Kerkelijke achtergrond Refoforumbezoekers.

Welke kerkelijke achtergrond is de Refoforumbezoeker?

1. PKN
19
18%
2. Hersteld Hervormd
18
17%
3. Gereformeerd
3
3%
4. Christelijk Gereformeerd
11
11%
5. Oud Gereformeerde Gemeente
4
4%
6. Gereformeerde Gemeente in Nederland
5
5%
7. Gereformeerde Gemeente
37
36%
8. Evangelische Gemeente
0
Geen stemmen
9. Anders
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 103

Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Tiberius schreef:
Gert10 schreef:Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd?
Door de forumbezoekers wel ja. Maar "gemiddelde" GerGemmers zijn hier soms snel weer verdwenen. Of ze moeten ontzettend veel tijd hebben en sterk in hun schoenen staan om elke "linkse directe" te pareren. De kritiek komt hard over en daar moet je tegen kunnen (+tijd voor hebben).
Wat dat betreft: petje af voor MV en Olfie!
M/V is geen GG en wat Olfie is weet ik niet. Verder een goed bokser weet een 'linkse directe' goed te pareren. Nogmaals heb ik liever een kerkgenootschap waarin men elkaar kritisch beziet dan een waarin men elkaar voortdurend over het bolletje aait en afwijkingen ter linker of ter rechterzijde maar laat voortwoekeren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Eppie schreef:M/V is geen GG en wat Olfie is weet ik niet.
Het gaat mij niet om het kerkgenootschap, maar om het pareren van een linkse directe.
Eppie schreef:Verder een goed bokser weet een 'linkse directe' goed te pareren.
Klopt, ja. Maar er zijn ook mensen die niet naar een refoforum komen met het idee om eens lekker te gaan boksen. En juist die mensen zijn zo weer verdwenen of stoppen met posten.
MV

Bericht door MV »

In mijn postings betreffende bverschillende onderwerpen stel ik ook eigen kerkverband (GGiN) aan de kaak!

Deze glijdende schaal van inhoudelijke verarming en uitwendige verruiming gaat ons zeker NIET voorbij!
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Inderdaad is MV goed in staat een 'linkse directe' te pareren. Hij is absoluut niet aan het boxen, want daarbij is het doel de ander overwinnen. Bij hem gaat het over het neerzetten en verdedigen van zijn mening en overtuiging. De boxers in dit geval zijn de personen die erop uit zijn deze mening en overtuiging willens en wetens onderuit te halen.

Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Gert10 schreef:Inderdaad is MV goed in staat een 'linkse directe' te pareren. Hij is absoluut niet aan het boxen, want daarbij is het doel de ander overwinnen. Bij hem gaat het over het neerzetten en verdedigen van zijn mening en overtuiging. De boxers in dit geval zijn de personen die erop uit zijn deze mening en overtuiging willens en wetens onderuit te halen.

Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gert10 schreef:Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Ik denk dat het een andere wind is: de wind waarover Jan den Ouden onlangs in het RD nog vertelde (in het artikel over cartoons).

Hij memoreerde toen dat hij voor CV-Koers (toen nog gewoon Koers) eens een cartoon had gemaakt waarop een villa Blauwendraad was afgebeeld. Twee mannen erbij: de een zegt "mag het raam dicht, het tocht hier!", terwijl de ander zegt "nee, lekker fris windje!" :wink:
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 15 feb 2006, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:
Gert10 schreef:Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Ik denk dat het een andere wind is: de wind waarover Jan den Ouden onlangs in het RD nog vertelde (in het artikel over cartoons).

Hij memoreerde toen dat hij voor CV-Koers (toen nog gewoon Koers) eens een cartoon had gemaakt waarop een villa Blauwendraad was afgebeeld. Twee mannen erbij: de een zegt "mag het raam dicht, het toch hier!", terwijl de ander zegt "nee, lekker fris windje!" :wink:
Tja en wat heeft die frisse wind opgeleverd?? :oops:
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Gert10 schreef:Inderdaad is MV goed in staat een 'linkse directe' te pareren. Hij is absoluut niet aan het boxen, want daarbij is het doel de ander overwinnen. Bij hem gaat het over het neerzetten en verdedigen van zijn mening en overtuiging. De boxers in dit geval zijn de personen die erop uit zijn deze mening en overtuiging willens en wetens onderuit te halen.

Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Als je een eigen mening over iets hebt die "toevallig" anders is dan de jouwe is dat gelijk meewaaien met "alle wind van leer?" Ik vindt dit een onterechte beschuldiging
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Zo sla je iedere discussie dood beste FlyingEagle!
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Gert10 schreef:Inderdaad is MV goed in staat een 'linkse directe' te pareren. Hij is absoluut niet aan het boxen, want daarbij is het doel de ander overwinnen. Bij hem gaat het over het neerzetten en verdedigen van zijn mening en overtuiging. De boxers in dit geval zijn de personen die erop uit zijn deze mening en overtuiging willens en wetens onderuit te halen.

Ik als GG (Ex-GGiN) ben wel eens bang dat vele GG-ers die dit forum bezoeken meewaaien met "alle wind van leer"!
Ik voel me niet gauw aangesproken maar nu wel even. 'Rechts' is even ongenuanceerd als 'links'. een linkse directe pareren is niet hetzelfde als wild om je heen slaan, uiteraard zul je dan wel eens een linkse directe pareren maar dit is geen doen, je ligt zo voor apegapen. Ik ben nog steeds voluit lid van de GG en doe op mijn eigen gebrekkige manier mijn best om het goede te zoeken voor mijn gemeente. Het is w.s. 'het goede' wat ons doet verschillen. Want wat is 'alle wind van leer' Is dat een bijbels -evangelische prediking of is dat een bevindelijke prediking?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oude-Waarheid schreef:Tja en wat heeft die frisse wind opgeleverd?? :oops:
Vertel!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?
Wat is links, en wat is rechts?

Ik sta voor:
1. Een prediking waarin iedereen die geen waar geloof heeft, verteld wordt dat hij verloren gaat.
2. Een prediking die stelt dat bekering een werk van God is
3. Een prediking die de mens wijst op zijn verantwoordelijkheid, doch niet oproept tot doods activisme
4. Een prediking met een algemeen aanbod van genade, waaraan niets wordt afgedaan
4. Een prediking waarin de bevinding niet buitengesloten wordt
5. Het gebruik van normaal, hedendaags taalgebruik vanaf de kansel, en tijdens het pastorale werk
6. Het maken en gebruiken van een verantwoord alternatief (die HSV zie ik niet als zodanig) voor de Statenvertaling, in hedendaags Nederlands.
7. Een kerk die actief evangeliseerd, met pakkende en duidelijke folders

Kortom, wat ben ik, links of rechts?
MV

Bericht door MV »

memento schreef:
Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?
Wat is links, en wat is rechts?

Ik sta voor:
1. Een prediking waarin iedereen die geen waar geloof heeft, verteld wordt dat hij verloren gaat.
2. Een prediking die stelt dat bekering een werk van God is
3. Een prediking die de mens wijst op zijn verantwoordelijkheid, doch niet oproept tot doods activisme
4. Een prediking met een algemeen aanbod van genade, waaraan niets wordt afgedaan
4. Een prediking waarin de bevinding niet buitengesloten wordt
5. Het gebruik van normaal, hedendaags taalgebruik vanaf de kansel, en tijdens het pastorale werk
6. Het maken en gebruiken van een verantwoord alternatief (die HSV zie ik niet als zodanig) voor de Statenvertaling, in hedendaags Nederlands.
7. Een kerk die actief evangeliseerd, met pakkende en duidelijke folders

Kortom, wat ben ik, links of rechts?
Soms links, Soms rechts :wink:
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Gert10 schreef:Zo sla je iedere discussie dood beste FlyingEagle!
Jij ook door vele GG-ers te bestempelen als meewaaiers met "alle wind van leer"
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

memento schreef:
Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?
Wat is links, en wat is rechts?

Ik sta voor:
1. Een prediking waarin iedereen die geen waar geloof heeft, verteld wordt dat hij verloren gaat.
2. Een prediking die stelt dat bekering een werk van God is
3. Een prediking die de mens wijst op zijn verantwoordelijkheid, doch niet oproept tot doods activisme
4. Een prediking met een algemeen aanbod van genade, waaraan niets wordt afgedaan
4. Een prediking waarin de bevinding niet buitengesloten wordt
5. Het gebruik van normaal, hedendaags taalgebruik vanaf de kansel, en tijdens het pastorale werk
6. Het maken en gebruiken van een verantwoord alternatief (die HSV zie ik niet als zodanig) voor de Statenvertaling, in hedendaags Nederlands.
7. Een kerk die actief evangeliseerd, met pakkende en duidelijke folders

Kortom, wat ben ik, links of rechts?
Een neiging naar de rechterkant van het linkermidden....... :mrgreen:
Gesloten