De extra mijl

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:De Schrift zegt dat dit verhaal van @DDD niet klopt.
Al roept hij nog zo hard dat zijn gedrag zo goed is.
Wat een onzin eigenlijk. De Schrift zegt helemaal niets, althans niet bij monde van Wim Anker.

En verder dank voor het delen Eilander. Ik denk dat je toch een goede indruk hebt gemaakt, anders zou men zoiets niet van je zeggen.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

samanthi schreef:Vraag jij er naar, vraag ik naar naar, er is niemand die God zoekt.

Had de psalmdichter het dan mis, toen hij hen die God zoeken toeriep:
en gij, die God zoekt, uw hart zal leven.
Psalm 69

Welnee. Je kunt Bijbelteksten niet zo absoluut interpreteren. Je moet teksten in hun verband zien, en een tekst die overdrijft kun je niet heel rigide toepassen. Het is overduidelijk zo dat er mensen zijn die God zoeken. Gelukkig maar, want zoekers worden vinders.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De extra mijl

Bericht door samanthi »

DDD schreef:
samanthi schreef:Vraag jij er naar, vraag ik naar naar, er is niemand die God zoekt.

Had de psalmdichter het dan mis, toen hij hen die God zoeken toeriep:
en gij, die God zoekt, uw hart zal leven.
Psalm 69

Welnee. Je kunt Bijbelteksten niet zo absoluut interpreteren. Je moet teksten in hun verband zien, en een tekst die overdrijft kun je niet heel rigide toepassen. Het is overduidelijk zo dat er mensen zijn die God zoeken. Gelukkig maar, want zoekers worden vinders.
Ik schreef dit op omdat iemand schreef bij de slogan wij hebben een woord voor de wereld. Of de wereld daar op zat te wachten. Dan zou het lijken dat de kerkmensen beter zijn dat de wereld. Nou kerkmensen zitten er ook niet op te wachten. Jij niet en ik niet tenzij... ik word er moe van dat je alles uit moet leggen en voor moet kauwen.

Dan psalm 69 die is geschreven door iemand die de Heere al kent dit gaat niet op.

Nogmaals VAN NATURE zoekt niemand naar God.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

Ik had het misschien wat te absoluut geïnterpreteerd;-)

In ieder geval is het een gevaarlijke opmerking, die voor misverstanden vatbaar is.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De extra mijl

Bericht door samanthi »

DDD schreef:Ik had het misschien wat te absoluut geïnterpreteerd;-)

In ieder geval is het een gevaarlijke opmerking, die voor misverstanden vatbaar is.
Dat begrijp ik, maar ik ben er allergisch voor als mensen denken dat de wereld slechter is dan de kerk. Ja wij hebben een Woord van hoop voor de wereld en we houden onze mond. Mensen die vervolgd worden evangeliseren meer dan wij in het vrije westen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: De extra mijl

Bericht door Delftenaar »

Misschien niet de juiste uitleg, maar de Bijbel zegt zelf ergens dat de kinderen van deze wereld verstandiger zijn dan de kinderen van het licht.
Plaats reactie