Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ambtenaar »

samanthi schreef:
Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Dus voeg je blijkbaar informatie toe, die niet zo makkelijk te vinden is, aan openbare informatie. Waarschijnlijk inderdaad zoals Ambtenaar schreef, om daarmee te duiden dat ze niet snel naar de HSV over zullen gaan. Ik vind het een sneue manier van discussiëren.
Goed, dan zal ik het anders zeggen (die informatie is namelijk wél bekend): de voorzitter van de Identiteitsraad van het Hoornbeeck College is dat ook voor de GBS. En de vice-voorzitter zit ook in het hoofdbestuur van deze stichting.
Belangenverstrengeling :oO
Zonder gekheid, er mogen best kritische vragen worden gesteld bij de stapeling van functies.
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door CvdW »

Mistig schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:De Identiteitsraad van het Hoornbeeck College is ook wel van belang:

(...)
Waarom plaats je de namen van al die mensen? Wat denk je hiermee, zeker met de vermelding van hun kerkgenootschap, te bereiken?
Op de website van het Hoornbeeck staat deze informatie ook achter een slotje.
Dat is raar, bij mij zit het niet achter een slotje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Er bestaat dus ook een waar 'refo' kartel :OO3
Zo zóu je het kúnnen noemen, inderdaad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11600
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
samanthi schreef:
Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Dus voeg je blijkbaar informatie toe, die niet zo makkelijk te vinden is, aan openbare informatie. Waarschijnlijk inderdaad zoals Ambtenaar schreef, om daarmee te duiden dat ze niet snel naar de HSV over zullen gaan. Ik vind het een sneue manier van discussiëren.
Goed, dan zal ik het anders zeggen (die informatie is namelijk wél bekend): de voorzitter van de Identiteitsraad van het Hoornbeeck College is dat ook voor de GBS. En de vice-voorzitter zit ook in het hoofdbestuur van deze stichting.
Belangenverstrengeling :oO
Zonder gekheid, er mogen best kritische vragen worden gesteld bij de stapeling van functies.
Zeer zeker. Dit is zo 1975.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Mistig »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Waarom plaats je de namen van al die mensen? Wat denk je hiermee, zeker met de vermelding van hun kerkgenootschap, te bereiken?
Daarmee wil @Jantje natuurlijk aantonen dat de leden van de Identiteitsraad dermate conservatief zijn, dat de HSV niet omarmd zal worden (voorlopig althans).
Uit mijn eigen Hoornbeeck tijd weet ik (toen bestond de HSV overigens nog niet) dat bij de godsdienstlessen de vertalingen met elkaar werden vergeleken om ons als leerlingen te laten zien dat de SV de enige betrouwbare bijbelvertaling is. Ik maak geen grapje, hier werden echt 2-3 lessen aan besteed.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ambtenaar »

Mistig schreef: Uit mijn eigen Hoornbeeck tijd weet ik (toen bestond de HSV overigens nog niet) dat bij de godsdienstlessen de vertalingen met elkaar werden vergeleken om ons als leerlingen te laten zien dat de SV de enige betrouwbare bijbelvertaling is. Ik maak geen grapje, hier werden echt 2-3 lessen aan besteed.
En de docent beheerste het Grieks?

Ik kan me van mijn tijd op het Van Lodenstein College herinneren dat we een pagina Grieks uit het NT moesten vertalen naar het Nederlands.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Jantje »

Mistig schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Waarom plaats je de namen van al die mensen? Wat denk je hiermee, zeker met de vermelding van hun kerkgenootschap, te bereiken?
Daarmee wil @Jantje natuurlijk aantonen dat de leden van de Identiteitsraad dermate conservatief zijn, dat de HSV niet omarmd zal worden (voorlopig althans).
Uit mijn eigen Hoornbeeck tijd weet ik (toen bestond de HSV overigens nog niet) dat bij de godsdienstlessen de vertalingen met elkaar werden vergeleken om ons als leerlingen te laten zien dat de SV de enige betrouwbare bijbelvertaling is. Ik maak geen grapje, hier werden echt 2-3 lessen aan besteed.
Inderdaad. Ik weet dat ook nog; en mijn middelbare schooltijd is nog niet eens zo heel erg lang geleden. Het gebeurt op het Calvijn College ook nu nog steeds.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door eilander »

Jantje heeft het toch weer voor elkaar: het gaat alleen maar over de HSV. Alsof daar het front ligt voor een refomatorische school. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat geenszins het geval is.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Inderdaad. Ik weet dat ook nog; en mijn middelbare schooltijd is nog niet eens zo heel erg lang geleden. Het gebeurt op het Calvijn College ook nu nog steeds.
Voor gymnasiasten is dit zinvol, voor alle overige leerlingen is dit pure tijdsverspilling.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Jantje heeft het toch weer voor elkaar: het gaat alleen maar over de HSV. Alsof daar het front ligt voor een refomatorische school. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat geenszins het geval is.
En waar liggen volgens jou de fronten?
Zeeuw
Berichten: 11600
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Mistig schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Waarom plaats je de namen van al die mensen? Wat denk je hiermee, zeker met de vermelding van hun kerkgenootschap, te bereiken?
Daarmee wil @Jantje natuurlijk aantonen dat de leden van de Identiteitsraad dermate conservatief zijn, dat de HSV niet omarmd zal worden (voorlopig althans).
Uit mijn eigen Hoornbeeck tijd weet ik (toen bestond de HSV overigens nog niet) dat bij de godsdienstlessen de vertalingen met elkaar werden vergeleken om ons als leerlingen te laten zien dat de SV de enige betrouwbare bijbelvertaling is. Ik maak geen grapje, hier werden echt 2-3 lessen aan besteed.
Inderdaad. Ik weet dat ook nog; en mijn middelbare schooltijd is nog niet eens zo heel erg lang geleden. Het gebeurt op het Calvijn College ook nu nog steeds.
Ik heb dit op het Calvijn College nooit meegemaakt.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Mistig »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Inderdaad. Ik weet dat ook nog; en mijn middelbare schooltijd is nog niet eens zo heel erg lang geleden. Het gebeurt op het Calvijn College ook nu nog steeds.
Voor gymnasiasten is dit zinvol, voor alle overige leerlingen is dit pure tijdsverspilling.
Als reformatorische scholen zich tijdens de godsdienstlessen bezig houden met het bewijzen van de ene bijbelvertaling boven de andere bijbelvertaling, is dit wat mij betreft per definitie pure tijdsverspilling.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door Ambtenaar »

Mistig schreef:
Als reformatorische scholen zich tijdens de godsdienstlessen bezig houden met het bewijzen van de ene bijbelvertaling boven de andere bijbelvertaling, is dit wat mij betreft per definitie pure tijdsverspilling.
Wij moesten teksten vertalen en dan namen we de SV als correctie model. Overigens waren beide docenten daarin wel flexibel, zij gaven hun eigen mening over vertaalkeuzes.

Maar nooit werd dit gebruikt om bijv. de NBG of een andere vertaling af te zetten tegen de SV.

Ik deel je mening overigens.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Jantje heeft het toch weer voor elkaar: het gaat alleen maar over de HSV. Alsof daar het front ligt voor een reformatorische school. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat geenszins het geval is.
En waar liggen volgens jou de fronten?
Ongeloof, wereldgelijkvormigheid, verslavingen drank/drugs/seks/roken/smartphone, gezagsondermijning, wetticisme, en zo zijn er vast nog meer dingen te benoemen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:Jantje heeft het toch weer voor elkaar: het gaat alleen maar over de HSV. Alsof daar het front ligt voor een refomatorische school. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat geenszins het geval is.
Welja, en daar duiken de bokken bovenop. Geheel eens met je slotzin. In onze MR gaat het in elk geval niet over deze zaken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie