Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door John Galt »

Bidden is onze zaak tot Gods zaak maken en Gods zaak tot onze zaak.
- Ds B.A.T. Witzier
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

OPMERKING 114
Er is geen zwaarder hovaardij dan geestelijke, die geestelijke wordt genoemd; niet omdat zij geestelijk is, maar omdat zij gaat over geestelijke gaven, die iemand van de Heere heeft ontvangen en waarop hij zichzelf op gaat verheffen en verhovaardigen.
TOT NUTTIGHEID:
Hoogmoedige mensen, hetzij in het lichamelijke of in het geestelijke, kunnen doorgaans elkaar niet verdragen. Hoe zou God, Die heilig is, en hoger is dan de hogen, hen beiden kunnen verdragen?

Lambertus Myseras (1676-1740)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Is het dan voor ons, wanneer wij in zondennood komen, niet een verrassende vondst om te lezen: Ik heb u gekend van
de moederschoot af, van eeuwigheid heb Ik u liefgehad.
Dit heb Ik aan uw lichaam reeds verzegeld in de doop, waarmee u
naar Mijn bevel gedoopt bent

Kohlbrugge
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

'Leef elke dag alsof het uw laatste is', is een wijs woord uit een lofzang, geschreven in 1674 door Thomas Ken. Hoe ouder we worden, des te noodzakelijker wordt deze wijsheid, en als we die nog niet ter harte hebben genomen, moeten we dat nu doen.

J.I. Packer
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Laat het verontruste hart niet zeggen: 'Waar is mijn volmaakte berouw? Waar is ijn volmaakte gehoorzaamheid? 'Maar laat het liever vragen: 'Waar is Gods vergeving? Waar is Gods vrijspraak?'HOe moeilijk wordt de ziel getrokken tot het rusten buiten zichzelf!
Antony Burgess

Wie zich ernstig afvraagt:"Hoe moet ik zalig worden?' zou geen tijd moeten besteden aan nadenken over zichzelf en zelfonderzoek, maar zou, vanuit ontdekte zonde en ellende, rechtstreeks tot de genade van Christus moeten gaan, zonder tussentijds te zoeken naar iets in hemzelf op grond waarvan hij zou mogen komen.
Hugo Binning

De liefde van God is het krachtigste middel om tot bekering over te halen. Ware bekering is het gevolg van het geloof en altijd naar de mate ervan. De Wet an nooit waar berouw in een zondaar verwekken. Wanhoop verhardt.

William Bates
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Arja »

Pas als we er ons bewust van zijn geworden dat niets anders dan de dood van de Zoon van God nodig was om onze schuld te vereffenen, hebben we echt berouw.
Latent Talent
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2020, 21:32

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Latent Talent »

'Ik ben op weg naar de hemel en onderweg repareer ik fietsen.'

Jaren geleden eens ergens gelezen en blijven hangen. Bron is voor mij onbekend. Is er iemand die weet van wie deze uitspraak is?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Terri »

Latent Talent schreef:'Ik ben op weg naar de hemel en onderweg repareer ik fietsen.'

Jaren geleden eens ergens gelezen en blijven hangen. Bron is voor mij onbekend. Is er iemand die weet van wie deze uitspraak is?
Deze uitspraak is er in vele variaties o.a. ook deze;
Hij antwoordde: 'Ik ben op reis naar het hemels Jeruzalem en onderweg verkoop ik klompen
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Susanna »

Latent Talent schreef:'Ik ben op weg naar de hemel en onderweg repareer ik fietsen.'

Jaren geleden eens ergens gelezen en blijven hangen. Bron is voor mij onbekend. Is er iemand die weet van wie deze uitspraak is?
Het is een anekdote. Er werd ooit aan iemand gevraagd wat hij deed voor de kost. Hij was fietsenmaker. Zijn antwoord luidde: 'Ik
ben op weg naar het Koninkrijk. Onderweg repareer ik fietsen.' Er is een variant in de omloop: ’Ik ben op reis naar het hemels Jeruzalem en onderweg verkoop ik klompen.’
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Over elke berg leidt een pad, hoewel het niet altijd zichtbaar is vanuit de vallei.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Susanna »

-DIA- schreef:Over elke berg leidt een pad, hoewel het niet altijd zichtbaar is vanuit de vallei.
Dat vind ik echt een heel mooi citaat.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Mara »

Arja schreef:'Leef elke dag alsof het uw laatste is', is een wijs woord uit een lofzang, geschreven in 1674 door Thomas Ken. Hoe ouder we worden, des te noodzakelijker wordt deze wijsheid, en als we die nog niet ter harte hebben genomen, moeten we dat nu doen.

J.I. Packer
Helaas kun je daar een verkeerde kant mee opgaan.
Ik hoorde eens dat verschrikkelijke liedje van die volkszanger: "Leef alsof het je laatste dag is."
En dan moet je dus snel uit het leven halen wat er in zit.
Dus wees voorzichtig tegen wie je dit dan zegt. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Valcke »

Calvijn schreef:"Want ook het schepsel zal van de dienstbaarheid der verderving verlost worden, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods" (Rom. 8:21).

Hieruit mag men voorwaar bedenken, hoe gruwelijke vervloeking wij verdiend hebben, dewijl alle onschuldige schepselen van de aarde tot de hemel de straf onzer zonden dragen. Want dat zij onder de verderfelijkheid arbeiden, dat is door onze schuld. Alzo is de verdoemenis van het menselijke geslacht de hemel en de aarde en alle schepselen ingedrukt.

Wederom mag men hieruit zien, tot wat grote uitnemendheid der heerljikheid de kinderen Gods zullen verheven worden, om welke te vermeerderen en te versieren, alle schepselen zullen vernieuwd worden. (...) Hoedanig nu deze volkomenheid zal wezen in beesten, bomen en metalen, dat is niet betamelijk, en ook niet geoorloofd curieuselijk te onderzoeken (...).
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door parel »

Mara schreef:
Arja schreef:'Leef elke dag alsof het uw laatste is', is een wijs woord uit een lofzang, geschreven in 1674 door Thomas Ken. Hoe ouder we worden, des te noodzakelijker wordt deze wijsheid, en als we die nog niet ter harte hebben genomen, moeten we dat nu doen.

J.I. Packer
Helaas kun je daar een verkeerde kant mee opgaan.
Ik hoorde eens dat verschrikkelijke liedje van die volkszanger: "Leef alsof het je laatste dag is."
En dan moet je dus snel uit het leven halen wat er in zit.
Dus wees voorzichtig tegen wie je dit dan zegt. :)
Misschien ook wel eens een mooi aanknopingspunt om een gesprek aan te gaan. :)

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door -DIA- »

Uw huis zou een toevluchtsoord moeten zijn - van stress, spanning, zelfs van alledaagse geuren. Wij helpen je elke ruimte te transformeren met geur. Voor elke stemming en elke gelegenheid hebben we een geur die je zintuigen prikkelt.
Glade by Brise

Ik vond het een mooie zin, maar dan wellicht wat anders van inhoud dan Glade by Brise bedoelt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie