Geloofs- of kinderdoop (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4])

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door huisman »

Even voor de duidelijkheid. Ik ga een tijdje niet meer in discusdie met de geloofs/overdopers op dir forum.
Ik denk dat ik vele postings lang het Schriftuurlijk en gereformeerd geluid heb vertolkt maar genoeg is genoeg.
Net toen bij het “Opheusden topic” het opeens wemelde van Opheusdenaren begint het op het RF te krioelen van de geloofsdopers.
Misschien een idee om het RF over te dopen in BF? ( Baptisten Forum) ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Adagio »

Isala schreef:De Heere belooft dat wie Hem zoekt, Hem ook zal vinden.
Wanneer bevel of gelofte? Paulus in Hebr.: "Want gij weet dat hij ook daarna, de zegening willende beërven, verworpen werd; want hij vond geen plaats des berouws, hoewel hij dezelve met tranen zocht."
Isala schreef:Met betrekking tot de doop, worden wij niet op Gods belofte gedoopt, maar op door Hem geschonken geloof.
God 'plakt' geen zegel op ons getuigenis, maar op Zijn eigen eis & belofte; net zoals een notaris zijn zegel niet leent voor een epistel door zijn cliënt opgesteld.
Isala schreef:Vooraf is de belofte/Gods Woord (niet de doop) de pleitgrond geweest.
Hoe ging dat pleiten dan bij Johannes de Doper Luk.1:15 “Want hij zal groot zijn voor den Heere; noch wijn noch sterken drank zal hij drinken, en hij zal met den Heiligen Geest vervuld worden, ook van zijner moeders lijf aan.”
Ps 22: 11 “Op U ben ik geworpen van de baarmoeder af; van den buik mijner moeder aan zijt Gij mijn God.”
Isala schreef:We nemen geen baby's mee aan Zijn tafel
Inderdaad, Paulus schrijft: "Maar de mens beproeve zichzelven, en ete alzo van het brood en drinke van den drinkbeker."
Isala schreef:Ik ben benieuwd wat je bedoelt met de uitspraak 'of gewerkt gaan worden'.
Omdat op grond van Gods verbond gedoopt wordt. Tenslotte. Genoegzaam gewisseld, we gaan repeteren, dat lijkt mij niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door refo »

Paulus in Hebreeën zegt niet dat Ezau bij God geen gehoor vond. Hij vroeg Izak om herziening, maar die kreeg geen berouw over de gang van zaken.

Op pleiten gaat belofte vooraf. Dat is Lukas 1.

De Geest plakt met onze geest een zegel. Net als een notaris soms doet op een stuk van klant. Ik heb zelf zoiets gehad.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:Even voor de duidelijkheid. Ik ga een tijdje niet meer in discusdie met de geloofs/overdopers op dir forum.
Ik denk dat ik vele postings lang het Schriftuurlijk en gereformeerd geluid heb vertolkt maar genoeg is genoeg.
Net toen bij het “Opheusden topic” het opeens wemelde van Opheusdenaren begint het op het RF te krioelen van de geloofsdopers.
Misschien een idee om het RF over te dopen in BF? ( Baptisten Forum) ::bye
Heel verstandig. Mijn ervaring is ook dat geloofsdopers volharden in hun visie.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Geloofs- of kinderdoop (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4])

Bericht door Tiberius »

Met deze berichten sluiten we (vooralsnog) weer de discussie over geloofs- versus kinderdoop.
Gesloten