Korte citaten en spreuken

2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef:Door verschillende ontwikkelingen op het forum denk ik dat ik niet meer moet reageren. Ben ik echt een buitenbeentje of zijn anderen het in de loop van de laatste 50 jaar geworden?
Het zou beter zijn om dus te stoppen, maar ik weet ook dat een eenzaam mens soms wat contact zoekt, of een woordje kwijt wil. Als dat met zoveel ellende moet weet ik het ook niet meer. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik voel me niet meer thuis.

1 Een Liedt Hammaaloth, van David. Siet hoe goet ende hoe lieflick is het, dat broeders oock t’samen woonen.
2 ’Tis gelijck de kostelicke Olye op het hooft, neder-dalende op den baert, den baert Aarons: die neder-daelt tot op den zoom sijner kleederen
3 ’T is gelijck de dauw Hermons, [ende] die neder-daelt op de bergen Zions: want de HEERE gebiedt aldaer den segen, [ende] ’t leven tot in der eeuwicheyt.
Psalmen zijn prachtig, DIA. Dankjewel daarvoor. Als ik over iets een andere menig heb, kunnen we toch nog steeds “als broeders samenwonen”?
In het dagelijks leven ben ik het ook lang niet altijd met mijn broers eens. Toch leven we in vrede met elkaar.
Laten we onze verschillen niet uitvergroten en accepteren dat we het niet over alle dingen eens hoeven te zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Ad Anker »

Hier wat geknipt. Graag on topic 'korte citaten en spreuken' Over onderwerpen waar men breedsprakiger wil zijn opene men een nieuwe topic.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

And I fell upon my face. In reverence to his majesty, in admiration of his mercy, and in the sense of mine own unworthiness. The nearer any one cometh to God, the lower he falleth in his own eyes.

Ds. J. Trapp
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

De manieren waarop mensen plotseling dit leven verlaten, die we niet zien en waar we niet bij stilstaan, zijn ontelbaar en niet in te denken. Onbekeerde mensen wandelen over de put van de hel op een verrotte overdekking. Die overdekking is op ontelbare plaatsen zo zwak, dat zij daar hun gewicht niet kan dragen en die plaatsen zijn onzichtbaar. De pijlen van de dood vliegen midden op de dag, zonder dat zij gezien worden. De scherpste blik kan ze niet onderscheiden. God heeft zoveel verschillende onnaspeurlijke manieren om de goddelozen uit de wereld te verwijderen en naar de hel te zenden.

Ds. J. Edwards
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Prayer is not designed to inform God, but to give man a sight of his misery; to humble his heart, to excite his desire, to inflame his faith, to animate his hope, to raise his soul from earth to heaven, and to put him in mind that THERE is his Father, his country, and inheritance.

Ds. A. Clarke
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Het merg van het tweede been is zoals dat van het eerste, zoet en goed. De geboden van God zijn net zo goed merg voor de heiligen als Zijn beloften. En die van de geboden een afkeer heeft zal nooit het merg van de beloften smaken.

Ds. J. Caryl
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

But he who truly feareth God, needeth not fear any else.

Ds. J. Trapp
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

Salvation in sin is not possible, it must always be salvation from sin.

Ds. C.H. Spurgeon
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door 2e Hans »

We may be surprised at the people we find in heaven. God has a soft spot for sinners. His standards are quite low.

Desmond Tutu
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

FP Church schreef:The tendency in our day is to minimise salvation into a shallow process of a few “easy” steps. But this is the most momentous issue that anyone can face, with consequences that will last to all eternity. Anyone who is truly serious about the salvation of their never-dying soul will already know that a “quick-fix” solution is not the right one.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

2e Hans schreef:(...) His standards are quite low.

Desmond Tutu
Ik vind dit eigenlijk een ergerlijk citaat. Gods standaarden zijn zo hoog, dat het avondmaalsformulier zegt: aangezien de toorn Gods tegen de zonde zo groot is, dat Hij die (eer dat Hij die ongestraft liet blijven) aan zijn lieven Zoon Jezus Christus, met den bitteren en smadelijken dood des kruises gestraft heeft. Het is daarom misleidend om te leren dat Gods standaarden best wel laag zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

If God held Belshazzar responsible, my friend, for the ray of light which shone across his pathway, what will He say to men living in the blaze of light which illuminates the world today? Every unconverted man in this country has more light than Belshazzar had.

Louis T. Talbot
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door 2e Hans »

J.C. Philpot schreef:
2e Hans schreef:(...) His standards are quite low.

Desmond Tutu
Ik vind dit eigenlijk een ergerlijk citaat. Gods standaarden zijn zo hoog, dat het avondmaalsformulier zegt: aangezien de toorn Gods tegen de zonde zo groot is, dat Hij die (eer dat Hij die ongestraft liet blijven) aan zijn lieven Zoon Jezus Christus, met den bitteren en smadelijken dood des kruises gestraft heeft. Het is daarom misleidend om te leren dat Gods standaarden best wel laag zijn.
Als je niet de hele quote citeert, mis je inderdaad de bedoeling van de tekst.
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bijnaam »

"Een eigenschap van een gelovige is dat hij, ondanks alles wat hij ontvangt, toch een behoeftige blijft. Hij blijft altijd arm en nooddruftig, niets bezittend in zichzélf. De eigenschap van een ongelovige is dat hij, ondanks alles wat hij mist, toch altijd denkt 'rijk en verrijkt te zijn, en geens dings gebrek te hebben' (Openb. 3:17)."

R. Erskine
Laatst gewijzigd door Bijnaam op 16 nov 2022, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Ad Anker »

Bijnaam schreef:"Een eigenschap van een gelovige is dat hij, ondanks alles wat hij ontvangt, toch een behoeftige blijft. Hij blijft altijd arm en nooddruftig, niets bezitten in zichzélf. De eigenschap van een ongelovige is dat hij, ondanks alles wat hij mist, toch altijd denkt 'rijk en verrijkt te zijn, en geens dings gebrek te hebben' (Openb. 3:17)."

R. Erskine
Mooi, ik las deze week bij Winslow iets soortgelijks n.a.v. Jesaja 66:2. Bijbelse kenmerkenprediking waar we soms wel weer even een streepje onder kunnen zetten.
Plaats reactie