Preekluisterkring

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Over kerkmuren gesproken. Komend weekend verblijven we ergens bij Harskamp. We hopen zondag de PKN aldaar te bezoeken. Toen ik dat aan tafel zei gisteren zei mijn dochter in opperste verbazing: "pap, echt? Gaan we naar de PKN???" Tja, toch nog maar wat uitleggen. Ik hoop trouwens zo dat ze daar het Wilhelmus zingen na de dienst. Dit geheel terzijde en off topic. ;)
Tsja, dat je dochter verbaasd was, kan ik heel goed begrijpen. Ga je op vakantie naar het gebied, waar procentueel gezien, de meeste GG'ers per oppervlakte wonen, en vervolgens ga je al die grote kerken voorbij... :yahoo
Je hebt waarschijnlijk in Harskamp wel meer kans dat ze het Wilhelmus zingen na de dienst. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Ad Anker schreef:Over kerkmuren gesproken. Komend weekend verblijven we ergens bij Harskamp. We hopen zondag de PKN aldaar te bezoeken. Toen ik dat aan tafel zei gisteren zei mijn dochter in opperste verbazing: "pap, echt? Gaan we naar de PKN???" Tja, toch nog maar wat uitleggen. Ik hoop trouwens zo dat ze daar het Wilhelmus zingen na de dienst. Dit geheel terzijde en off topic. ;)
Ds. Vlietstra van de HHK is ook een fijne predikant vind ik. Die ook goed in een GGiN zou kunnen preken. Hervormd klinkt toch wat beter dan PKN natuurlijk
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door ejvl »

Ad Anker schreef:Over kerkmuren gesproken. Komend weekend verblijven we ergens bij Harskamp. We hopen zondag de PKN aldaar te bezoeken. Toen ik dat aan tafel zei gisteren zei mijn dochter in opperste verbazing: "pap, echt? Gaan we naar de PKN???" Tja, toch nog maar wat uitleggen. Ik hoop trouwens zo dat ze daar het Wilhelmus zingen na de dienst. Dit geheel terzijde en off topic. ;)
Kom dan naar het naburige Otterlo, staat een "echt" orgel. In Harskamp staat een Hauptwerk. Alhoewel dat lang niet slecht klinkt, heb er laatst nog op gespeeld.
Dan zie ik ook wie je bent Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Het is meestal goed toeven in Hervormd Harskamp.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

ejvl schreef:
Ad Anker schreef:Over kerkmuren gesproken. Komend weekend verblijven we ergens bij Harskamp. We hopen zondag de PKN aldaar te bezoeken. Toen ik dat aan tafel zei gisteren zei mijn dochter in opperste verbazing: "pap, echt? Gaan we naar de PKN???" Tja, toch nog maar wat uitleggen. Ik hoop trouwens zo dat ze daar het Wilhelmus zingen na de dienst. Dit geheel terzijde en off topic. ;)
Kom dan naar het naburige Otterlo, staat een "echt" orgel. In Harskamp staat een Hauptwerk. Alhoewel dat lang niet slecht klinkt, heb er laatst nog op gespeeld.
Dan zie ik ook wie je bent Afbeelding
Dat is, voor zover ik weet, de enige PKN waar de kerkenraad haar kerkgebouw beschikbaar stelt voor GBS-diensten. :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preekluisterkring

Bericht door DDD »

Otterlo???
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Otterlo???
Jazeker; elke eerste woensdag van mei... Kijk maar op de website van de GBS. De dominee is ook al enige tijd dezelfde.
Laatst gewijzigd door Jantje op 23 apr 2019, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door eilander »

Jantje schreef:Dat is, voor zover ik weet, de enige PKN waar de kerkenraad haar kerkgebouw beschikbaar stelt voor GBS-diensten. :super
Slecht geïnformeerd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Dat is, voor zover ik weet, de enige PKN waar de kerkenraad haar kerkgebouw beschikbaar stelt voor GBS-diensten. :super
Slecht geïnformeerd.
Ik schreef toch ook: "voor zover ik weet" :quoi Het zou goed mogelijk zijn dat jouw gemeente daar ook onder valt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:Dat is, voor zover ik weet, de enige PKN waar de kerkenraad haar kerkgebouw beschikbaar stelt voor GBS-diensten. :super
Slecht geïnformeerd.
Ik schreef toch ook: "voor zover ik weet" :quoi Het zou goed mogelijk zijn dat jouw gemeente daar ook onder valt.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Preekluisterkring

Bericht door ejvl »

O.A Wekerom ook.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preekluisterkring

Bericht door DDD »

Ik vind dat ook opmerkelijk, vooral omdat in de kerkdiensten de HSV gebruikt wordt, toch? Maar misschien ligt dat in de PKN niet zo gevoelig als in de GG.

Misschien wordt de kerk gehuurd.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Preekluisterkring

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Ik vind dat ook opmerkelijk, vooral omdat in de kerkdiensten de HSV gebruikt wordt, toch? Maar misschien ligt dat in de PKN niet zo gevoelig als in de GG.

Misschien wordt de kerk gehuurd.
Wordt wel de HSV gebruikt inderdaad maar verder een vrij conservatieve gemeente. Het ligt zeker niet gevoelig, er komen ook predikanten die de SV gebruiken, geen probleem.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Het punt, @eilander, dat ik wilde maken, is dat ik het een goede zaak vind dat deze diensten in de PKN ook nog mogelijk zijn. En volgens mij zijn de gemeenten waar dat nog mogelijk is, toch wel op één hand te tellen; of niet? En in de genoemde gemeente, @DDD, wordt volgens mij (nog) geen HSV gelezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preekluisterkring

Bericht door DDD »

Voor mij ligt de GBS erg gevoelig. Ik geef toe dat ik daar niet goed onbevooroordeeld naar kan kijken. Ik vind de GBS een gevaar voor de kerkelijke vrede, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die menen dat ik daar nog eerder een gevaar voor vorm, al heb ik in het geheel geen invloed.

Maar dit heeft niets meer met de preek van ds. Den Butter of Lohuis te maken.
Plaats reactie