Kinderen binnen op zondag?

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Miscanthus schreef:
BJD schreef:. Dat Hij het waard is dat we een dag voor Hem afzonderen om Hem te dienen.
Ja. En hoe doe je dat dan concreet met je kinderen?
Ik hoor alleen maar dat je bang bent dat zijn zondagse kleren vies worden. (Ik ga er van uit dat ik het verkeerde uit je posting pik :wink: )
"ALLEEN" maar dat de kleding vies wordt dan pak je inderdaad het verkeerde eruit. Het is alleen een heel klein puntje dat bestaat naast die heel veel andere belangrijke punten die hier al uitvoerig aan de orde zijn geweest.

Concreet de zondag in dienst van God stellen met mijn zoontjes Joel van 4 jaar en Yvan van 4 maanden betekend kerkgang met mijn zoon Joel, zingen bij de piano, een fijne dag als gezin beleven, veel aandacht aan de kinderen, proberen op peuterwijze over Jezus te vertellen, opa op bezoek, kortom op een positieve wijze de zondag doormaken.
Dus niet...
..Je mag niet buitenspelen want het is zondag
..stil met een boekie in een hoekie zetten
..als een doodmoeie hond de dag door komen
..geen verschil maken tussen de zondag en andere dagen
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

BJD schreef: kerkgang met mijn zoon Joel, zingen bij de piano, een fijne dag als gezin beleven, veel aandacht aan de kinderen, proberen op peuterwijze over Jezus te vertellen, opa op bezoek, kortom op een positieve wijze de zondag doormaken.
das grappig, mijn zoon heet ook Joël en we zingen ook bij de piano... :D
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Zijn jullie ook beide GerGem ??? :wink:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Neem inderdaad een voorbeeld aan tukkertje: die doet zijn piano de deur uit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:Zijn jullie ook beide GerGem ??? :wink:
geweest.
Ik ben nu Christen. :wink:
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

Miscanthus schreef:
geledu schreef:Zijn jullie ook beide GerGem ??? :wink:
geweest. ik ben nu Christen.
Ik ben ook Christen. En van de GerGem. :D
Wat een hoop broeders en zusters hier!

PS Miscantus, waarom pas 'nu'?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Miscanthus schreef:
geledu schreef:Zijn jullie ook beide GerGem ??? :wink:
geweest.
Ik ben nu Christen. :wink:
kom kom Miscanthus, laten we het gezellig houden !!
Net zo haatdragend.
Je ziet dat er dus toch nog wel overeenkosten zijn !!
BJD zingt en speelt bij de piano en jij ook !!! :wink:
Laat ons dan elkaar vinden in hetgeen ons bind.
Ik ben wel vd Gergem, heb geen piano, maar ik zing wel met mn kinderen.!! (dus toch ook weer iets wat bind ) :wink:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:kom kom Miscanthus, laten we het gezellig houden !!
Net zo haatdragend.
Ik ben niet haatdragend.
Ben ik zo ongezellig hier?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Miscanthus schreef:
geledu schreef:kom kom Miscanthus, laten we het gezellig houden !!
Net zo haatdragend.
Ik ben niet haatdragend.
Ben ik zo ongezellig hier?
Nee verre van dat !!
Maar het lijkt net dat je in de Gergem geen christen kunt zijn !! (volgens jou)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

geledu schreef:
Miscanthus schreef:
geledu schreef:kom kom Miscanthus, laten we het gezellig houden !!
Net zo haatdragend.
Ik ben niet haatdragend.
Ben ik zo ongezellig hier?
Nee verre van dat !!
Maar het lijkt net dat je in de Gergem geen christen kunt zijn !! (volgens jou)
lijkt misschien maar bedoel ik niet.
Mij lukt het iig niet.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

BJD schreef:Enige aandachtspunten die ik in deze discusie niet gehoord heb. Mijn zoontje van 4 zou ik nu wel binnen kunnen roepen om 15:00 uur om naar de kerk te gaan (alhoewel ik me voor kan stellen dat dit ook wel moeilijk zou gaan) Hij blijft nu netjes voor in de straat. Ik moet er niet aan denken dat als hij straks 16 is. Ja, hij heeft heel z'n leven op zondag buiten mogen spelen. Houd hem dan maar voor in het speeltuintje. Dan zit hij ergens te chillen, kan hem niet vinden.
Of.... komt die binnen, zondagse kleding aan, onder de bagger... Ja zo ga je ook niet naar de kerk.


Ikzelf heb het binnenblijven nooit als vervelend ervaren. Woonde in een wijk met allemaal onchristelijke vriendjes. Hield ook erg van voetballen. De vriendjes wisten het, geen probleem..

Ik probeer mijn kinderen voor te houden dat we een dag afzonderen voor God. Niet uit wettische overtuiging, dat zal de kinderen doen tegenstaan, maar uit liefde voor God. Dat Hij het waard is dat we een dag voor Hem afzonderen om Hem te dienen.
Ik heb ook geleerd dat de zondag een aparte dag voor God is. Ik speelde echter altijd buiten, toen ik 16 was ging ik regelmatig op zondag bij kerkvrienden hangen en dat doe ik nog steeds wel eens... het heeft verder geen problemen opgeleverd met vieze kleren, niet binnen willen komen etc. We waren dan ook niet hele dagen buiten. Dus ik vraag me wel eens af of er, al is het niet zo bedoeld, non-argumenten worden aangehaald om een regel "goed te praten".
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Marnix schreef:
BJD schreef:Enige aandachtspunten die ik in deze discusie niet gehoord heb. Mijn zoontje van 4 zou ik nu wel binnen kunnen roepen om 15:00 uur om naar de kerk te gaan (alhoewel ik me voor kan stellen dat dit ook wel moeilijk zou gaan) Hij blijft nu netjes voor in de straat. Ik moet er niet aan denken dat als hij straks 16 is. Ja, hij heeft heel z'n leven op zondag buiten mogen spelen. Houd hem dan maar voor in het speeltuintje. Dan zit hij ergens te chillen, kan hem niet vinden.
Of.... komt die binnen, zondagse kleding aan, onder de bagger... Ja zo ga je ook niet naar de kerk.


Ikzelf heb het binnenblijven nooit als vervelend ervaren. Woonde in een wijk met allemaal onchristelijke vriendjes. Hield ook erg van voetballen. De vriendjes wisten het, geen probleem..

Ik probeer mijn kinderen voor te houden dat we een dag afzonderen voor God. Niet uit wettische overtuiging, dat zal de kinderen doen tegenstaan, maar uit liefde voor God. Dat Hij het waard is dat we een dag voor Hem afzonderen om Hem te dienen.
Ik heb ook geleerd dat de zondag een aparte dag voor God is. Ik speelde echter altijd buiten, toen ik 16 was ging ik regelmatig op zondag bij kerkvrienden hangen en dat doe ik nog steeds wel eens... het heeft verder geen problemen opgeleverd met vieze kleren, niet binnen willen komen etc. We waren dan ook niet hele dagen buiten. Dus ik vraag me wel eens af of er, al is het niet zo bedoeld, non-argumenten worden aangehaald om een regel "goed te praten".
Je hield zeker niet van voetballen :wink:

Het waren ook maar puntjes die nog niet ter sprake waren gekomen. Ik ben geen type die de regel handhaaft om de regel.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

BJD schreef:
Marnix schreef:
BJD schreef:Enige aandachtspunten die ik in deze discusie niet gehoord heb. Mijn zoontje van 4 zou ik nu wel binnen kunnen roepen om 15:00 uur om naar de kerk te gaan (alhoewel ik me voor kan stellen dat dit ook wel moeilijk zou gaan) Hij blijft nu netjes voor in de straat. Ik moet er niet aan denken dat als hij straks 16 is. Ja, hij heeft heel z'n leven op zondag buiten mogen spelen. Houd hem dan maar voor in het speeltuintje. Dan zit hij ergens te chillen, kan hem niet vinden.
Of.... komt die binnen, zondagse kleding aan, onder de bagger... Ja zo ga je ook niet naar de kerk.


Ikzelf heb het binnenblijven nooit als vervelend ervaren. Woonde in een wijk met allemaal onchristelijke vriendjes. Hield ook erg van voetballen. De vriendjes wisten het, geen probleem..

Ik probeer mijn kinderen voor te houden dat we een dag afzonderen voor God. Niet uit wettische overtuiging, dat zal de kinderen doen tegenstaan, maar uit liefde voor God. Dat Hij het waard is dat we een dag voor Hem afzonderen om Hem te dienen.
Ik heb ook geleerd dat de zondag een aparte dag voor God is. Ik speelde echter altijd buiten, toen ik 16 was ging ik regelmatig op zondag bij kerkvrienden hangen en dat doe ik nog steeds wel eens... het heeft verder geen problemen opgeleverd met vieze kleren, niet binnen willen komen etc. We waren dan ook niet hele dagen buiten. Dus ik vraag me wel eens af of er, al is het niet zo bedoeld, non-argumenten worden aangehaald om een regel "goed te praten".
Je hield zeker niet van voetballen :wink:

Het waren ook maar puntjes die nog niet ter sprake waren gekomen. Ik ben geen type die de regel handhaaft om de regel.
Oké :) En ik hield/hou wél van voetballen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Miscanthus schreef: Mij lukt het iig niet.
Ben benieuwd waarom niet.
Waarom de een wel en de ander niet?

Of wordt het dan te persoonlijk?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

olfie schreef:
Miscanthus schreef: Mij lukt het iig niet.
Ben benieuwd waarom niet.
Waarom de een wel en de ander niet?

Of wordt het dan te persoonlijk?
Ds R. Kok
1931
Louter genade
erf van het verbond
avondmaalsmijding
en persoonlijker zaken....
Plaats reactie