Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Zita »

Vergadercultuur heeft tamelijk weinig te maken met de regenboogvlag. Ontopic maar weer.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:Ach ja, natuurlijk dekken die mannen elkaar en vinden ze zichzelf een prima voorzitter.
Ik ben ambtenaar. Waarschijnlijk ben ik één van de personen die het meeste aantal vergaderuren per dag maakt. Aangezien ik al ruim een decennium ambtenaar ben, kan ik bogen op een ruime vergaderervaring. Je leert dan vanzelf wat je moet doen en wat je niet moet doen om een vergadering binnen de gestelde tijd af te ronden.
Terwijl ik van veel vrouwen hoor dat hun man had beloofd uiterlijk om half 10 thuis te zijn (want er hoefden maar 2 punten behandeld te worden) uiteindelijk maar naar bed gaan.
Die vergaderingen worden dan niet geleid door een goede voorzitter.
De SGP vergaderingen duurden vroeger ook eindeloos, zeker als één der mannenbroeders het woord AMEN niet wist te vinden.
Mijn moeder zei toen al: ze zouden die mannen moeten laten staan, ipv zitten, ns kijken of het dan nog zo lang duurt.
Ooit zat ik op het Van Lodenstein College in Amersfoort. Daar had je twee broers die leraar waren. De een gaf nederlands, de ander frans. Nu was er bij het einde van de schooldag altijd sprake van twee geluidssignalen, enkele minuten na elkaar. Voor degenen die een lange reis met het openbaar vervoer moesten maken was er de eerste bel, zodat zij wat sneller het schoolgebouw konden verlaten. Alle anderen, waaronder de fietsers mochten pas met de tweede bel de school verlaten. Het wilde dat franse leraar de dag meestal beëindigde met een nogal lang gebed en daarbij geen rekening hield met de eerste en tweede bel. Niet uit vroomheid o.i.d., maar simpelweg omdat het een nogal verstrooide man was. Er was eens een zekere jongeman die altijd met de eerste bel weg ging, omdat hij naar het station in Amersfoort moest om zijn trein te halen. Omdat hij zijn trein al eens had gemist omdat het gebed van de leraar tot na de tweede bel had geduurd, besloot hij op zekere dag zelf tot een einde. Toen de eerste bel had geklonken vond hij het woord amen en riep het. De leraar stopte abrupt met bidden en de klas stroomde leeg en hij wist zijn trein te halen.

Voor alle duidelijkheid, ik was een fietser.
Whahaha en dat vond hij prima? Dat had-ie met de Nederlandse niet moeten proberen.... Die was niet zo flexibel. (Tenminste naar mij toe niet Afbeelding )
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef:Whahaha en dat vond hij prima? Dat had-ie met de Nederlandse niet moeten proberen.... Die was niet zo flexibel. (Tenminste naar mij toe niet Afbeelding )
Ja, hij is er nooit op teruggekomen. Zijn broer was overigens ook een hele leuke man, enkel wat gereserveerder.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: RE: Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
helma schreef:Whahaha en dat vond hij prima? Dat had-ie met de Nederlandse niet moeten proberen.... Die was niet zo flexibel. (Tenminste naar mij toe niet Afbeelding )
Ja, hij is er nooit op teruggekomen. Zijn broer was overigens ook een hele leuke man, enkel wat gereserveerder.
Nadat mijn vriendin en ik aan begin van 4Havo een grap bij hem hadden uitgehaald heeft het nooit meer geboterd tussen hem en mij....helaas.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Desiree »

:)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Dodo »

Ik vind het eigenlijk nogal wat om dwars door een gebed heen AMEN te roepen, om je trein te kunnen halen. Had dat niet besproken kunnen worden?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:Ik vind het eigenlijk nogal wat om dwars door een gebed heen AMEN te roepen, om je trein te kunnen halen. Had dat niet besproken kunnen worden?
Het ging om een 13-jarige scholier.

Het was een anekdote naar aanleiding van de opmerking van Mara dat de mannenbroeders van de SGP tijdens vergaderingen maar moeilijk tot een einde konden komen omdat ze het woord 'amen' niet konden vinden.
Paul
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 dec 2017, 17:25

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Paul »

refo schreef:Homo's kun je niet kweken. Net zo goed als homo's niet genezen kunnen, ondanks verschillende legendes die het tegendeel beweren.
Klopt! Vaak denken mensen dat het vroeger niet voorkwam. In het oude Rome kwam het al voor en daar was het zelfs geaccepteerd.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door CvdW »

Ambtenaar schreef:
Dodo schreef:Ik vind het eigenlijk nogal wat om dwars door een gebed heen AMEN te roepen, om je trein te kunnen halen. Had dat niet besproken kunnen worden?
Het ging om een 13-jarige scholier.

Het was een anekdote naar aanleiding van de opmerking van Mara dat de mannenbroeders van de SGP tijdens vergaderingen maar moeilijk tot een einde konden komen omdat ze het woord 'amen' niet konden vinden.
Zo'n verhaal is ook bekend van ds. G.H. Kersten. Hij reisde met de trein.
Ouderling waar hij was bad erg lang en ds. zei amen om de trein te halen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door Delftenaar »

Dat soort pragmatisme mag er ook zijn. Een stuk nuchterheid is niet verkeerd, zelfs niet bij een gebed.

Soms gaan er (gast-) predikanten voor die het gebed als een proloog of epiloog van de preek zien. Dat is niet de bedoeling. Een gebed is aanbidding van God, met daarin ruimte voor persoonlijke zaken, of in de context van een kerkdienst voorbede etc.
Plaats reactie