Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door JCRyle »

huisman schreef:
helma schreef:
DDD schreef:
helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?
Ik bedoel dat dit echt een satansstreek is. Hij is de vijand van God en hij wil niets anders dan huwelijken en gezinnen ontwrichten. Omdat hij weet dat dat zo vernietigend is voor de voortgang van Gods koninkrijk. Dat lukt hem aaardig met de LGBT beweging. Dat staat haaks op wat God wilde laten zien met de regenboog; het teken van het verbond; bedoelt als belofte en bemoediging.
In mijn leven heeft de Heere me meermalen gewezen op de regnboog. De trouw van Zijn beloften. En iedere keer als ik de regnboog nu misbruikt zie worden om een zondige levensstijl te promoten doet dat pijn.
Van A tot Z met deze posting eens. Het is Gods boog ! (Genesis 9:13 ev) en Hij heeft daar grote beloften aan verbonden.
Van harte met jullie eens! De regenboog is het genadige teken van God, dat Hij de aarde niet wederom met een zondvloed zal bedekken. De regenboog tegen die vreselijke achtergrond van het berouwde de HEERE dat Hij de mens gemaakt had. En in die context van Gods trouw en beloften is het de hemel tarten door het te gebruiken voor een teken van de zonde. En Nederland buigt voor dat teken van wellusten. Terwijl de Scheppingsorde man-vrouw is. Hoe vreselijk!

En @DDD: waar zie jij in Gods Woord enige grond voor homo-emancipatie? Het is niet de weg om ruimte te geven voor deze beweging, maar het is de weg om ootmoedig te buigen voor God om de gebrokenheid van het leven als zonde te belijden. En dan geldt dat niet alleen voor de doorgaande homo-emancipatie, maar ook voor de vele echtscheidingen, voor de vele abortussen en voor de vele euthanasiën. Want o wat zijn wij als Nederland ver afgeweken bij God vandaan. En nu is de Heere nog de Getrouwe, maar wij misbruiken die trouw.
Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Harry65 »

Betreffende het 'gebruik' van een regenboogvlag door de LGBT-beweging:

Ik kan er enerzijds heel cynisch naar kijken,
alsof men God bijna letterlijk 'uitdaagt' door te leven tegen Zijn geboden, en Hem ondertussen 'zijn verbondsteken' voor te houden dat Hij de aarde niet meer zal vernietigen (door water). Alsof het "niet meer vernietigen door water" hetzelfde is als "niet meer straffen".

Maar bij de regenboog noemt God heel nadrukkelijk "Als deze boog in de wolken zal zijn, zo zal Ik hem aanzien, om te gedenken aan het eeuwig verbond tussen God en tussen alle levende ziel, van alle vlees, dat op de aarde is." (Gen. 9:16 SV)
Het gaat er dus om dat God de regenboog in de wolken ziet, en dan Zijn belofte gedenkt.
Niet bij het zien van één of ander regenboog-gekleurd stukje textiel ergens op de grond.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat zijn wij dan niet eens. Er zijn teveel getrouwde mannen die in het geheim seks hebben met andere mannen. Ik denk dat dat gezinnen meer ontwricht dan de homobeweging. Al is het natuurlijk zo'n breed begrip dat er altijd van alles onder verstaan moet worden. Maar goed, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om zijn standpunt niet perse als het werk van de satan te kwalificeren.

Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Wat een redenering :bobo er zijn ook getrouwde mannen die in het geheim overspel plegen. Ook maar de vlag voor uithangen.
Jij bent voor emancipatie van wat de HEERE een gruwel noemt.
Ik zie de aanvallen op Gods instelling namelijk een huwelijk tussen man en vrouw inderdaad als werk van de satan.
Daar hoort zeker de hype rond de LGBT beweging bij.....meer dan afschuwelijk.
Laten wij de mensen maar steunen met deze gevoelens maar die daar op Bijbelse gronden tegen willen strijden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door DDD »

@Mara:
Ik zeg, zoals Dodo al opmerkt, juist dat homo-emancipatie niet, maar geheimzinnigheid over homoseksualiteit wél gezinsontwrichtend werkt.

@Huisman:
Ik ben voor emancipatie van vrouwen, homo's en etnische minderheden en verder van alles wat maar verdrukt wordt, inderdaad. En verder worden wij het vast niet eens. Over homoseksualiteit en de interpretatie van de bijbel is in andere draadjes al voldoende geschreven. De vlag is vermoedelijk bedoeld als steun in de rug voor alle homo's of ze nu wel of niet praktiseren, en ik was even benieuwd waarom dat nu uitgerekend specifiek een vijand van God zou zijn volgens Helma. Dat weet ik nu, maar ik ben het niet met haar eens.

Gods verbond met de wereld strekt zich evenzeer uit tot homo's en het ligt voor de hand dat de regenboog als teken van veelkleurigheid juist door zo'n minderheid gebruikt wordt. Ik zie daar geen enkel kwaad in.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Vorst »

Mooi omschreven DDD. Ben het helemaal eens met jouw posting.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Ambtenaar »

Voordat er weer allerlei betekenissen worden opgehangen, met in mijn ogen misplaatste emoties, is het wellicht verstandig om je eerst te verdiepen in het ontstaan van de regenboogvlag, en de verschillende bewegingen die gebruik hebben gemaakt hiervan. Wikipedia biedt al een korte samenvatting.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Mara:
Ik zeg, zoals Dodo al opmerkt, juist dat homo-emancipatie niet, maar geheimzinnigheid over homoseksualiteit wél gezinsontwrichtend werkt.

@Huisman:
Ik ben voor emancipatie van vrouwen, homo's en etnische minderheden en verder van alles wat maar verdrukt wordt, inderdaad. En verder worden wij het vast niet eens. Over homoseksualiteit en de interpretatie van de bijbel is in andere draadjes al voldoende geschreven. De vlag is vermoedelijk bedoeld als steun in de rug voor alle homo's of ze nu wel of niet praktiseren, en ik was even benieuwd waarom dat nu uitgerekend specifiek een vijand van God zou zijn volgens Helma. Dat weet ik nu, maar ik ben het niet met haar eens.

Gods verbond met de wereld strekt zich evenzeer uit tot homo's en het ligt voor de hand dat de regenboog als teken van veelkleurigheid juist door zo'n minderheid gebruikt wordt. Ik zie daar geen enkel kwaad in.
Absoluut oneens met bijna alles wat je hier schrijft. Het is buigen voor de god van deze tijd
Vraag:Zijn er nog zaken die Gods Woord zonde noemt die volgens jou ook in 2017 nog zonde zijn of is jouw liberalisme op alle vlakken doorgeschoten?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dodo »

Waarom toch zo op de persoon reageren? Je kunt toch discussiëren zonder de ander van allerlei te verdenken of te beschuldigen?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door pierre27 »

Dodo schreef:Waarom toch zo op de persoon reageren? Je kunt toch discussiëren zonder de ander van allerlei te verdenken of te beschuldigen?

Amen!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Aan het in vervulling gaan wat predikers in de jaren 70, 80 al voorzagen.
En er zal zeker verder meer vervuld worden.

Luister bv. eens naar tijdredes uit genoemde jaren van o.a. ds. E. Venema of ds. J. Koster.
Wat hebben zij deze tijd klaar uitgetekend.
Voor velen waren het zware, zwartgallige, pessimistische mensen, die niets dan kwaad profeteerden...
En velen geloofden hen niet.

Dat is geslacht is ondanks alles wat we nu zien gebeuren nog springlevend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:@Mara:
Ik zeg, zoals Dodo al opmerkt, juist dat homo-emancipatie niet, maar geheimzinnigheid over homoseksualiteit wél gezinsontwrichtend werkt.

@Huisman:
Ik ben voor emancipatie van vrouwen, homo's en etnische minderheden en verder van alles wat maar verdrukt wordt, inderdaad. En verder worden wij het vast niet eens. Over homoseksualiteit en de interpretatie van de bijbel is in andere draadjes al voldoende geschreven. De vlag is vermoedelijk bedoeld als steun in de rug voor alle homo's of ze nu wel of niet praktiseren, en ik was even benieuwd waarom dat nu uitgerekend specifiek een vijand van God zou zijn volgens Helma. Dat weet ik nu, maar ik ben het niet met haar eens.

Gods verbond met de wereld strekt zich evenzeer uit tot homo's en het ligt voor de hand dat de regenboog als teken van veelkleurigheid juist door zo'n minderheid gebruikt wordt. Ik zie daar geen enkel kwaad in.
Absoluut oneens met bijna alles wat je hier schrijft. Het is buigen voor de god van deze tijd
Vraag:Zijn er nog zaken die Gods Woord zonde noemt die volgens jou ook in 2017 nog zonde zijn of is jouw liberalisme op alle vlakken doorgeschoten?
Domme vraag. Op deze manier valt geen normaal gesprek te voeren.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Terri »

pierre27 schreef:
Dodo schreef:Waarom toch zo op de persoon reageren? Je kunt toch discussiëren zonder de ander van allerlei te verdenken of te beschuldigen?

Amen!
Ik wilde er net op reageren...nee, niet verstandig weet ik, helemaal met jullie eens!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Herman »

DDD schreef:Gods verbond met de wereld strekt zich evenzeer uit tot homo's en het ligt voor de hand dat de regenboog als teken van veelkleurigheid juist door zo'n minderheid gebruikt wordt. Ik zie daar geen enkel kwaad in.
Het feit dat de emancipatie zich volstrekt niets aantrekt van welke vorm van kuisheid ook, geeft aan dat de vlag een symbool is geworden van onreinheid. En dat laatste is absoluut niet met Gods verbond te rijmen. Op geen enkele wijze.
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
DDD schreef:Gods verbond met de wereld strekt zich evenzeer uit tot homo's en het ligt voor de hand dat de regenboog als teken van veelkleurigheid juist door zo'n minderheid gebruikt wordt. Ik zie daar geen enkel kwaad in.
Het feit dat de emancipatie zich volstrekt niets aantrekt van welke vorm van kuisheid ook, geeft aan dat de vlag een symbool is geworden van onreinheid. En dat laatste is absoluut niet met Gods verbond te rijmen. Op geen enkele wijze.
En... laat jongens jongen mogen blijven. Het lijkt wel of alles gaat wankelen.
Of lijkt dat alleen maar zo?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door huisman »

Terri schreef:
pierre27 schreef:
Dodo schreef:Waarom toch zo op de persoon reageren? Je kunt toch discussiëren zonder de ander van allerlei te verdenken of te beschuldigen?

Amen!
Ik wilde er net op reageren...nee, niet verstandig weet ik, helemaal met jullie eens!
Verdenken of beschuldigen? DDD geeft zijn mening die tegen Gods Woord ingaat en daar reageer ik op.
In zulke discussies ga ik persoon en mening niet scheiden.
DDD is een grote meneer die kan verwachten dat op zijn provocerende postings flink gereageerd wordt.
Als jullie van mening zijn dat het naar Gods Woord is om altijd met begrip en liefde op elkaar te reageren ben ik dat op goede gronden oneens met jullie.

Eigenlijk vind ik dat slappe gedoe in zulke discussies levensgevaarlijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie