Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Ik zie dat DDD ook wat gepost heeft. Wat hij zegt is mij echter geheel onbekend. En dan te bedenken dat R. nogal een 'roddelgat' is...
Dat is precies het punt, vrees ik. Alleen al bij jou in de kerk moeten tientallen homo's zijn. Als je er minder dan vijf kent, dan klopt er ergens iets niet. Dan wordt dat kennelijk stilgehouden, en mag je dit dus niet weten. Dan kan er ook niet over geroddeld worden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Terri »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Ik zie dat DDD ook wat gepost heeft. Wat hij zegt is mij echter geheel onbekend. En dan te bedenken dat R. nogal een 'roddelgat' is...
Dat is precies het punt, vrees ik. Alleen al bij jou in de kerk moeten tientallen homo's zijn. Als je er minder dan vijf kent, dan klopt er ergens iets niet. Dan wordt dat kennelijk stilgehouden, en mag je dit dus niet weten. Dan kan er ook niet over geroddeld worden.
Ik denk dat je de statistieken nu wel erg strak volgt, want het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat er in de kerk bij Dia tientallen homo's zijn. Of je moet inzicht hebben in geregistreerde homo's en bij welke kerk ze horen.
En verder zijn er nog altijd mensen die kiezen om het in stilte te dragen, zoals zoveel verdrietige dingen in deze gebroken wereld.
Want worstelen met je geaardheid is moeilijk, maar er zijn tiental andere zaken waar een mens ongelukkig, depressief of dergelijke van kan worden.
En roddelen......dat gebeurt helaas overal en over van alles, niet specifiek over homo's.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Ik zie dat DDD ook wat gepost heeft. Wat hij zegt is mij echter geheel onbekend. En dan te bedenken dat R. nogal een 'roddelgat' is...
Dat is precies het punt, vrees ik. Alleen al bij jou in de kerk moeten tientallen homo's zijn. Als je er minder dan vijf kent, dan klopt er ergens iets niet. Dan wordt dat kennelijk stilgehouden, en mag je dit dus niet weten. Dan kan er ook niet over geroddeld worden.
Dat weet ik ook. Die worden ook in de voorbede opgedragen. Dat is wat anders als roddelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
jemateboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:14
Contacteer:

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door jemateboer »

refo schreef:Je beschrijft dat 'ombouwen' alsof het om een auto gaat.

Zelfmoord komt erg veel voor onder andersgeaarden. Dat je er niets van merkt is natuurlijk logisch. Het komt niet in de krant en ze zijn al jaren eerder uit je gemeente vertrokken.

De emancipatie gaat misschien wel wat ver, maar ik merk wel dat onder ons soort mensen dat het idee heeft postgevat dat het een soort modeverschijnsel is. Iemand is jarenlang vrouw geweest en wil nu wel eens man zijn. Of wil een vrouw als partner, omdat dat eens wat anders is dan anders. Dat is het niet. Die mensen zijn anders geboren. Als dat gegeven alvast zou landen is er al veel gewonnen.
Het is geen modeverschijnsel als dat het 'oh wat leuk' is. Dat ben ik met je eens. Dat we het nu horen is omdat we in een land leven waarin de vrijheid voor dit alles is. Ik persoonlijk maak wel onderscheid tussen wat zaken. Iemand met een homoseksuele geaardheid is zo op de wereld gezet. Hij of zij is daardoor niet minder of meer, maar ook een mens die een kruis te dragen heeft gekregen. Tot zover is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Gaat deze persoon over tot praktiserend homo, dan gaat het tegen Gods wil en wet in.

Ik ken een persoon die homofiel is. Hij heeft het ontzettend zwaar omdat zijn gevoel tegen Gods Woord in gaat. Hij heeft hulp gezocht en wordt nu bijgestaan door een psycholoog en enkele mensen uit de kerkelijke gemeente. Dit is helaas een uitzondering. Hij kent namelijk nog enkele personen in de kerk waarvan hij de geaardheid weet, maar die hier met niemand anders over durven te spreken en doen alsof er niets aan de hand is.

Wat hier het grote gevaar van is, is dat er geestelijke problemen optreden. Zaken als identiteitscrises liggen dan op de loer en kunnen het leven van deze mensen nog zwaarder, dan wel ondragelijk maken. En inderdaad bestaat er dan de mogelijkheid dat deze mensen zelfs bij een kerkenraad bijvoorbeeld geen hulp meer kunnen vinden en uit pure wanhoop zichzelf van het leven (proberen te) beroven.

De beweging die op dit moment aan de gang is waarin alles maar moet kunnen en waar iemand zich in het verkeerde lichaam geboren voelt heeft twee kanten. De ene kant is dat die mensen hulp nodig hebben. Diverse onderzoeken wijzen uit dat deze mensen vaker psychische problemen hebben en gevoeliger zijn voor zichzelf kwaad aandoen. Mijn reactie is dan: zoek hulp. En niet in de vorm van het aanpassen van je lichaam, maar in het aanpassen van je hoofd. Begrijp waarom je dit lichaam hebt.

Het is hier te kort om een heel lang stuk erover te schrijven, maar het probleem ligt naar mijn mening in de psychische toestand van de personen. En omdat Nederland een tolerant land wil zijn moeten deze mensen de ruimte krijgen om hun psychische staat te botvieren. Maar het is een ernstig misverstand. De duivel echter ziet een zeer mooie mogelijkheid om het huwelijk weer een slag toe te brengen. Om weer verstrooiing te maken en weer de wereld een stukje duisterder te krijgen. En daar zal hij de hoofden van vele mensen voor gebruiken.

God geeft ons allen een taak op aarde. En dat doet Hij op Zijn soevereine manier. Kijk naar onze gehandicapten, naar de zieken, naar de psychische zieken. Maar zelfs de gezonde mens krijgt op vele manieren zware opdrachten. Is het niet uitvoeren van deze opdracht niet het teken van de duisternis?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door freek »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Ik zie dat DDD ook wat gepost heeft. Wat hij zegt is mij echter geheel onbekend. En dan te bedenken dat R. nogal een 'roddelgat' is...
Dat is precies het punt, vrees ik. Alleen al bij jou in de kerk moeten tientallen homo's zijn. Als je er minder dan vijf kent, dan klopt er ergens iets niet. Dan wordt dat kennelijk stilgehouden, en mag je dit dus niet weten. Dan kan er ook niet over geroddeld worden.
Of ze houden zichzelf stil. Veel homo's ervaren niet de ruimte om er voor uit te komen dat ze anders geaard zijn. Zelfs niet als ze celibatair leven en/of de mening uitdragen dat een relatie ongeoorloofd is.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Desiree »

Die ruimte krijgen ze van mij volledig.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Delftenaar »

En dat hebben ze ook nodig. Evenals de behoefte aan een pastoraal gesprek o.i.d..

Aan de andere kant vraag ik me af of, nu de samenleving steeds feminiemer wordt, er daarmee ook geen homo's "gekweekt" (vergeef me de uitdrukking, maar ik weet niet hoe de strekking anders onder woorden te brengen is) worden. Er wordt in de samenleving immers steeds meer belang gehecht aan vrouwelijke eigenschappen als communicatie, samenwerken, gevoelens uiten etc.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef:En dat hebben ze ook nodig. Evenals de behoefte aan een pastoraal gesprek o.i.d..

Aan de andere kant vraag ik me af of, nu de samenleving steeds feminiemer wordt, er daarmee ook geen homo's "gekweekt" (vergeef me de uitdrukking, maar ik weet niet hoe de strekking anders onder woorden te brengen is) worden. Er wordt in de samenleving immers steeds meer belang gehecht aan vrouwelijke eigenschappen als communicatie, samenwerken, gevoelens uiten etc.
De oude Grieken onderhielden al homoseksuele relaties. Het is dus geen eigentijds verschijnsel.

Ik vind je opmerking nogal denigrerend ten opzichte van mensen met een homoseksuele geaardheid. Bovendien vergeet je even dat twee vrouwen zich ook tot elkaar aangetrokken kunnen voelen. Dat ontkracht jouw stelling al.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door eilander »

Delftenaar schreef:En dat hebben ze ook nodig. Evenals de behoefte aan een pastoraal gesprek o.i.d..

Aan de andere kant vraag ik me af of, nu de samenleving steeds feminiemer wordt, er daarmee ook geen homo's "gekweekt" (vergeef me de uitdrukking, maar ik weet niet hoe de strekking anders onder woorden te brengen is) worden. Er wordt in de samenleving immers steeds meer belang gehecht aan vrouwelijke eigenschappen als communicatie, samenwerken, gevoelens uiten etc.
Even tussendoor, maar zijn dit inderdaad vrouwelijke eigenschappen...?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door refo »

Homo's kun je niet kweken. Net zo goed als homo's niet genezen kunnen, ondanks verschillende legendes die het tegendeel beweren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door huisman »

refo schreef:Homo's kun je niet kweken. Net zo goed als homo's niet genezen kunnen, ondanks verschillende legendes die het tegendeel beweren.
Maar ik ken diverse broeders die ondanks hun geaardheid en hun strijd niet willen toegeven maar proberen naar Gods wet te leven.

Laten wij deze mensen steunen.

Verder ken ik diverse vrouwen binnen defensie die lesbisch zijn. Zonder uitzondering seksueel belast door slechte mannen in hun jeugd (vader,broer,stiefbroer,vriend.) De verhalen uit hun eigen mond gehoord......vreselijk.
Heb veel compassie voor deze gekwetste vrouwen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Verder ken ik diverse vrouwen binnen defensie die lesbisch zijn. Zonder uitzondering seksueel belast door slechte mannen in hun jeugd (vader,broer,stiefbroer,vriend.) De verhalen uit hun eigen mond gehoord......vreselijk.
Heb veel compassie voor deze gekwetste vrouwen.
Dat betekent overigens niet dat lesbische vrouwen per definitie een seksuele belasting door mannen hebben. Overigens kwam dit zijdelings ter sprake in Kijken in de Ziel van Coen Verbraak, die een aantal militairen interviewt, onder de Commandant der Strijdkrachten, maar ook een luchtgevechtsleider.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef: Dat betekent overigens niet dat lesbische vrouwen per definitie een seksuele belasting door mannen hebben. Overigens kwam dit zijdelings ter sprake in Kijken in de Ziel van Coen Verbraak, die een aantal militairen interviewt, onder de Commandant der Strijdkrachten, maar ook een luchtgevechtsleider.
Ja mooie gesprekken he?
eilander schreef:Even tussendoor, maar zijn dit inderdaad vrouwelijke eigenschappen..
Ja.
Zeker w.b. over je gevoelens praten. Kijk bijv eens hoe mannen een ruzie oplossen, of een groot verdriet hendelen.
En er zijn zeker mannen die goed communiceren, maar dat hebben ze wel aan moeten leren.
Het verzorgen vind ik ook een typisch vrouwelijke eigenschap, al zijn er ook wel uitzonderingen op.
Opmerkelijk vind ik dat homofiele mannen vaak een bijzonder innige band met hun moeder hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Delftenaar »

Die innige band tussen homo en moeder komt vaak voort uit een stuk onveilige hechting, vanwege een afwezige vader (zeg maar zoals bij David). En onveilige hechting is een element waardoor homoseksualiteit KAN (dus: hoeft niet) ontstaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Even tussendoor, maar zijn dit inderdaad vrouwelijke eigenschappen..
Ja.
Zeker w.b. over je gevoelens praten. Kijk bijv eens hoe mannen een ruzie oplossen, of een groot verdriet hendelen.
En er zijn zeker mannen die goed communiceren, maar dat hebben ze wel aan moeten leren.
:tilt
Plaats reactie