Gelezen, gedacht, gehoord...

mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Ik vind het heel erg dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en dat er gedaan wordt alsof ik niet serieus ben. En ik vind dat er erg op mijn persoon gespeeld wordt door eilander, door mijn punt niet inhoudelijk te weerleggen. Dit geeft heel veel verwarring.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17341
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door huisman »

mirjam schreef:Ik vind het heel erg dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en dat er gedaan wordt alsof ik niet serieus ben. En ik vind dat er erg op mijn persoon gespeeld wordt door eilander, door mijn punt niet inhoudelijk te weerleggen. Dit geeft heel veel verwarring.
Jij reageert niet op inhoudelijke weerlegging en blijft maar doorgaan van het roepen van niet Bijbels stellingen.

Nogmaals leg je stellingen naast Gods Woord bv Joh. 3:3, Rom 3:9-20 en Rom 9:13-22 .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Lees Joh. 3:3, Rom 3:9-20 en Rom 9:13-22 . God moet het doen!!!
Joh. 3:3 en ROM 3:9-22 is niet echt een onderbouwing van je stelling.

Daarnaast wordt in de Bijbel op diverse plekken opgeroepen om je te bekeren en om te geloven. Blijkbaar is het toch niet iets willekeurigs dat hè overkomt.
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Hou toch op met deze onbijbelse praat!!
Zeg je dit als moderator? Dan zal ik er verder niet inhoudelijk op ingaan.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17341
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:
Lees Joh. 3:3, Rom 3:9-20 en Rom 9:13-22 . God moet het doen!!!
Joh. 3:3 en ROM 3:9-22 is niet echt een onderbouwing van je stelling.

Daarnaast wordt in de Bijbel op diverse plekken opgeroepen om je te bekeren en om te geloven. Blijkbaar is het toch niet iets willekeurigs dat hè overkomt.
Deze teksten waren geen onderbouwing van mijn stelling maar een ondergraving van mirjams on-Bijbelse stellingen.

Laat ik nog maar een Schriftgedeelte plaatsen waaruit blijkt dat God het moet doen.
1. En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;

2 In welke gij eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,

5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in den hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen den uitnemenden rijkdom Zijner genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

@huisman, God zet de eerste stap. Maar dat betekent niet dat je daarna zelf niets meer hoeft te doen,
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door JCRyle »

Ambtenaar schreef:@huisman, God zet de eerste stap. Maar dat betekent niet dat je daarna zelf niets meer hoeft te doen,
God werkt ook beide het willen en het werken. Hou de Bijbelse spanning maar staande. Ja, wij moeten zalig worden door Die Ene Naam. Ja, wij moeten geloven in Die Naam, Ja wij moeten ons omkeren tot Die Naam. Maar wat bij de mensen onmogelijk is, dat is nu mogelijk bij God. Hij eist het van ons, maar wil het ons ook schenken.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Panny »

Allemaal even Dordtse Leerregels hoofdstuk 3 lezen voor een Bijbelse en evenwichtige uiteenzetting hierover...
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Hendrien »

mirjam schreef:Ik vind het heel erg dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en dat er gedaan wordt alsof ik niet serieus ben. En ik vind dat er erg op mijn persoon gespeeld wordt door eilander, door mijn punt niet inhoudelijk te weerleggen. Dit geeft heel veel verwarring.
Wat je schrijft, is erg tegenstrijdig. Ik denk dat het daardoor komt.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Desiree »

Nou Mirjam, dan bekeer jij je toch? Wat is het probleem? Ga voor jezelf en God zal je alles zelf leren.

Ik heb ook geen probleem met HHK links. En ik heb hoge achting voor Ds. Van den Brink. Misschien is het voor jou ook interessant om eens naar de Maranatha in Rotterdam te gaan. Daar worden best wat vragen beantwoord.. door een Ds. die vragen durft te stellen. Het is wel PKN.. de moeite waard.
En een prachtig orgel hebben ze daar.. een Van den Heuvel orgel.

Ai, ik krijg bijna heimwee.
Laatst gewijzigd door Desiree op 15 jan 2018, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jongere »

mirjam schreef:Ik vind het heel erg dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en dat er gedaan wordt alsof ik niet serieus ben.
Tsja, als je inderdaad volhoudt serieus te zijn in je bijdragen, spijt me mijn post. We houden het er maar op dat je bijdragen me heel sterk doen denken aan een eerdere forummer, meerderen zelfs. Dat zal dan toeval zijn.
Nog wel een kleine tip, die ook aangeeft waar mijn post vandaan komt. Als je over dit soort ingrijpende onderwerpen schrijft als Gods soevereiniteit en onze doodstaat, is het misschien goed om daarover niet in termen als "brrr" te spreken.

Verder laat ik de discussie inhoudelijk maar voor wat die is. De belijdenis is daarover niet onduidelijk. Ongeacht wat predikanten zeggen of wat wij menen dat ze zeggen.
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Johannes 3:16 »

Zo gul als God het heil u
aanbiedt, zó gul wil Hij dat u het aanneemt. Anders is het alsof u Zijn
goedertierenheid en trouw wantrouwt.
Petrus Immens
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door kasparov »

Jongere schreef:(...)
Of ben ik te wantrouwig geworden inmiddels, door al die trollen op dit forum... Ik zou willen dat het waar was.
Dat klinkt niet respectvol.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jongere »

kasparov schreef:
Jongere schreef:(...)
Of ben ik te wantrouwig geworden inmiddels, door al die trollen op dit forum... Ik zou willen dat het waar was.
Dat klinkt niet respectvol.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel hiermee de "internet definitie" van dit woord. Zie hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

In mijn post doelde ik op de verschillende nep-accounts die we de afgelopen tijd hebben gezien, alleen gericht op het opstoken van discussie en het prikkelen van andere forummers. Dat het geen compliment is, ben ik met je eens.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door refo »

Jongere schreef:
mirjam schreef:Ik vind het heel erg dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en dat er gedaan wordt alsof ik niet serieus ben.
Tsja, als je inderdaad volhoudt serieus te zijn in je bijdragen, spijt me mijn post. We houden het er maar op dat je bijdragen me heel sterk doen denken aan een eerdere forummer, meerderen zelfs. Dat zal dan toeval zijn.
Nog wel een kleine tip, die ook aangeeft waar mijn post vandaan komt. Als je over dit soort ingrijpende onderwerpen schrijft als Gods soevereiniteit en onze doodstaat, is het misschien goed om daarover niet in termen als "brrr" te spreken.

Verder laat ik de discussie inhoudelijk maar voor wat die is. De belijdenis is daarover niet onduidelijk. Ongeacht wat predikanten zeggen of wat wij menen dat ze zeggen.
Calvijn spreekt ook in termen van brrr. Decretum horribile.
Hij vond het tenminste nog horribile.
Plaats reactie