Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Betwijfel in het duister niet wat God u in het daglicht heeft getoond. Waarheid zal niet verdwijnen als het voor u verborgen is. God zal nooit veranderen en Zijn waarheid zal blijven bestaan. ~ A. Miller
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Ik ben nog meer overtuigd geraakt van de vastheid van Gods beloften. God is de Waarmaker van Zijn Woord. Hij heeft me beloofd dat wie in Christus gelooft, eeuwig leven zal hebben. Daar kan ik mijn hoofd op neerleggen. (C. Harinck)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

"Toen duidelijk werd dat Aldrin deel zou uitmaken van de missie, voerde hij achter de schermen een verbeten strijd met Neil Armstrong om de eerste stap op de maan te mogen zetten."
Citaat: Wikipedia
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door liz boer »

De Bijbel is een spiegel om jezelf te zien en te ontdekken,geen verrekijker om anderen te bekijken.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Herman »

Indien u zonder liefde bent, dan is de kerkklok net zo'n goede christen als dat u bent.

John Duncan 1796-1870
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door refo »

Herman schreef:Indien u zonder liefde bent, dan is de kerkklok net zo'n goede christen als dat u bent.

John Duncan 1796-1870
Daar maakt niemand zich meer druk om. Noch bekeerden, noch onbekeerden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Herman »

refo schreef:
Herman schreef:Indien u zonder liefde bent, dan is de kerkklok net zo'n goede christen als dat u bent.

John Duncan 1796-1870
Daar maakt niemand zich meer druk om. Noch bekeerden, noch onbekeerden.
Is refo ook onder de fatalisten?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Nasrani »

Er kan heel wat staan op de lijst van je gebeden tot God, maar je mag je afvragen of daar ook op staat wat we lezen van de apostelen: 'Vermeerder ons het geloof.'
Ds. J.J. Poort
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Zonnebloem »

Het loont om op God te wachten. Hij komt niet te vroeg en niet te laat. C.H. Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Ik heb op mijn pc verschillende citaten opgeslagen. Onderstaand een citaat van iemand dat ik ergens las, maar ik weet niet meer van wie het citaat is, en ook niet meer waar ik het las. In ieder geval sprak het me wel aan. Misschien dat een van de lezers weer waar het vandaan komt?

Citaat:
"Met het belijden van de Waarheid kan een mens altijd vooruit en heeft hij altijd nog een weg en pad voor zich. Maar in het inleven van de Waarheid houden de wegen een keer op, en dan nemen de paden een keer een einde. Bij het belijden van de Waarheid weet de mens het altijd; maar bij de inleving van de Waarheid weet hij het niet meer."
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door refo »

Het staat op dit forum met de vermelding dat het van ds Dorsman is.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Het staat op dit forum met de vermelding dat het van ds Dorsman is.
Dat zou best eens waar kunnen zijn! Ik zal de bron ook mijn pc erbij vermelden. Dank!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Zorg ervoor dat nos.nl niet regeert in tijd en aandacht boven het Woord van God.
ds. M.C. Schreur
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Twee citaten van John Newton, die verrassend aktueel lijken te zijn:

Over de openbare zaken zeg ik maar weinig. Velen houden zich op met het berispen van mensen en maatregelen, maar ik wilde al de schuld leggen op de zonde. Het komt mij zeer duidelijk voor dat de HEERE een twist met ons heeft, en daarom vrees ik dat hetgeen wij gezien hebben slechts een beginsel is der smarten. Ik zou met schrik de gebeurtenissen van deze zomer tegemoet zien, maar ik gedenk dat de HEERE regeert. Hij heeft Zijn heerlijkheid en het goede van Zijn Kerk op het oog, en Hij zal niet teleurgesteld worden. Hij weet ook te zorgen voor hen die Hem vrezen. Ik wenste dat er onder de godvruchtige mensen meer gezucht en geweend werd over de zonden van land en kerk!’

‘Een zeker uitwerksel van Gods hartveranderende genade is de begeerte en het verlangen om de openbare godsdienst bij te wonen. Als ons de gelegenheid daartoe gegegeven wordt, kan het niet verzuimd worden zonder nadeel aan onze wezenlijke belangen. Maar de HEERE kent vele zielen die Hem lief zijn, en die Hij onder een gedurig toenemen in de genade opleidt tot de zalige heerlijkheid, maar die door Zijn voorzienige beschikking geheel buiten de mogelijkheid zijn om de prediking van het Evangelie bij te wonen. En misschien hebben zij zelden een godvruchtige leraar of vriend om met zo één te spreken of hen te vertroosten. Zo’n stand is een stand van beproeving. Maar Jezus is algenoegzaam en Hij is overal nabij. Zij kunnen niet verstoken zijn van het Woord van Zijn genade, dat overal voorhanden is. En evenmin van de troon der genade, want zij die gevoel hebben van hun nood en van wie het hart tot Hem getrokken worden, zijn altijd aan de voet van Zijn troon. Elk vertrek in het huis, ja elke plaats waar hun voeten staan, velden, wegen, heggen, alles is voor hen heilig land, omdat de HEERE daar is’.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Isala »

Wat kunnen we strenge rechters zijn van onze eigen misdaden, die we zien in andersmans persoon.
- Nehemia Rogers

Laat hen de dood vrezen die de zonde niet vrezen. (...) Wie met geloof kan zien op de vergeving, mag met vreugde zien op de dood.
- Thomas Watson

Let op de volgorde: Eerst onze roeping, dan onze verkiezing.
We moeten niet beginnen met de verkiezing.
Uit onze roeping moeten we onze verkiezing afleiden.
- Joseph Hall


Uit: Woorden van Puriteinen
Samenstelling A.J. Maasland
Hora est!
Plaats reactie