LIEFDE, spoorloos bij ons??

Majorca

Bericht door Majorca »

de liefde is hier weer eens spoorloos...

:stu
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Dan had je dat hier even moeten toelichten. Maar dat zul je wel niet belangrijk hebben gevonden. Ach, wat jij van mijn reacties vind, het moet me eigenlijk koud laten. Als je belerend wilt zijn prima, maar doe dat maar bij een ander.
ik hoop niet dat je me kwalijk neemt barryvrouw, maar vind je nu zelf dat dit liefdevol klinkt over liefdevol overkomt?

sorry hoor, maar naar mijn gevoel druipt het van de minachting...
en minachting, valt dat onder liefde of onder haat?

en waarom eigenlijk?
heb ik je wat gedaan, barryvrouw?
dan hoor ik het graag, wanneer ik je heb beledigd, wil ik mijn excuus aanbieden, maar zeg me dan even het waar en hoe

[Aangepast op 12/8/04 door anemoon]
Nogmaals, ik speel niet op de persoon. Daar heb ik geen behoefte aan. Nergens voor nodig. En als jij mij liefdeloos, zonder begrip en minachtend vind, tja dan moet je daar toch voor jezelf maar een overweging in nemen (kun je vrijblijvend discussieren zonder af te gaan op personen?). Ik heb er geen behoefte aan om deze fouten (zoals eerder eens) te maken. Dus, discussieer verder. Geef gerust reactie, maar probeer niet je mede-osw-er een profiel op te leggen (en zeker geen negatief). Discussieer vrijblijvend, veel verstandiger.
Ik kan dan ook op gegronde reden zeggen (voor de vakantie heb ik een aantal weekende als geref. gezindte-lid meegedraaid in de evangelische kringen), dat ik geen verschil heb bemerkt.
Beste Anemoon, als je je persoonlijk gekwetst voelt dan verder liever via U2U. 'k Moet eerlijk bekennen dat ik mij dit niet voel. Als forum-bezoeker weet ik, zoals elk ander, dat niet iedereen het met mij eens zal zijn. Dat hoeft ook niet.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door anemoon
"bij de ger.gez. gaat het om de leer, bij de evangelischen om de Heer "
ook!
ja, beslist!

en daarnaast is een mens bij de evangelischen welkom zoals hij is en wie of wat hij ook is...
Ik ben dit beslist niet met jullie eens. Vind dat bepaald geen liefde uitstralen. Weet eigenlijk ook niet in welke hoek ik jullie moet plaatsen. Kom op , als je in de gereformeerde gezindte hoek zit, laat je liefde dan schijnen! Wijs niet naar een ander, ga aan de slag.
hiermee is het eigenlijk begonnen, maar ik stel voor om erover op te houden
ik denk dat we ook een beetje langs elkaar heen praten
soms zeggen we dingen anders dan ze door de ander begrepen worden
maar er zijn erger dingen
wellicht komen we elkaar in andere topics weer tegen en begrijpen we elkaar beter!
tot schrijfs
en groetjes
anemoon
Sorry hoor, maar als je nog persoonlijk wilt reageren dan via U2U a.u.b. Check je U2U box a.u.b.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
visje

Bericht door visje »

Dit stukje las is gisteren in mijn dagboek, ik vond het erg mooi en toepasselijk.

...Zondaren haten elkaar, terwijl een ieder zijn eigen weg gaat; maar als de Heere ze dor Zijn genade samenbrengt, dan wordt de liefde in hun harten geboren. Alle vijandschap wordt door Gods genade uitgebannen!

In die zichtbare gemeenschap die de kerk van Christus is - ik bedoel alle uiterlijke oragnisaties an het christendom - heerst verdeeldheid en afgunst, maar in de ware kerk van God, dat geestelijke lichaam waarin de Heilige Geest woont, zijn deze zonden begraven.

De ware geestelijken zijn één van hart.
U kunt iemand ontmoeten met wie u in allerlei opzichten verschilt, maar als het leven van God in hem is en ook in u, zult u zich ten nauwste met hem verbonden voelen.

....Als ze mijn goddelijke Heere prijzen, als ze over het geestelijke leven schrijven , en iets zeggenover de gemeenschap met God, en als zij dat doen met die zalving en levende kracht die de tekenen zijn van de Heilige Geest, dan kleeft mijn hart hen aan, wie ze dan ook zijn.

Tot zover Spurgeon.

Hier kan ik hartelijk amen op zeggen.
Gelukkig wordt deze liefde óók hier op osw gevonden ( dat weet ik uit ervaring )
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re:

Bericht door henriët »

visje schreef:Dit stukje las is gisteren in mijn dagboek, ik vond het erg mooi en toepasselijk.

...Zondaren haten elkaar, terwijl een ieder zijn eigen weg gaat; maar als de Heere ze dor Zijn genade samenbrengt, dan wordt de liefde in hun harten geboren. Alle vijandschap wordt door Gods genade uitgebannen!

In die zichtbare gemeenschap die de kerk van Christus is - ik bedoel alle uiterlijke oragnisaties an het christendom - heerst verdeeldheid en afgunst, maar in de ware kerk van God, dat geestelijke lichaam waarin de Heilige Geest woont, zijn deze zonden begraven.

De ware geestelijken zijn één van hart.
U kunt iemand ontmoeten met wie u in allerlei opzichten verschilt, maar als het leven van God in hem is en ook in u, zult u zich ten nauwste met hem verbonden voelen.

....Als ze mijn goddelijke Heere prijzen, als ze over het geestelijke leven schrijven , en iets zeggenover de gemeenschap met God, en als zij dat doen met die zalving en levende kracht die de tekenen zijn van de Heilige Geest, dan kleeft mijn hart hen aan, wie ze dan ook zijn.

Tot zover Spurgeon.

Hier kan ik hartelijk amen op zeggen.
Gelukkig wordt deze liefde óók hier op osw gevonden ( dat weet ik uit ervaring )
Kwam ik gewoon weer eens tegen hier...
Mooi om zo dwars door alles heen verbondenheid te mogen ervaren!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door Isala »

henriët schreef:Mooi om zo dwars door alles heen verbondenheid te mogen ervaren!
Ik vind het een prachtig stukje van Spurgeon. Jij zegt Henriet, dat je die verbondenheid wel ervaart, maar tot mijn grote spijt kan ik er op het forum soms zo weinig van zien.
Lees ik er overheen? Zie ik het gewoon niet? Raakt het mijn hart niet? Ben ik er zelf een oorzaak van dat ik het niet ervaar?
visje schreef:..Zondaren haten elkaar, terwijl een ieder zijn eigen weg gaat; maar als de Heere ze dor Zijn genade samenbrengt, dan wordt de liefde in hun harten geboren. Alle vijandschap wordt door Gods genade uitgebannen!

In die zichtbare gemeenschap die de kerk van Christus is - ik bedoel alle uiterlijke oragnisaties an het christendom - heerst verdeeldheid en afgunst, maar in de ware kerk van God, dat geestelijke lichaam waarin de Heilige Geest woont, zijn deze zonden begraven.

De ware geestelijken zijn één van hart.
U kunt iemand ontmoeten met wie u in allerlei opzichten verschilt, maar als het leven van God in hem is en ook in u, zult u zich ten nauwste met hem verbonden voelen.

....Als ze mijn goddelijke Heere prijzen, als ze over het geestelijke leven schrijven , en iets zeggenover de gemeenschap met God, en als zij dat doen met die zalving en levende kracht die de tekenen zijn van de Heilige Geest, dan kleeft mijn hart hen aan, wie ze dan ook zijn.

Tot zover Spurgeon.
Als het gaat over bijvoorbeeld een minder diepgaand onderwerp als 'samen douchen', dan kunnen we pagina's vol schrijven, zonder enige wanklank. Maar zodra het trede dieper gaat, worden de messen weer geslepen. Ik vind dat jammer om te lezen.
Hora est!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door Mara »

Die verbondenheid is er echt wel, anders zoek je niet steeds het forum op lijkt mij. Dat heb je in een gezin of familie ook. Er zijn families waar er altijd een soort gekrakeel is, maar ze houden toch veel van elkaar. Doch karaktertjes botsen soms.
En de discussies gaan dan over een diep gewortelde overtuiging, dus dan zie je dat er emoties loskomen.
En in een gesprek kun je nog nuanceren, door middel van gebaren, je gezichtsuitdrukking, maar hier blijven het zwarte lettertjes.
En liefde is toch niet altijd het met elkaar eens zijn? :)
Liefde is wel het goede voor elkaar zoeken en dat gaat wel eens gepaard met strubbelingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door MoesTuin »

Isala schreef:
henriët schreef:Mooi om zo dwars door alles heen verbondenheid te mogen ervaren!
Ik vind het een prachtig stukje van Spurgeon. Jij zegt Henriet, dat je die verbondenheid wel ervaart, maar tot mijn grote spijt kan ik er op het forum soms zo weinig van zien.
Lees ik er overheen? Zie ik het gewoon niet? Raakt het mijn hart niet? Ben ik er zelf een oorzaak van dat ik het niet ervaar?
visje schreef:..Zondaren haten elkaar, terwijl een ieder zijn eigen weg gaat; maar als de Heere ze dor Zijn genade samenbrengt, dan wordt de liefde in hun harten geboren. Alle vijandschap wordt door Gods genade uitgebannen!

In die zichtbare gemeenschap die de kerk van Christus is - ik bedoel alle uiterlijke oragnisaties an het christendom - heerst verdeeldheid en afgunst, maar in de ware kerk van God, dat geestelijke lichaam waarin de Heilige Geest woont, zijn deze zonden begraven.

De ware geestelijken zijn één van hart.
U kunt iemand ontmoeten met wie u in allerlei opzichten verschilt, maar als het leven van God in hem is en ook in u, zult u zich ten nauwste met hem verbonden voelen.

....Als ze mijn goddelijke Heere prijzen, als ze over het geestelijke leven schrijven , en iets zeggenover de gemeenschap met God, en als zij dat doen met die zalving en levende kracht die de tekenen zijn van de Heilige Geest, dan kleeft mijn hart hen aan, wie ze dan ook zijn.

Tot zover Spurgeon.
Als het gaat over bijvoorbeeld een minder diepgaand onderwerp als 'samen douchen', dan kunnen we pagina's vol schrijven, zonder enige wanklank. Maar zodra het trede dieper gaat, worden de messen weer geslepen. Ik vind dat jammer om te lezen.
Ik begrijp precies wat je bedoeld Isala
Hopenlijk gaan er meer ogen geopend worden.
Met het laatste voorbeeld raak je de kern.
Zelf lag ik ook soms dubbel van het lachen met het topic "samen douchen"
Maar in het topic "zijn er 2 soorten ellende" en het topic" de geschriften van de ouden van dagen"
Kan ik wel huilen, wat een hardheid....in reacties.
Al stel je een vraag, dan hoor je niet bij de doelgroep (aldus een enkeling)
Maar ik mag weten, bij de Heere Jezus ben ik altijd welkom, met al mijn vragen en met al mijn noden
Ook voor alle mensen en meelezers op dit forum, ook de leden die niet meer durven of kunnen te reageren op dit forum.
tweeduizend leden heeft dit forum? Hoeveel zien we er hier nog van terug?
Ik ontvang PB's van mensen, ik schrik ervan.
Niet iedereen durft meer hier mee te doen.
Dat is toch heel erg.



MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door ejvl »

En een discussieforum is er ook niet om elkaar constant gelijk te geven natuurlijk maar om te discussen. En dat is vaak met verschillende standpunten.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door MoesTuin »

Uiteraard EJVL, maar lees het topic wat ik bedoel eens terug.
Hier word op de persoon (in dit geval mijn persoon) gespeeld
Keihard.
Rechtstreeks.
En het wordt gewoon getollereerd.

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: LIEFDE, spoorloos bij ons??

Bericht door Zita »

MoesTuin schreef:Uiteraard EJVL, maar lees het topic wat ik bedoel eens terug.
Hier word op de persoon (in dit geval mijn persoon) gespeeld
Keihard.
Rechtstreeks.
En het wordt gewoon getollereerd.

MoesTuin
Het is vaker gezegd: als een bericht naar jouw inzien de forumregels overschrijdt, klik dan op het uitroepteken.
Plaats reactie