Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Erasmiaan »

pierre27 schreef:
Pioenroosje schreef:Bij een camping is dat wel echt anders, denk ik. Als je dan 'thuis' blijft, dan staan er continu kinders voor je tent, en is een zondagsgevoel helemaal ver te zoeken.

Gisteren hebben wij de plaatselijke Eglise Reformee bezocht. Daarna thuis koffie gedronken en even afgekoeld in t zwembad (37 graden hier ) Vervolgens boeken/drinken /spelletjes ingepakt en een rustig plekje in de natuur opgezocht. De kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld, en spelletjes gedaan en gelezen. Vervolgens met elkaar een preek gelezen.
Rond avondeten weer terug naar de camping.

Was een fijne en rustige dag, maar toch anders dan thuis.
En zo zou ik het ook doen, geweldig mooie besteding.
Inclusief zwembad??? :bobo
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Dodo »

Erasmiaan schreef:
pierre27 schreef:
Pioenroosje schreef:Bij een camping is dat wel echt anders, denk ik. Als je dan 'thuis' blijft, dan staan er continu kinders voor je tent, en is een zondagsgevoel helemaal ver te zoeken.

Gisteren hebben wij de plaatselijke Eglise Reformee bezocht. Daarna thuis koffie gedronken en even afgekoeld in t zwembad (37 graden hier ) Vervolgens boeken/drinken /spelletjes ingepakt en een rustig plekje in de natuur opgezocht. De kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld, en spelletjes gedaan en gelezen. Vervolgens met elkaar een preek gelezen.
Rond avondeten weer terug naar de camping.

Was een fijne en rustige dag, maar toch anders dan thuis.
En zo zou ik het ook doen, geweldig mooie besteding.
Inclusief zwembad??? :bobo
Ah... ik dacht al. Er zal toch wel iemand happen? :D
ZWP
Berichten: 1664
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door ZWP »

Erasmiaan schreef:
pierre27 schreef:
Pioenroosje schreef:Bij een camping is dat wel echt anders, denk ik. Als je dan 'thuis' blijft, dan staan er continu kinders voor je tent, en is een zondagsgevoel helemaal ver te zoeken.

Gisteren hebben wij de plaatselijke Eglise Reformee bezocht. Daarna thuis koffie gedronken en even afgekoeld in t zwembad (37 graden hier ) Vervolgens boeken/drinken /spelletjes ingepakt en een rustig plekje in de natuur opgezocht. De kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld, en spelletjes gedaan en gelezen. Vervolgens met elkaar een preek gelezen.
Rond avondeten weer terug naar de camping.

Was een fijne en rustige dag, maar toch anders dan thuis.
En zo zou ik het ook doen, geweldig mooie besteding.
Inclusief zwembad??? :bobo
Misschien was het preeklezen er zonder het afkoelen in het bad wel bij ingeschoten. Dan zeg ik: lekker doen. :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Jantje »

ZWP schreef:
Erasmiaan schreef:
pierre27 schreef:
Pioenroosje schreef:Bij een camping is dat wel echt anders, denk ik. Als je dan 'thuis' blijft, dan staan er continu kinders voor je tent, en is een zondagsgevoel helemaal ver te zoeken.

Gisteren hebben wij de plaatselijke Eglise Reformee bezocht. Daarna thuis koffie gedronken en even afgekoeld in t zwembad (37 graden hier ) Vervolgens boeken/drinken /spelletjes ingepakt en een rustig plekje in de natuur opgezocht. De kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld, en spelletjes gedaan en gelezen. Vervolgens met elkaar een preek gelezen.
Rond avondeten weer terug naar de camping.

Was een fijne en rustige dag, maar toch anders dan thuis.
En zo zou ik het ook doen, geweldig mooie besteding.
Inclusief zwembad??? :bobo
Misschien was het preeklezen er zonder het afkoelen in het bad wel bij ingeschoten. Dan zeg ik: lekker doen. :)
Wel ja, als je op vakantie gaat naar een reformatorische camping (in Nederland) dan kun je best wel even zwemmen bij het strand, want ja, als anders de avonddienst er bij inschiet.

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Als je niet op vakantie ben, doe je dat ook niet. Dus ik snap het eigenlijk toch niet helemaal.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Herman »

En niet nader aan te duiden refocamping heeft als huisregel ook geen strandbezoek op zondag. Het is onder ons dus heel gewoon, om baden en zwemmen (voor zichzelf - niet voor een ander) op zondag als ongebruikelijk af te wijzen.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Mannes »

DE DOELGROEP/IDENTITEIT VAN CAMPING ***
Camping *** heeft als doelgroep een deel van christelijk Nederland; de reformatorische gezindte.
Om de identiteit uit te laten komen gelden de volgende afspraken:

KLEDING
Een korte- of lange broek is voor jongens en mannen.
Meisjes en vrouwen kleden zich in een jurk of rok.

ZONDAGSRUST
De zondag wordt normaal gekleed en als rustdag
doorgebracht. Zondags voetballen, vliegeren, tennissen,
fietsen e.d. we niet. Op deze dag vertrekken we niet naar huis
en natuurlijk gaan we zondags niet naar het strand
ZWP
Berichten: 1664
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door ZWP »

Jantje schreef:
ZWP schreef: Misschien was het preeklezen er zonder het afkoelen in het bad wel bij ingeschoten. Dan zeg ik: lekker doen. :)
Wel ja, als je op vakantie gaat naar een reformatorische camping (in Nederland) dan kun je best wel even zwemmen bij het strand, want ja, als anders de avonddienst er bij inschiet.

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Als je niet op vakantie ben, doe je dat ook niet. Dus ik snap het eigenlijk toch niet helemaal.
Ja, ik ben daar misschien makkelijk in.
Als het meer dan 35 graden is, en er ligt een zwembad naast mn tent, en ik wil straks nog even wat stichtelijks lezen...
Naar het strand gaan is misschien een brug (overgang) te ver, maar een frisse duik of een plens koud water over je heen om daarna wat fitter te zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Jantje »

Herman schreef:En niet nader aan te duiden refocamping heeft als huisregel ook geen strandbezoek op zondag. Het is onder ons dus heel gewoon, om baden en zwemmen (voor zichzelf - niet voor een ander) op zondag als ongebruikelijk af te wijzen.
Voor alle duidelijkheid: mijn eerste alinea was schamper opgemerkt. Ik bedoelde dus met deze alinea te weerleggen dat op zondag zomaar zwemmen mijns inziens niet goed te keuren is.
Ik ben het dus ook eens met de regels van deze camping ***********, waarvan iedereen weet welke camping het is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door eilander »

ZWP schreef:Ja, ik ben daar misschien makkelijk in.
Als het meer dan 35 graden is, en er ligt een zwembad naast mn tent, en ik wil straks nog even wat stichtelijks lezen...
Naar het strand gaan is misschien een brug (overgang) te ver, maar een frisse duik of een plens koud water over je heen om daarna wat fitter te zijn?
Onder die strikte voorwaarden dan, vooruit.
Minstens 35 graden, zwembad naast je tent (dus niet stiekem een tent verder) en alléén als je daarna wat stichtelijks leest (niet even!)
Is het iets minder warm, dan alleen je voeten in het water.

Ja, je kunt niet precies genoeg zijn, mensen.
Dit alles in het kader van: wat mag er nog nét?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Jantje »

ZWP schreef:(...) ... of een plens koud water over je heen om daarna wat fitter te zijn?
En waarom dan geen koude douche? Kom op zeg, je gaat toch op zondag tussendoor de diensten ook niet even een paar baantjes trekken in het zwembad?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Junia »

Jantje schreef:
Herman schreef:En niet nader aan te duiden refocamping heeft als huisregel ook geen strandbezoek op zondag. Het is onder ons dus heel gewoon, om baden en zwemmen (voor zichzelf - niet voor een ander) op zondag als ongebruikelijk af te wijzen.
Voor alle duidelijkheid: mijn eerste alinea was schamper opgemerkt. Ik bedoelde dus met deze alinea te weerleggen dat op zondag zomaar zwemmen mijns inziens niet goed te keuren is.
Het kan zo zijn dat wat voor de een beslist niet kan, de ander daar geen probleem in ziet. De opvoeding zal daar een aandeel in hebben, de Bijbel zwijgt hierin. Vliegeren, fietsen of een balletje trappen is geen werken maar ontspanning, en heb er zelf geen problemen mee. Misschien moeten we elkaar daar de ruimte in laten en elkaar niet veroordelen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Jantje »

Junia schreef:
Jantje schreef:
Herman schreef:En niet nader aan te duiden refocamping heeft als huisregel ook geen strandbezoek op zondag. Het is onder ons dus heel gewoon, om baden en zwemmen (voor zichzelf - niet voor een ander) op zondag als ongebruikelijk af te wijzen.
Voor alle duidelijkheid: mijn eerste alinea was schamper opgemerkt. Ik bedoelde dus met deze alinea te weerleggen dat op zondag zomaar zwemmen mijns inziens niet goed te keuren is.
Het kan zo zijn dat wat voor de een beslist niet kan, de ander daar geen probleem in ziet. De opvoeding zal daar een aandeel in hebben, de Bijbel zwijgt hierin. Vliegeren, fietsen of een balletje trappen is geen werken maar ontspanning, en heb er zelf geen problemen mee. Misschien moeten we elkaar daar de ruimte in laten en elkaar niet veroordelen.
Juist ja, en waarom heeft de onder ons zo bekende reformatorische camping dan bovenstaande huisregels?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Junia »

Wat een camping besluit hierin is toch niet bepalend?
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Pioenroosje »

Ik snap heel goed dat het zwembad voor sommige mensen een brug te ver is. Maar de omstandigheden spelen echt wel mee. Het zwembad ligt idd drie tenten verder, is een gewoon rechthoekig simpel zwembad, is bijna een privezwembad omdat de andere campinggasten aan het meer of strand zaten. En de voorwaarden voor de kinderen waren duidelijk: half uurtje, meer niet, dan pakken we de spullen.
En verder : op een warme zondag thuis zetten we ook gewoon het kinderbadje op hoor. Dus dat geeft misschien al aan dat ik niet zoveel moeite heb met lekker spelen/ ontspannen naast een zinvolle besteding.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Besteding zondag (uit: Weekdiensten)

Bericht door Herman »

Is de huisregel afkomstig van de campingbaas of is het een welwillende herinnering aan wat doorgaans binnen de GG gebruikelijk is?
Plaats reactie