Gelezen, gedacht, gehoord...

-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik vind het heel raar als er in de kerk wordt gewaarschuwd om met normale kleren naar de kerk te gaan. Ik zou niet weten aan de hand van welke bijbeltekst dat aan de orde kan komen. Het klinkt meer als het stokpaardje van de dominee.

Bovendien: ik zie nooit iemand in overall of werkmansbroek in de kerk. Wel mensen in slecht zittende pakken. Dat is toch minstens zo erg, maar ook geen zaak voor de predikant. Voor stijladviezen zijn weer andere mensen. Die hebben daar meestal ook beduidend meer zicht op.
Waarschijnlijk hebt u het stukje (dat ik elders plaarste) uit De Saambinder niet gelezen?
Dan moet ik haast wel concluderen dat u de schrijver van dat stukje ook raar vindt. En wellicht een aanzienlijk deel van de oudere generatie...
Zegt u ook tegen uw baas dat hij zich maar gewoontjes moet kleden als een werkman? Er (misschien is u dat ontgaan) veel gewaarschuwd tegen dit soort nivellering. Wat in feite ook raakpunten heeft met het gelijkheidsdenken, en het verlengde zelfs met de hele genderdiscussie....
Wat die werkmansbroek betreft: Het is echt! De laatste tijden dat we soms in Enter een weekdienst bijwoonden waren er soms jongemannen die zo van de bouwplaats leken te komen.

Een paar citaatjes:

Jong versus oud
Een ander symptoom van onze diabolische tijd is dat jeugdigheid enorm wordt overschat. In de Bijbel lezen we juist dat ouderen respect en eerbied verdienen en dat ouderdom iets eerbiedwaardigs is. Zo niet in onze tijd. Ouderdom wordt eerder als probleem dan als zegening gezien. Als je jong en dynamisch bent, ja dan tel je mee. Ouderen worden veelal gezien als saai, star, gebrekkig en zeurderig. Deze hang naar de ‘eeuwige jeugd’ gaat zelfs zo ver dat moeders van middelbare leeftijd verwoede pogingen doen om er net zo strak en flitsend bij te lopen als hun twintigjarige dochters. Waardigheid en decorum zijn klaarblijkelijk minder begerenswaardig dan jeugdige aantrekkelijkheid. Kleding, haardracht en make-up moeten de illusie geven jonger te zijn dan men in werkelijkheid is. Dat was vroeger anders. Jongeren bereidden zich toen voor op hun volwassenheid door zich ook wat betreft kledingkeuze te richten op de oudere generatie.

Met betrekking tot kleding doet zich nog een ander merkwaardig fenomeen voor. In plaats van dat de mode zich richt op de hogere sociale klassen, is tegenwoordig de lagere sociale klasse het referentiepunt voor de mode. Steeds meer mensen met vooraanstaande posities in de maatschappij kleden zich, zelfs bij officiële gebeurtenissen, alsof ze regelrecht van de camping vandaan komen. Helaas geven sommige leden van het huis Van Oranje-Nassau daarin bepaald geen koninklijk voorbeeld. Of wat dacht u van de tatoeage, iets dat voorheen met de sociale onderklasse werd geassocieerd, maar tegenwoordig in alle lagen van de maatschappij opduikt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:Ik ga ook maar eens een strikje proberen. Vindt het wel grappig.
Op Aliexpress zijn ze voor 3 euro te koop, inclusief verzending uit china. Zo heb ik mijn verzameling opgebouwd. Je hebt voorgestrikte exemplaren met een sluiting, en die je zelf moet strikken. Dat laatste kost in het begin wat moeite, maar op youtube zijn veel instructiefilmpjes.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Ik ga ook maar eens een strikje proberen. Vindt het wel grappig.
Op Aliexpress zijn ze voor 3 euro te koop, inclusief verzending uit china. Zo heb ik mijn verzameling opgebouwd. Je hebt voorgestrikte exemplaren met een sluiting, en die je zelf moet strikken. Dat laatste kost in het begin wat moeite, maar op youtube zijn veel instructiefilmpjes.
Voorgestrikt. Is bij de stropdas ook ideaal. Mijn stropdas heeft een elastiekje met een clipje. Ideaal. Zit altijd goed. Ik ben niet zo van Aliexpress maar in Duitsland zijn ze ook prima te bestellen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
In die tijd droegen de mannen wel rokken. Wij hebben een andere cultuur. Geven aan wie niet heeft, geldt nog steeds dus geef indien nodig gerust je broek of je jas weg. Maar daar zegt helemaal niks over het dragen van de stropdas. Die heb ik dus allemaal weggegeven, op 1 na.
U begrijpt me niet. Ik gaf maar een voorbeeld dat niet alles letterlijk zo in de Bijbel staat. Het gaat om de zaak die wordt bedoeld. Bij ons is het gebruikelijk om er op zondag netjes bij te lopen, en daar hoort toch in de meeste gevallen een stropdas bij. Wie liet als eerste in de Eerste en Tweede kamer de stropdas weg? Juist de linkse partijen in. Daarmee kunnen we weer terugwijzen: Uit welke grond ontspruit iets? Zoals het lange haar eind jaren 60 een navolgen van The Beatles was, zo willen mensen zich 'bevrijden' van het gevestigde. Dat bedoelde ik.
NB Ik begrijp de zaak goed: Ik heb zelf een hekel aan het dragen van een knellende stropdas, maar in kringen waar dat gewenst is zal ik niet zonder stropdas verschijnen, dat is voor mij ook de kerk.
Maar hij het Oostblok is het een teken van wereldgelijkvormigheid en dus helemaal niet netjes. Ik probeer duidelijk te maken dat we ons allen moeten laten leiden door de Schrift en niet door gewoonten of tradities. Zie bv artikel 7 van de NGB.
Ik dacht, of u begrijpt me niet, of ik begrijp u niet, maar wat is nu echt anders. Is het niet in feite hetzelfde? Ik zal nog eens duidelijk zeggen wat ik bedoelde. Als er staat om deze wereld niet gelijkvormig te worden, dan houdt dat toch ook in om 'deze wereld' niet na te doen, na te volgen. Dus merken we dat b.v. de provobeweging in de jaren 60 niet uit God, maar verre daarvan opkomt, mogen we hen dan in hun kleding volgen? Hetzelfde met popsterren of sporthelden. Mogen we ons identificeren met iets wat zich zo tegen de Bijbel en de kerk keert. Stel: je vader (als kind hè?) verbied je om naar de kermis te gaan. Je gaat toch. Is dat goed? Of moeten we ons toch beter onderwerpen en bij het ons overgeleverde blijven. Het kan zo onschuldig lijken: Dina ging om de dochteren des lands te bezien. We weten wat daaruit voortkwam. Als er nu van de kansel wordt gevraagd om voor in de Kerk voor Gods aangezicht waardig te verschijnen, doen we dat dan met een uiterlijk dat past bij een idool uit de sport of muziekwereld? Zo bedoel ik het om van geval tot geval te onderzoeken of uit de wereld stamt (de grond waaruit iets spruit) of dat het gewoon iets is om er fatsoenlijk bij te lopen. Er wordt nu gewaarschuwd om toch niet met alledaagse kleren voor Gods aangezicht in de kerk te verschijnen. Verwerpen we dat, waar is dan het kerkelijk gezag? Dan is het hek van de dam en gaat het steeds verder en steeds sneller, want dan zijn we onszelf tot een norm. Misschien was er een miscommunicatie?
Jawel hoor DIA, ik begrijp u prima maar dat betekent niet dat ik het er dan ook mee eens ben. Ik probeer duidelijk te maken dat we niet meer moeten voorschrijven dan de Bijbel voorschrijft. Ik woon niet in Rijssen en ook niet in de Biblebelt. Hier hebben mensen geen zondagse kleding. De mensen die in de kerk komen, komen in de kleding die ze hebben en dat zal in Rijssen vast alledaags heten. Maar voor God hoef je je niet op te poetsen. Je mag toch in de kerk komen. Zonder dat je eerst kleding moet gaan kopen waar je je totaal niet in thuis voelt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:[
Wat die werkmansbroek betreft: Het is echt! De laatste tijden dat we soms in Enter een weekdienst bijwoonden waren er soms jongemannen die zo van de bouwplaats leken te komen.


[/i]

In Rijssen niet hoor, maar Enter... :bobo ::please
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wat die werkmansbroek betreft: Het is echt! De laatste tijden dat we soms in Enter een weekdienst bijwoonden waren er soms jongemannen die zo van de bouwplaats leken te komen.
In Rijssen niet hoor, maar Enter... :bobo ::please
Laat me duidelijk mogen zijn, op deze manier haalt u er wel uit wet er uit te halen is.

Door omstandigheden (moet ik ook zeggen welke?) kan ik al jaren hier niet meer naar de kerk. Ik luister mee via de middelen.
Ik kwam tot voor enkele jaren nog wel in kleine gemeenten al Enter, Wierden en vroeger ook in Almelo.
Vandaar dat ik meer kan zeggen over de kleinere gemeenten in de omtrek (visuele waarneming) dan over eigen gemeente.

Gefeliciteerd overigens! U hebt weer een stukje uit mij weten te halen, dank zij mijn welwillendheid op een correcte wijze alle kritiek en wantrouwen weg te nemen! Succes verder!
Nu we toch zo bezig zijn mag ik misschien ook een persoonlijke vraag stellen? Hoe heet u? En gaat naar welke kerk gaat u? En is de informatie die u verstrekt wel juist? Deze vragen hoeft u niet te beantwoorden. Ik wil slechts iets aangeven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel raar als er in de kerk wordt gewaarschuwd om met normale kleren naar de kerk te gaan. Ik zou niet weten aan de hand van welke bijbeltekst dat aan de orde kan komen. Het klinkt meer als het stokpaardje van de dominee.

Bovendien: ik zie nooit iemand in overall of werkmansbroek in de kerk. Wel mensen in slecht zittende pakken. Dat is toch minstens zo erg, maar ook geen zaak voor de predikant. Voor stijladviezen zijn weer andere mensen. Die hebben daar meestal ook beduidend meer zicht op.
Waarschijnlijk hebt u het stukje (dat ik elders plaarste) uit De Saambinder niet gelezen?
Dan moet ik haast wel concluderen dat u de schrijver van dat stukje ook raar vindt. En wellicht een aanzienlijk deel van de oudere generatie...
Zegt u ook tegen uw baas dat hij zich maar gewoontjes moet kleden als een werkman? Er (misschien is u dat ontgaan) veel gewaarschuwd tegen dit soort nivellering. Wat in feite ook raakpunten heeft met het gelijkheidsdenken, en het verlengde zelfs met de hele genderdiscussie....
Wat die werkmansbroek betreft: Het is echt! De laatste tijden dat we soms in Enter een weekdienst bijwoonden waren er soms jongemannen die zo van de bouwplaats leken te komen.

Een paar citaatjes:

Jong versus oud
Een ander symptoom van onze diabolische tijd is dat jeugdigheid enorm wordt overschat. In de Bijbel lezen we juist dat ouderen respect en eerbied verdienen en dat ouderdom iets eerbiedwaardigs is. Zo niet in onze tijd. Ouderdom wordt eerder als probleem dan als zegening gezien. Als je jong en dynamisch bent, ja dan tel je mee. Ouderen worden veelal gezien als saai, star, gebrekkig en zeurderig. Deze hang naar de ‘eeuwige jeugd’ gaat zelfs zo ver dat moeders van middelbare leeftijd verwoede pogingen doen om er net zo strak en flitsend bij te lopen als hun twintigjarige dochters. Waardigheid en decorum zijn klaarblijkelijk minder begerenswaardig dan jeugdige aantrekkelijkheid. Kleding, haardracht en make-up moeten de illusie geven jonger te zijn dan men in werkelijkheid is. Dat was vroeger anders. Jongeren bereidden zich toen voor op hun volwassenheid door zich ook wat betreft kledingkeuze te richten op de oudere generatie.

Met betrekking tot kleding doet zich nog een ander merkwaardig fenomeen voor. In plaats van dat de mode zich richt op de hogere sociale klassen, is tegenwoordig de lagere sociale klasse het referentiepunt voor de mode. Steeds meer mensen met vooraanstaande posities in de maatschappij kleden zich, zelfs bij officiële gebeurtenissen, alsof ze regelrecht van de camping vandaan komen. Helaas geven sommige leden van het huis Van Oranje-Nassau daarin bepaald geen koninklijk voorbeeld. Of wat dacht u van de tatoeage, iets dat voorheen met de sociale onderklasse werd geassocieerd, maar tegenwoordig in alle lagen van de maatschappij opduikt.
Dit stukje is voor mij heel problematisch. Hier wordt een eigen mening over kleding deel van de regels voor een kerk. Je kunt het een kwestie van slechte smaak vinden wat er verandert in de maatschappij of wat de mode is, maar door dit soort stukjes worden de goede Bijbelse normen vermengt met de geidealiseerde nostalgische normen van een predikant. Dit komt echt heel dicht bij waar de farizeeers de mist in gingen.

Verder als ik tijdens een doordeweekse dienst mensen in de kerk zie komen die er uitzien alsof ze zo van de bouwplaats komen, ga ik er van uit dat ze ook net van de bouwplaats komen. Ik zie dat niet zoveel in onze kerk, maar zo af en toe komt er wel eens een dakloze binnen om te luisteren (of wat warmte te zoeken). Mooi toch?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Ik vind het heel raar als er in de kerk wordt gewaarschuwd om met normale kleren naar de kerk te gaan. Ik zou niet weten aan de hand van welke bijbeltekst dat aan de orde kan komen. Het klinkt meer als het stokpaardje van de dominee.

Bovendien: ik zie nooit iemand in overall of werkmansbroek in de kerk. Wel mensen in slecht zittende pakken. Dat is toch minstens zo erg, maar ook geen zaak voor de predikant. Voor stijladviezen zijn weer andere mensen. Die hebben daar meestal ook beduidend meer zicht op.
Waarschijnlijk hebt u het stukje (dat ik elders plaarste) uit De Saambinder niet gelezen?
Dan moet ik haast wel concluderen dat u de schrijver van dat stukje ook raar vindt. En wellicht een aanzienlijk deel van de oudere generatie...
Zegt u ook tegen uw baas dat hij zich maar gewoontjes moet kleden als een werkman? Er (misschien is u dat ontgaan) veel gewaarschuwd tegen dit soort nivellering. Wat in feite ook raakpunten heeft met het gelijkheidsdenken, en het verlengde zelfs met de hele genderdiscussie....
Wat die werkmansbroek betreft: Het is echt! De laatste tijden dat we soms in Enter een weekdienst bijwoonden waren er soms jongemannen die zo van de bouwplaats leken te komen.

Een paar citaatjes:

Jong versus oud
Een ander symptoom van onze diabolische tijd is dat jeugdigheid enorm wordt overschat. In de Bijbel lezen we juist dat ouderen respect en eerbied verdienen en dat ouderdom iets eerbiedwaardigs is. Zo niet in onze tijd. Ouderdom wordt eerder als probleem dan als zegening gezien. Als je jong en dynamisch bent, ja dan tel je mee. Ouderen worden veelal gezien als saai, star, gebrekkig en zeurderig. Deze hang naar de ‘eeuwige jeugd’ gaat zelfs zo ver dat moeders van middelbare leeftijd verwoede pogingen doen om er net zo strak en flitsend bij te lopen als hun twintigjarige dochters. Waardigheid en decorum zijn klaarblijkelijk minder begerenswaardig dan jeugdige aantrekkelijkheid. Kleding, haardracht en make-up moeten de illusie geven jonger te zijn dan men in werkelijkheid is. Dat was vroeger anders. Jongeren bereidden zich toen voor op hun volwassenheid door zich ook wat betreft kledingkeuze te richten op de oudere generatie.

Met betrekking tot kleding doet zich nog een ander merkwaardig fenomeen voor. In plaats van dat de mode zich richt op de hogere sociale klassen, is tegenwoordig de lagere sociale klasse het referentiepunt voor de mode. Steeds meer mensen met vooraanstaande posities in de maatschappij kleden zich, zelfs bij officiële gebeurtenissen, alsof ze regelrecht van de camping vandaan komen. Helaas geven sommige leden van het huis Van Oranje-Nassau daarin bepaald geen koninklijk voorbeeld. Of wat dacht u van de tatoeage, iets dat voorheen met de sociale onderklasse werd geassocieerd, maar tegenwoordig in alle lagen van de maatschappij opduikt.
Dit stukje is voor mij heel problematisch. Hier wordt een eigen mening over kleding deel van de regels voor een kerk. Je kunt het een kwestie van slechte smaak vinden wat er verandert in de maatschappij of wat de mode is, maar door dit soort stukjes worden de goede Bijbelse normen vermengt met de geidealiseerde nostalgische normen van een predikant. Dit komt echt heel dicht bij waar de farizeeers de mist in gingen.

Verder als ik tijdens een doordeweekse dienst mensen in de kerk zie komen die er uitzien alsof ze zo van de bouwplaats komen, ga ik er van uit dat ze ook net van de bouwplaats komen. Ik zie dat niet zoveel in onze kerk, maar zo af en toe komt er wel eens een dakloze binnen om te luisteren (of wat warmte te zoeken). Mooi toch?
Dat laatste ben ik helemaal met u eens. Het gaat erom met welke intentie betreed ik Gods huis?

Een boer op klompen
in bedelaarslompen
is dikwijls meer
dan al die heertjes
in mooie kleertjes
bij God de Heer'
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Bezorgd »

Mooi interview met ds van Ruitenburg over het diakenambt: https://www.rd.nl/gereformeerde-gemeent ... jF2GudnPZk

De diaken mag daarom geen vreemdeling zijn van het leven der genade. „Niemand heeft het recht onbekeerd te zijn. Een dominee niet, een ouderling niet, een diaken niet, een gemeentelid niet. Toch willen we benadrukken dat van een diaken zeker enige godsvrucht verwacht mag worden. Als de diaken er zelf iets van mag kennen dat God in Christus aan zijn arme ziel heeft willen denken, wil hij dat ook graag delen met zijn naaste.”

Hoe komt het toch dat in veel gemeenten dit zo mis gaat.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:Mooi interview met ds van Ruitenburg over het diakenambt: https://www.rd.nl/gereformeerde-gemeent ... jF2GudnPZk

De diaken mag daarom geen vreemdeling zijn van het leven der genade. „Niemand heeft het recht onbekeerd te zijn. Een dominee niet, een ouderling niet, een diaken niet, een gemeentelid niet. Toch willen we benadrukken dat van een diaken zeker enige godsvrucht verwacht mag worden. Als de diaken er zelf iets van mag kennen dat God in Christus aan zijn arme ziel heeft willen denken, wil hij dat ook graag delen met zijn naaste.”

Hoe komt het toch dat in veel gemeenten dit zo mis gaat.
Even wat anders: Bent u tevreden met mijn antwoord? Normaal gesproken wil ik niet nieuwsgierig zijn, maar er kunnen redenen zijn die wel een beetje om een antwoordje vragen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Even wat anders: Bent u tevreden met mijn antwoord? Normaal gesproken wil ik niet nieuwsgierig zijn, maar er kunnen redenen zijn die wel een beetje om een antwoordje vragen.
Wel of niet tevreden: we gaan op de toon van @Bezorgd en @DIA hier geen gesprek voeren. Dus geen vervolg graag.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Ik ga ook maar eens een strikje proberen. Vindt het wel grappig.
Op Aliexpress zijn ze voor 3 euro te koop, inclusief verzending uit china. Zo heb ik mijn verzameling opgebouwd. Je hebt voorgestrikte exemplaren met een sluiting, en die je zelf moet strikken. Dat laatste kost in het begin wat moeite, maar op youtube zijn veel instructiefilmpjes.
Voorgestrikt. Is bij de stropdas ook ideaal. Mijn stropdas heeft een elastiekje met een clipje. Ideaal. Zit altijd goed. Ik ben niet zo van Aliexpress maar in Duitsland zijn ze ook prima te bestellen.
Maar die heeft dan toch maar 1 lengte? Of is het verstelbaar? Ik moet zetten dat het strikken me ongeveer 10 seconden kost, dus dat is wel te overzien.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Ik ga ook maar eens een strikje proberen. Vindt het wel grappig.
Op Aliexpress zijn ze voor 3 euro te koop, inclusief verzending uit china. Zo heb ik mijn verzameling opgebouwd. Je hebt voorgestrikte exemplaren met een sluiting, en die je zelf moet strikken. Dat laatste kost in het begin wat moeite, maar op youtube zijn veel instructiefilmpjes.
Voorgestrikt. Is bij de stropdas ook ideaal. Mijn stropdas heeft een elastiekje met een clipje. Ideaal. Zit altijd goed. Ik ben niet zo van Aliexpress maar in Duitsland zijn ze ook prima te bestellen.
Maar die heeft dan toch maar 1 lengte? Of is het verstelbaar? Ik moet zetten dat het strikken me ongeveer 10 seconden kost, dus dat is wel te overzien.
Ook voorgestrikte strikjes zijn normaliter verstelbaar. Je kunt de achterkant langer of korter maken. Ik vind een echte zelfstrikker persoonlijk stijlvoller, maar 1tje die je niet hoeft te strikken blijft wel beter in vorm tijdens het dragen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef: Ook voorgestrikte strikjes zijn normaliter verstelbaar. Je kunt de achterkant langer of korter maken. Ik vind een echte zelfstrikker persoonlijk stijlvoller, maar 1tje die je niet hoeft te strikken blijft wel beter in vorm tijdens het dragen.
Dat weet ik. Ik bedoelde de stropdas. Die is vast wel iets verstelbaar, maar geen centimeters denk ik.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef: Ook voorgestrikte strikjes zijn normaliter verstelbaar. Je kunt de achterkant langer of korter maken. Ik vind een echte zelfstrikker persoonlijk stijlvoller, maar 1tje die je niet hoeft te strikken blijft wel beter in vorm tijdens het dragen.
Dat weet ik. Ik bedoelde de stropdas. Die is vast wel iets verstelbaar, maar geen centimeters denk ik.
Tsja, anders zul je aan het lijnen moeten :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie