Kerkelijke achtergrond Refoforumbezoekers.

Welke kerkelijke achtergrond is de Refoforumbezoeker?

1. PKN
19
18%
2. Hersteld Hervormd
18
17%
3. Gereformeerd
3
3%
4. Christelijk Gereformeerd
11
11%
5. Oud Gereformeerde Gemeente
4
4%
6. Gereformeerde Gemeente in Nederland
5
5%
7. Gereformeerde Gemeente
37
36%
8. Evangelische Gemeente
0
Geen stemmen
9. Anders
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 103

Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd? Ik ben zelf ook GG maar ben toch een beetje teleurgesteld zoals ik vermeld heb in de discussie 'refo'- of 'eva'-forum een poosje terug. :wink:

Tja, daar sta je dan met een mond vol tanden (-2)!! :oops:
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Eppie schreef:
Breekijzertje schreef:Van welke ziekte zijn de hervormden eigenlijk hersteld...........? :mrgreen:
Ik mag dan geen hervormde [?? of toch wel en beetje??] zijn maar ik weet wel dat de herstelden van een [normaal gesproken]dodelijke ziekte hersteld zijn! Of het de Herv.Ger. het nog mogen overleven moeten we maar afwachten. Hiermee wil ik niet zeggen dat de herstelden nou immuun zijn voor welke ziekte dan ook, nee in tegendeel. Iemad die pas is hersteld is zeker vatbaar voor vele kwalen. Nee dan mijn genootschap, door een zeer streng dieet en niet meer buitenshuis komen denken wij ons te vrijwaren voor elke ziekte. Alleen vergeten we ons huis te luchten waardoor het een beetje gaat stinken.
Schitterende reactie! :P
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

memento schreef:
Kaw schreef:Nou, ik ben nu HHK, maar toch denk ik dat het wel goed komt met de GB in de PKN. De situatie is nog wat verder verslechterd, maar de NHK was echt geen steek beter.
Helaas, Kaw. Wat in de NHK nog een gedoogbeleid was (homo-huwelijken, praktiserende homo-predikanten, etc) is nu in de PKN legaal gemaakt. Daarmee wordt rechtstreeks het gezag van de Schrift verworpen, die in bv. Rom 1. heel duidelijk spreekt over prakticerende homo's...
Is gedoogbeleid aanvaardbaar in de kerk? Als het tegen de schrift ingaat dan mogen we het toch niet gedogen?
Atze
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Gert10 schreef:Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd? Ik ben zelf ook GG maar ben toch een beetje teleurgesteld zoals ik vermeld heb in de discussie 'refo'- of 'eva'-forum een poosje terug. :wink:

Tja, daar sta je dan met een mond vol tanden (-2)!! :oops:
Ik ben bang Gert10 dat de onvrede binnen de GG groter is dan menigeen wil geloven. Ik zal direct mijn eigen woorden nuanceren, het is maar een klein bepaald gedeelte van de GG die hier post. De meerderheid komt hier niet en is [schijnbaar] tevreden met de huidige gang van zaken. Bovendien zijn wij als kritisch deel binnen de GG nog steeds in gesprek met de [van verre staande] naaste, terwijl dat in andere kerkgenootschappen al niet meer is.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Gert10 schreef:Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd? Ik ben zelf ook GG maar ben toch een beetje teleurgesteld zoals ik vermeld heb in de discussie 'refo'- of 'eva'-forum een poosje terug. :wink:

Tja, daar sta je dan met een mond vol tanden (-2)!! :oops:
Troost je, Gert10, er hebben nog maar 51 mensen gestemd. Dat is slechts een klein gedeelte van de dagelijkse bezoekers...
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Eppie schreef:
Gert10 schreef:Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd? Ik ben zelf ook GG maar ben toch een beetje teleurgesteld zoals ik vermeld heb in de discussie 'refo'- of 'eva'-forum een poosje terug. :wink:

Tja, daar sta je dan met een mond vol tanden (-2)!! :oops:
Ik ben bang Gert10 dat de onvrede binnen de GG groter is dan menigeen wil geloven. Ik zal direct mijn eigen woorden nuanceren, het is maar een klein bepaald gedeelte van de GG die hier post. De meerderheid komt hier niet en is [schijnbaar] tevreden met de huidige gang van zaken. Bovendien zijn wij als kritisch deel binnen de GG nog steeds in gesprek met de [van verre staande] naaste, terwijl dat in andere kerkgenootschappen al niet meer is.
Ik begrijp het niet helemaal. Wordt hier gezegd dat alleen het kritische deel van de GerGem buiten de kerkmuren kijkt en de rest van de kerkgenootschappen alleen nog de ramen en deuren toe heeft?
Atze
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik begrijp het niet helemaal. Wordt hier gezegd dat alleen het kritische deel van de GerGem buiten de kerkmuren kijkt en de rest van de kerkgenootschappen alleen nog de ramen en deuren toe heeft?
Veel mensen die het naar hun zin hebben in hun kerkgenootschap, willen de discussie, over wat een ander ziet als fouten, niet aan. Ze vinden vaak dat er met die ander niet te praten valt, waarmee bedoelt wordt dat de ander hen geen gelijk wil geven...

Daarnaast heb je nog een grote meerderheid die het allemaal niet zo boeit. Je gaat naar de kerk, want dat hoort zo. En voorderest nix...
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?

Trouwens Eppie, wie bedoel je met 'wij als kritisch deel van de GG'? Jij met jezelf, je eigen?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gert10 schreef:Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?
Lijkt me weinig zinvol, want welke conclusies zou je aan die poll willen verbinden? Hooguit kun je dan vaststellen welke GerGemmers hiér weleens komen. That's all. Lees de reactie van Memento hieronder nog eens!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Hendrikus schreef:
Gert10 schreef:Is het een idee om een poll op te zetten met de vraag of de GG-forumbezoekers zich bij links, uiterst links, rechts, uiterst rechts, midden, rechts van het midden, links van het midden rekenen?
Lijkt me weinig zinvol, want welke conclusies zou je aan die poll willen verbinden? Hooguit kun je dan vaststellen welke GerGemmers hiér weleens komen. That's all. Lees de reactie van Memento hieronder nog eens!
Hij wil graag de discuussie wat het verschil is tussen links en uiterst links
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Nou Hendrikus, mijn verbazing over het feit dat zoveel (zie poll) GG-ers dit forum bezoeken en de wat evangelisch-getinte postings die ik regelmatig voorbij zie komen vragen om een verklaring! :|
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Gert10 schreef:Oeps, GG in de meerderheid?! Worden de GG dan niet van binnenuit gigantisch bekritiseerd?
Door de forumbezoekers wel ja. Maar "gemiddelde" GerGemmers zijn hier soms snel weer verdwenen. Of ze moeten ontzettend veel tijd hebben en sterk in hun schoenen staan om elke "linkse directe" te pareren. De kritiek komt hard over en daar moet je tegen kunnen (+tijd voor hebben).
Wat dat betreft: petje af voor MV en Olfie!
Laatst gewijzigd door Tiberius op 15 feb 2006, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Oké FlyingEagle wil een discussie over het verschil tussen uiterst links en uiterst rechts. :wink: Oeps wie begint?

Inmiddels zie ik dat Tiberius het startsein heeft gegeven als hij spreekt over 'linkse directe'. Als ik dit goed begrijp zijn dat de havikken waar elders over is gesproken? Naast het feit dat ik het met je eens ben dat MV goed bezig is en dat ik het vaak met hem eens ben wil ik je vragen wat je bedoeld met 'linkse directe'?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gert10 schreef:Nou Hendrikus, mijn verbazing over het feit dat zoveel (zie poll) GG-ers dit forum bezoeken en de wat evangelisch-getinte postings die ik regelmatig voorbij zie komen vragen om een verklaring! :|
Wel, misschien moet je dan concluderen dat de GG-ers die hiér komen niet de meest rechtse GG-ers zijn.
Méér kan ik er niet van maken...

Ik bedoel maar: je wìst toch wel dat er GG-ers zijn die er meer evangelisch-getinte denkbeelden op na houden?
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Hendrikus schreef:
Gert10 schreef:Nou Hendrikus, mijn verbazing over het feit dat zoveel (zie poll) GG-ers dit forum bezoeken en de wat evangelisch-getinte postings die ik regelmatig voorbij zie komen vragen om een verklaring! :|
Wel, misschien moet je dan concluderen dat de GG-ers die hiér komen niet de meest rechtse GG-ers zijn.
Méér kan ik er niet van maken...

Ik bedoel maar: je wìst toch wel dat er GG-ers zijn die er meer evangelisch-getinte denkbeelden op na houden?
Jaja......
de refogezindte wordt steeds Christusgezinder. Wie Hem kent wordt gunnend en ruim en dat komt wat evangelisch over!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gesloten