LIEFDE, spoorloos bij ons??

Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
"bij de ger.gez. gaat het om de leer, bij de evangelischen om de Heer "
ook!
ja, beslist!

en daarnaast is een mens bij de evangelischen welkom zoals hij is en wie of wat hij ook is...
Ik ben dit beslist niet met jullie eens. Vind dat bepaald geen liefde uitstralen. Weet eigenlijk ook niet in welke hoek ik jullie moet plaatsen. Kom op , als je in de gereformeerde gezindte hoek zit, laat je liefde dan schijnen! Wijs niet naar een ander, ga aan de slag.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Wijs niet naar een ander, ga aan de slag.
En verander je stemming :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
de Paus

Bericht door de Paus »

Zwengel bij evangelischen maar eens een discussie aan over de doop... dan merk je dat ook zij zich druk maken over de leer...
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik ben blij dat ik dat dan toch anders zie.
en zo zie je maar weer:
dat wat jij ziet, staat niet garant voor een definitie

en dat wat ik ervaar, staat niet garant voor een definitie

en zo zullen er overal en altijd wel uitzonderingen zijn, het is ook nergens volmaakt
Vind deze topic dan ook bijzonder negatief. Dus nogmaals, aanpakken en zelfde je liefde laten schijnen.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Loyalus
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 jun 2004, 16:25

Bericht door Loyalus »

Ik denk [maar wie ben ik] dat het met de liefde opzich wel goed zit maar dat zowel Evangelisch als Gereformeerd verschillende begrippen op dit gebied hanteren. De Evangelische beweging [maar ja wat is evangelisch? minstens net zo breed al de Ger.Gez.] gaat m.i. uit van een snelle oppervlakkige [karikaturaal]aai over je bol terwijl de gereformeerde meer het type van de vader is die zijn dochter een tetter om de oren geeft om haar zo te bewaren voor verkeerde paden en ja die dochter ziet dat op dat moment niet als liefde. Het is dan ook goed voor de GG verhoudingen om eens een flinke knuffel en een goede uitleg na de tetter te geven en dat ontbreekt er vaak aan, terwijl het voor de Ev.bew. wel eens goed zou zijn om eens flink met de bezem rond te slaan en niet iedereen die halleluja roept gelijk dood te knuffelen. Dus conclusie: evangelisch iets meer diepgang in de liefde en GG iets meer uiting van de [reeds bestaande] liefde.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
hmmm... beetje een vreemde reactie, barryvrouw, een beetje begriploos en liefdeloos ook...
Verklaar je nader.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik ben blij dat ik dat dan toch anders zie.
en zo zie je maar weer:
dat wat jij ziet, staat niet garant voor een definitie

en dat wat ik ervaar, staat niet garant voor een definitie

en zo zullen er overal en altijd wel uitzonderingen zijn, het is ook nergens volmaakt
Vind deze topic dan ook bijzonder negatief. Dus nogmaals, aanpakken en zelfde je liefde laten schijnen.
nadere verklaring:
je stelt, zonder enige navraag naar bij voorbeeld de geleden pijn of de opgedane ervaring: ik ben blij dat ik dan dan toch anders zie. punt uit.

dan geef ik als antwoord dat hetgeen jij ziet niet hoeft te betekenen dat dat het einde van alle tegenspraak is

ook naar mezelf toe schrijf ik hetzelfde, dat hetgeen ik heb ervaren niet het einde is van alle tegenspraak

daarna relativeer ik het geheel door te zeggen dat er overal sprake is van uitzonderingen, waarmee ik je dus de volle ruimte geef en dan nog te verzuchten dat het hier niet volmaakt is en dan reageer je met te zeggen:

ik vind deze topic bijzonder negatief
dan kom je met een kortaf bevel: aanpakken (zonder dat je verder ook maar iets weet van wat ik dan heb ervaren)
en je commandeert: zelf je liefde laten schijnen

en dat klikt alsof ik dat dus niet of nooit doe

en dat alles bij elkaar vind ik vreemd
en komt niet echt warm en liefdevol over

voldoende toegelicht?
Nee, voor die posting vroeg ik geen verklaring. Je noemde mij liefdeloos en begriploos. Dat vraagt wat nadere uitleg.
Kijk, volgens mij ervaar jij weinig liefde in jouw (gereformeerde) omgeving. Dan denk ik: een beter milieu begint bij jezelf. Waarom wijzen naar een ander? Voldoen we zelf wel?
En... je hoeft mij niet te vertellen dat mijn postings de oplossingen zijn. Dat weet ik zelf wel. Probeer deel te nemen aan een discussie. Helaas komt onze mening niet overeen, waarschijnlijk door ander ervaringen. Ik hoop niet dat je mij in de toekomst nog zult vertellen dat mijn postings niet de oplossing zijn. Dat hoeft in een discussie niet.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat heb ik dus juist geprobeerd uit te leggen...

en wat bedoel je met: je hoeft me niet te vertellen dat mijn postings de oplossingen zijn, dat weet ik zelf wel
?
Dat ik jouw mijn mening zou willen proberen op te leggen. Dat is mijn bedoeling zeker niet als ik rondkijk op osw.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat heb ik dus juist geprobeerd uit te leggen...

?
Onduidelijk.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Bestaat het er wat betreft de liefde onderling een duidelijk verschil tussen de gereformeerde gezindte en de evangelischen?
ja
't Is volgens mij wat je er zelf van probeert te maken.
nee
Dan had je dat hier even moeten toelichten. Maar dat zul je wel niet belangrijk hebben gevonden. Ach, wat jij van mijn reacties vind, het moet me eigenlijk koud laten. Als je belerend wilt zijn prima, maar doe dat maar bij een ander. Als ik precies twee andere antwoorden geef, dan betekent dat nog niet dat ik naar jouw ervaringen moet gaan vragen. De discussie is: evangelisch liefdevoller dan gereformeerde gezindte? En dan kun je dus van mening verschillen! Dat kan echt!
Toevoeging: laat je liefde schijnen, is niet voor jouw persoonlijk bedoeld. Op de persoon discussieren laat ik wel!

[Aangepast op 12/8/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Plaats reactie