Kerkelijke achtergrond Refoforumbezoekers.

Welke kerkelijke achtergrond is de Refoforumbezoeker?

1. PKN
19
18%
2. Hersteld Hervormd
18
17%
3. Gereformeerd
3
3%
4. Christelijk Gereformeerd
11
11%
5. Oud Gereformeerde Gemeente
4
4%
6. Gereformeerde Gemeente in Nederland
5
5%
7. Gereformeerde Gemeente
37
36%
8. Evangelische Gemeente
0
Geen stemmen
9. Anders
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 103

astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Marnix schreef:Een beetje nutteloos :D Zo onbijbels is het ook weer niet :D

Anywayz, Astroguy, het ging om KERKELIJKE achtergrond....

Als we zo gaan beginnen kan ik overal wel op stemmen, ik ben protestant, hervormd, gereformeerd, evangelisch, baptist (gedoopt), pinkster (geloof ook in pinksteren), vrijgemaakt, aangesloten bij de katholieke kerk, messiasbelijdend en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan :D
Natuurlijk wist ik ook wel dat het om kerkelijke achtergrond ging, maar waar het mij om ging is om eens na te denken over al die prachtige namen die we (zeer principieel vaak ook nog) weten te verdedigen, maar ondertussen vergeten we waar het uiteindelijk om gaat.
En deze poll? (openie onderzoek in gewoon Nederlands) wat doet het anders dan bevestigen dat dit forum uit zekere achtergrond bestaat?
Atze
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Is in de GGiN internet niet sencurabel? Wat is de mening van de GGiN-ers hierover?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Gert10 schreef:Is in de GGiN internet niet sencurabel? Wat is de mening van de GGiN-ers hierover?

oudgg en gg net zo. :wink:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Ik kan al wel één opmerkelijke zaak, die naar voren komt uit deze poll, constateren; tot nu toe heeft de Gereformeerde Gemeente de grootste aanhang op dit forum, terwijl het ook juist dit kerkverband is, dat het meest onder vuur ligt op dit forum... Een paradox?
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Bericht door astroguy »

Erasmiaan schreef:Ik kan al wel één opmerkelijke zaak, die naar voren komt uit deze poll, constateren; tot nu toe heeft de Gereformeerde Gemeente de grootste aanhang op dit forum, terwijl het ook juist dit kerkverband is, dat het meest onder vuur ligt op dit forum... Een paradox?
Ze noemen dat ook wel inside information.
Atze
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Lassie schreef:
Gert10 schreef:Is in de GGiN internet niet sencurabel? Wat is de mening van de GGiN-ers hierover?

oudgg en gg net zo. :wink:
fout! ga eerst maar eens goed informeren voordat je hierover onwijze uitspraken over doet :|
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Lassie schreef:
Gert10 schreef:Is in de GGiN internet niet sencurabel? Wat is de mening van de GGiN-ers hierover?

oudgg en gg net zo. :wink:
ws alleen in Kampen.
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Ik mis "mijn" kerk; NHK (helaas) binnen PKN
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

plebe schreef:Ik mis "mijn" kerk; NHK (helaas) binnen PKN
Wees nou gewoon realistisch, je behoort voluit tot de PKN. NIks mis mee. Ik ga toch ook niet zeggen tot welke vleugel binnen mijn genootschap ik mij aangetrokken voel?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Eppie schreef:
plebe schreef:Ik mis "mijn" kerk; NHK (helaas) binnen PKN
Wees nou gewoon realistisch, je behoort voluit tot de PKN. NIks mis mee. Ik ga toch ook niet zeggen tot welke vleugel binnen mijn genootschap ik mij aangetrokken voel?
Toch zijn we daar wel nieuwsgierig naar............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Eppie schreef:
plebe schreef:Ik mis "mijn" kerk; NHK (helaas) binnen PKN
Wees nou gewoon realistisch, je behoort voluit tot de PKN. NIks mis mee. Ik ga toch ook niet zeggen tot welke vleugel binnen mijn genootschap ik mij aangetrokken voel?
hehe doe maar niet nee :mrgreen:
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Van welke ziekte zijn de hervormden eigenlijk hersteld...........? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Breekijzertje schreef:Van welke ziekte zijn de hervormden eigenlijk hersteld...........? :mrgreen:
Ik mag dan geen hervormde [?? of toch wel en beetje??] zijn maar ik weet wel dat de herstelden van een [normaal gesproken]dodelijke ziekte hersteld zijn! Of het de Herv.Ger. het nog mogen overleven moeten we maar afwachten. Hiermee wil ik niet zeggen dat de herstelden nou immuun zijn voor welke ziekte dan ook, nee in tegendeel. Iemad die pas is hersteld is zeker vatbaar voor vele kwalen. Nee dan mijn genootschap, door een zeer streng dieet en niet meer buitenshuis komen denken wij ons te vrijwaren voor elke ziekte. Alleen vergeten we ons huis te luchten waardoor het een beetje gaat stinken.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nou, ik ben nu HHK, maar toch denk ik dat het wel goed komt met de GB in de PKN. De situatie is nog wat verder verslechterd, maar de NHK was echt geen steek beter.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Kaw schreef:Nou, ik ben nu HHK, maar toch denk ik dat het wel goed komt met de GB in de PKN. De situatie is nog wat verder verslechterd, maar de NHK was echt geen steek beter.
Helaas, Kaw. Wat in de NHK nog een gedoogbeleid was (homo-huwelijken, praktiserende homo-predikanten, etc) is nu in de PKN legaal gemaakt. Daarmee wordt rechtstreeks het gezag van de Schrift verworpen, die in bv. Rom 1. heel duidelijk spreekt over prakticerende homo's...
Gesloten