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vergeving....

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vergeving is niet hetzelfde als vergeten. Vergeven is het opgeven van gevoelens als wraak. Vergeven is het overgeven aan God.
Vergeven is iemand, ondanks alles wat hij/zij jou heeft aangedaan, toch de Hemel gunnen en niet de Hel in wensen.
Er zit aan vergeven ook een bestraffende kant volgen Lukas. Dat bestraffen is wezenlijk bij de zaken die lien75 noemt
3 Wacht uzelven. En indien uw broeder tegen u zondigt, zo bestraf hem; en indien het hem leed is, zo vergeef het hem.
Daar ben ik het geheel mee eens. Je moet wel weten wat je vergeeft en/ of wat vergeven wordt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Vergeving....

Bericht door GJdeBruijn »

Coosje schreef:Prof. Wisse ken ik alleen van 'horen zeggen'.
Maar dit is wat ik zelf van God heb geleerd.
En iedere keer weer opnieuw moet leren.
God gebruikt zijn knechten om mensen te leren. Prof. Wisse had de gave om geestelijke zaken heel treffend te verwoorden.
Zoals DIA zegt: aanbevolen!
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Vergeving....

Bericht door Mariavt »

Als je oprecht berouw hebt over iets dan huichel je niet als je om vergeving vraagt, maar berouw komt niet altijd vanzelf, dat kan soms later zelfs in je hart komen, omdat de Heere het erin legt, en als je echt berouw hebt en vraagt om vergeving, en de " tegenpartij " weigert om te antwoorden of je te vergeven, dan heb jij gedaan wat je kon en als het goed is ook je schuld beleden, dan ligt het voor die persoon waaraan je vergeving vraagt en niet meer voor jouw rekening....en dan mag je het ook bij de Heere neerleggen...
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Plaats reactie