Gebedstopic

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Gebedstopic

Bericht door Lassie »

Beste mensen,

Veel van jullie kennen Haythem, uit Jemen. Als asielzoeker in NL tot geloof gekomen en terug gekeerd. We hebben vaak over hem geschreven in onze nieuwsbrieven en onderhielden veel contact met hem, per mail, MSN en telefoon.

Vandaag kwam het schokkende bericht dat hij eergisteren gearresteerd is, in het bezit van lectuur, Bijbels cassettes etc., op weg naar contacten in een grote stad in Jemen. Inclusief zijn mobiele telefoon met veel namen en nummers van mensen in Jemen en daarbuiten.
Zojuist kreeg ik een email van Amerikaanse en NL werkers in Jemen, zij maken zich zeer ernstig zorgen omdat de beruchte geheime dienst van dit land hem nu heeft laten overplaatsen naar hun beruchte gevangenis.
Er worden pogingen gedaan om hem er, desnoods financieel, uit te krijgen maar tot nu toe heeft niemand hem mogen zien wat de vrees op marteling groeter heeft gemaakt bij de werkers daar.

IK WIL JULLIE VRAGEN VURIG TE BIDDEN VOOR DEZE BROEDER, OM BESCHERMING VAN ONZE HEMELSE VADER ZELF.Wil je daar tijd voor vrij maken. Dit land staat hoog op de lijst van vervolging en er is nauwelijks sprake van een ondergrondse kerk. Bid ook om veiligheid voor de werkers daar; hun auto etc. is bij de zaak betrokken.

Verbonden in de Here Jezus Christus,

Marijke en Jurjen
Dit mailtje werd gestuurd naar veel mensen. Gistermiddag werd er voor Haythem bij ons in de kerk voorbede gedaan. Hij schijnt in een vreselijk situatie te zitten.
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor deze Christenbroeder en allen anderen die vervolging lijden om Zijn Wonderschone Naam;

HEER IN UW BARMHARTIGHEID.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Het was gisteren 'zondag voor de lijdende kerk'. Is daar in het gebed in de gemeente nog aandacht aan besteedt?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Bij ons wel ja. Er word elke week gebeden voor de lijdende kerk. Maar gisteren werd extra aandacht aan gehouden ivm Haythem, omdat hij bij ons in de gemeente kwam.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Eppie schreef:Het was gisteren 'zondag voor de lijdende kerk'. Is daar in het gebed in de gemeente nog aandacht aan besteedt?
ja.
het was tevens Trinitatis.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:het was tevens Trinitatis.
Of dat een rol heeft gespeeld, weet ik niet, maar het curieuze feit deed zich voor dat in onze gemeente drie predikanten onafhankelijk van elkaar hebben gepreekt over Hand. 3: 6

6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wande

Da's toch wel bijzonder, in een week van voorbereiding: driemaal "sta op en wandel!"
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef:het was tevens Trinitatis.
Of dat een rol heeft gespeeld, weet ik niet, maar het curieuze feit deed zich voor dat in onze gemeente drie predikanten onafhankelijk van elkaar hebben gepreekt over Hand. 3: 6

6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wande

Da's toch wel bijzonder, in een week van voorbereiding: driemaal "sta op en wandel!"
Nou, zo curieus is dat ook weer niet, want ze hebben een preekagenda volgens mij. Dus heb je kans op preken over dezelfde teksten.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Lassie schreef::roll:
Dominees kunnen gebruikmaken van zgn. postilleboeken, ieder jaar een. Dat is een soort preekagenda, met aanwijzingen voor de te maken preek.
Hoe het precies zit, weet ik ook niet. Wellicht zijn er onder ons die er meer verstand van hebben.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

hmmm altijd gedacht dat dominee's baden of ze een tekst mochten krijgen? Ik ben niet zo naief om te denken dat de teksten bij het open doen van de ogen voor hun liggen, maar dit had ik niet verwacht.

Maar afgelopen zondag is ook bij ons in de kerk over Hand. 3 vers 6 gepreekt
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebedstopic.

Bericht door Orchidee »

In en aangrijpend @Isala, heel veel sterkte, ook voor degene die om haar heen staan en ik zal het in het gebed meenemen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Gebedstopic.

Bericht door Wittewrongel »

Orchidee schreef:In en aangrijpend @Isala, heel veel sterkte, ook voor degene die om haar heen staan en ik zal het in het gebed meenemen!
Dit topic is van 2006?
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebedstopic.

Bericht door Orchidee »

Ja en? Isala zocht naar een "gebedstopic".
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Gebedstopic.

Bericht door Wittewrongel »

Orchidee schreef:Ja en? Isala zocht naar een "gebedstopic".
Aah de link gevonden naar het andere topic Afbeelding
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gebedstopic.

Bericht door Orchidee »

:fleur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gebedstopic.

Bericht door Luther »

Wat is de bedoeling van dit topic?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie