Gelezen, gedacht, gehoord...

DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Zijn columns zeggen meer over zijn karakter dan over zijn ligging. En dat geldt ook voor mijn waardering ervan.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Zijn columns zeggen meer over zijn karakter dan over zijn ligging. En dat geldt ook voor mijn waardering ervan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Herman »

Hebben we als gezindte niet gewoon last van de vergrijzende maatschappij? Daar hoor je niet veel over, maar daar zitten we middenin. Geen idee of dat een rol speelt, maar ik kan het me zo voorstellen.

Daarnaast is het helemaal geen probleem als we het afzetten tegen de onmogelijk te verklaren populariteit va HR-studies die onder het mom 'ik wil met mensen werken' worden aangevangen. Ga dan de zorg in, denk ik dan.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:Hebben we als gezindte niet gewoon last van de vergrijzende maatschappij? Daar hoor je niet veel over, maar daar zitten we middenin. Geen idee of dat een rol speelt, maar ik kan het me zo voorstellen.

Daarnaast is het helemaal geen probleem als we het afzetten tegen de onmogelijk te verklaren populariteit va HR-studies die onder het mom 'ik wil met mensen werken' worden aangevangen. Ga dan de zorg in, denk ik dan.
Ja ok, maar er zit wel zoveel verschil in HR en zorg dat je daarvan niet kan zeggen dat die mensen ook de zorg in kunnen gaan.
Juist mensen die een technische opleiding kiezen zijn denk ik beter geschikt om in de zorg te gaan dan HR mensen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Hebben we als gezindte niet gewoon last van de vergrijzende maatschappij? Daar hoor je niet veel over, maar daar zitten we middenin. Geen idee of dat een rol speelt, maar ik kan het me zo voorstellen.

Daarnaast is het helemaal geen probleem als we het afzetten tegen de onmogelijk te verklaren populariteit va HR-studies die onder het mom 'ik wil met mensen werken' worden aangevangen. Ga dan de zorg in, denk ik dan.
Daarnaast hoor ik op de Hoonrnbeecks momenteel een stevige toeloop op de zorg- en een afname op de economie-opleidingen. Er komt wel weer instroom. Wel kampt m.i. de zorg wel echt met een imago-probleem.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Zijn columns zeggen meer over zijn karakter dan over zijn ligging. En dat geldt ook voor mijn waardering ervan.
Waarom meldt je dat twee keer? Ik dacht dat je niet van herhaling hield? :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik ben het zelden met de columns van deze dominee eens, maar hier kan ik mij wel in vinden. Het is oprecht zorgelijk.
Bij mij is dat andersom.
Ben het er nu niet mee eens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door ejvl »

DDD schreef: Zijn de salarissen in de zorg inderdaad zo laag? Ik had helemaal niet dat idee. Een hbo-verpleegkundige verdient toch prima?
Even snel wat ge-googled:
Als beginnend verpleegkundige kun je rekenen op een bruto startsalaris van €1.890,- en €1.985,-.
Volgens het Intermediair Salariskompas verdient een verpleegkundige met hbo achtergrond gemiddeld 2914 euro bruto per maand.
Het gemiddelde salaris voor een Verpleegkundige Niveau 4 / 5 (m/v) in Nederland is € 2.735 per maand.
Als beginnend woonbegeleider gehandicaptenzorg kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n € 1.800,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 3.085,-

Dit lijkt inderdaad nog wel mee te vallen als het gaat om HBO niveau.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door helma »

Ik word echt een beetje verdrietig als ik de trouwbijlage van de GG bekijk.
Alleen het verhaal van de jonge ouders met kindje wat een hazenlipje heeft springt eruit.

Waarom ook niet wat tips voor een lowbudget bruiloft? Of ervaringsverhalen van stelletjes die zonder pracht en praal een mooie feestelijke dag hadden?
Al is dit blad natuurlijk vooral reclame..
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Wie de 'trouw-bijlage' van de GezinsGids wel mooi vindt kan die gratis bij mij afhalen. Anders gaat ie bij het oud papier. Ik ben namelijk niet van plan om binnen afzienbare tijd te trouwen, of ook maar een bruiloft bij te wonen.... vandaar.

Oh ja, en wat te denken van de nieuwe columnschrijfster in de GezinsGids? Ergens komt ze me bekend voor...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

ejvl schreef:
DDD schreef: Zijn de salarissen in de zorg inderdaad zo laag? Ik had helemaal niet dat idee. Een hbo-verpleegkundige verdient toch prima?
Even snel wat ge-googled:
Als beginnend verpleegkundige kun je rekenen op een bruto startsalaris van €1.890,- en €1.985,-.
Volgens het Intermediair Salariskompas verdient een verpleegkundige met hbo achtergrond gemiddeld 2914 euro bruto per maand.
Het gemiddelde salaris voor een Verpleegkundige Niveau 4 / 5 (m/v) in Nederland is € 2.735 per maand.
Als beginnend woonbegeleider gehandicaptenzorg kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n € 1.800,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 3.085,-

Dit lijkt inderdaad nog wel mee te vallen als het gaat om HBO niveau.
2.735 bruto voor fulltime verpleegkundige met ervaring, is dat echt zo?
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef: 2.735 bruto voor fulltime verpleegkundige met ervaring, is dat echt zo?
Dat is wel een gemiddeld salaris voor een 'gewone' verpleegkundige in een ziekenhuis ja. Doorgroei tot 3100 euro. Voordeel is wel dat de meeste vpk's onregelmatig werken. Dat levert lekker op.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef: 2.735 bruto voor fulltime verpleegkundige met ervaring, is dat echt zo?
Dat is wel een gemiddeld salaris voor een 'gewone' verpleegkundige in een ziekenhuis ja. Doorgroei tot 3100 euro. Voordeel is wel dat de meeste vpk's onregelmatig werken. Dat levert lekker op.
Ok. Ik vind dat, als ik het vergelijk met mijn salaris als ambtenaar, serieus weinig voor het harde en verantwoordelijke werk dat ze verrichten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Tiberius »

Dat is inderdaad niet vet, maar dat zijn de salarissen van verzorgende niveau 3, op mbo-niveau dus. Verzorgende IG 4 zit wat hoger.
Maar verpleegkundigen op hbo-niveau verdienen wel meer.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Dat is inderdaad niet vet, maar dat zijn de salarissen van verzorgende niveau 3, op mbo-niveau dus. Verzorgende IG 4 zit wat hoger.
Maar verpleegkundigen op hbo-niveau verdienen wel meer.
Ok, dat lijkt me zeer terecht.
Plaats reactie