Gelezen, gedacht, gehoord...

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Net gelezen:

Een bezinnend artikel in De Saambinder over
REGEN EN DROOGTE
door (nee daar houden we niet zo van) dr. C.S.L. Janse
Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) van verschillenden wil ik het toch hartelijk aanbevelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:Net gelezen:

Een bezinnend artikel in De Saambinder over
REGEN EN DROOGTE
door (nee daar houden we niet zo van) dr. C.S.L. Janse
Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) van verschillenden wil ik het toch hartelijk aanbevelen.
Waar woont dr. C.S.L. Janse? Is hij eigenlijk ook ergens ambtsdrager in den lande? Hij is inderdaad rechtlijnig, maar in de meeste gevallen ben ik het toch wel met zijn schrijfsels eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:Net gelezen:

Een bezinnend artikel in De Saambinder over
REGEN EN DROOGTE
door (nee daar houden we niet zo van) dr. C.S.L. Janse
Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) van verschillenden wil ik het toch hartelijk aanbevelen.
Realiseer je je wel dat niet iedere RF´er tot de GG behoort en dus ook de SB in dat geval niet leest.
Je benoemt iedereen hier voor het gemak maar weer eens aan als ´we´.
Hoe kan je tegen iemand die je niet kent weerstand hebben?
Let alsjeblieft als een wachter(!) op je woorden en oordeel niet zo lichtvaardig, ook dat is zonde!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:Net gelezen:

Een bezinnend artikel in De Saambinder over
REGEN EN DROOGTE
door (nee daar houden we niet zo van) dr. C.S.L. Janse
Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) van verschillenden wil ik het toch hartelijk aanbevelen.
Realiseer je je wel dat niet iedere RF´er tot de GG behoort en dus ook de SB in dat geval niet leest.
Je benoemt iedereen hier voor het gemak maar weer eens aan als ´we´.
Hoe kan je tegen iemand die je niet kent weerstand hebben?
Let alsjeblieft als een wachter(!) op je woorden en oordeel niet zo lichtvaardig, ook dat is zonde!
Daar houdt ik rekening mee. Ik ben beslist niet kerkistich. Waar de Waarheid gepreekt wordt daar kan ik zijn. Al zou het bij wijze van spreken in een roomse kerk zijn. Is geen oordeel dat u nu uitspreekt? Er kan door sommigen naar de Wachter Sions, of naar Bewaar het Pand, of naar een ander blad worden verwezen. Wie dan het beteffende blad heeft kan het lezen. Wie dat niet kan en het desondanks zou willen, voor hem bestaat altijd nog een mogelijkheid om het artikel over te typen.
Dank verder voor de vriendelijk reactie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: Daar houdt ik rekening mee. Ik ben beslist niet kerkistich. Waar de Waarheid gepreekt wordt daar kan ik zijn. Al zou het bij wijze van spreken in een roomse kerk zijn. Is geen oordeel dat u nu uitspreekt? Er kan door sommigen naar de Wachter Sions, of naar Bewaar het Pand, of naar een ander blad worden verwezen. Wie dan het beteffende blad heeft kan het lezen. Wie dat niet kan en het desondanks zou willen, voor hem bestaat altijd nog een mogelijkheid om het artikel over te typen.
Dank verder voor de vriendelijk reactie.
Welk oordeel?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Daar houdt ik rekening mee. Ik ben beslist niet kerkistich. Waar de Waarheid gepreekt wordt daar kan ik zijn. Al zou het bij wijze van spreken in een roomse kerk zijn. Is geen oordeel dat u nu uitspreekt? Er kan door sommigen naar de Wachter Sions, of naar Bewaar het Pand, of naar een ander blad worden verwezen. Wie dan het beteffende blad heeft kan het lezen. Wie dat niet kan en het desondanks zou willen, voor hem bestaat altijd nog een mogelijkheid om het artikel over te typen.
Dank verder voor de vriendelijk reactie.
Welk oordeel?
Beste medeforummer,
Oordeel ik lichtvaardig? Graag met citaat? Mag dat?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Daar houdt ik rekening mee. Ik ben beslist niet kerkistich. Waar de Waarheid gepreekt wordt daar kan ik zijn. Al zou het bij wijze van spreken in een roomse kerk zijn. Is geen oordeel dat u nu uitspreekt? Er kan door sommigen naar de Wachter Sions, of naar Bewaar het Pand, of naar een ander blad worden verwezen. Wie dan het beteffende blad heeft kan het lezen. Wie dat niet kan en het desondanks zou willen, voor hem bestaat altijd nog een mogelijkheid om het artikel over te typen.
Dank verder voor de vriendelijk reactie.
Welk oordeel?
Beste medeforummer,
Oordeel ik lichtvaardig? Graag met citaat? Mag dat?
Het citaat had ik alreeds vetgedrukt.
Waarom geef je gewoon geen antwoord op m´n vraag. Jij doet de uitspraak, dus van jou mag ik antwoord verwachten. Ik weet nog steeds niet waar je het over hebt. Is dat nou zo moeilijk?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Roos2018 »

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Daar houdt ik rekening mee. Ik ben beslist niet kerkistich. Waar de Waarheid gepreekt wordt daar kan ik zijn. Al zou het bij wijze van spreken in een roomse kerk zijn. Is geen oordeel dat u nu uitspreekt? Er kan door sommigen naar de Wachter Sions, of naar Bewaar het Pand, of naar een ander blad worden verwezen. Wie dan het beteffende blad heeft kan het lezen. Wie dat niet kan en het desondanks zou willen, voor hem bestaat altijd nog een mogelijkheid om het artikel over te typen.
Dank verder voor de vriendelijk reactie.
Welk oordeel?
Beste medeforummer,
Oordeel ik lichtvaardig? Graag met citaat? Mag dat?
Het citaat had ik alreeds vetgedrukt.
Waarom geef je gewoon geen antwoord op m´n vraag. Jij doet de uitspraak, dus van jou mag ik antwoord verwachten. Ik weet nog steeds niet waar je het over hebt. Is dat nou zo moeilijk?
Nee beste medeforummer,
wat ik schreef was in reactie op wat u zelf schreef.

Citaat:
“Let alsjeblieft als een wachter(!) op je woorden en oordeel niet zo lichtvaardig, ook dat is zonde!”
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Nee beste medeforummer,
wat ik schreef was in reactie op wat u zelf schreef.

Citaat:
“Let alsjeblieft als een wachter(!) op je woorden en oordeel niet zo lichtvaardig, ook dat is zonde!”
Ok, helder.
Dit is wat ik zeggen wilde: je spreekt veel te gemakkelijk het woord ´we´ uit. ´We´ dit en ´we´ dat. Wellicht heb je dat zo niet bedoeld, maar je schrijft het wel.
Wie zijn die ´we´, de GG en leden en de SB lezers? En de overige forumleden dan?
Forummers die niet tot de GG behoren en de SB niet lezen zou je doorgaans niet onder ´we´ moeten classificeren in dit kader. Dat is gewoon niet eerlijk. En dat bedoel ik met niet lichtvaardig oordelen, wat ook een zonde is. Kan je je voorstellen dat ik daar als niet-GG´er een ongemakkelijk gevoel bij krijg? Ik voel me bij voorbaat al veroordeeld en geintimideerd terwijl ik die man niet eens ken.
Ik citeer hier nog ff je citaat, wellicht zie je het dan:
´Een bezinnend artikel in De Saambinder over
REGEN EN DROOGTE
door (nee daar houden we niet zo van) dr. C.S.L. Janse
Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) van verschillenden wil ik het toch hartelijk aanbevelen.
´

Als je ´(nee daar houden we niet zo van)´ en ´Ondanks de weerstand tegen deze man (hij recht door zee) ´ op voorhand eens zou weglaten, heb je vermoedelijk al veel meer toegang, begrip en een groter bereik.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door olfie »

Delftenaar schreef:Uit de verhalen vanuit deze serie in het RD blijkt dat vooral contacten belangrijk zijn.
Dat onderstreept hoe belangrijk het is om in onze eigen omgeving iets over God te vertellen.

Hoe het met jullie zit weet ik niet; maar aangezien ik zelf erg gesloten ben vind ik dit erg moeilijk. Tegelijk zie ik wel de noodzaak ervan in en dat geeft een spagaat.
Dat kan een hele grote spagaat zijn ja. Een worsteling. Te voelen alsof het bloed van je naaste van je geëist wordt omdat je zwijgt... of misschien juist spreekt.
Gelukkig kunnen we wel de knieën buigen. Ik las ergens dat het volk Israël grachten moest graven in de woestijn omdat er geen water voor de dieren was. En God zorgde voor water zonder wolken en regen. Hij is een God van wonderen en Hij heeft ons ten diepste niet nodig om Zijn welbehagen te volvoeren. Al gebruikt Hij wel mensen. Graaf veel grachten in gebed, Hij kan ze vullen. Misschien kan ook zo'n kruis een zegen zijn als het je klein aan Zijn voeten mag brengen en houden.
Misschien mag de doorn van Paulus tot wat troost zijn.
En God werkt vrijmactig en soeverein. Hij is vrij en machtig om misschien jouw daden rijker te zegenen dan veel woorden van een vrijmoedig iemand.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Delftenaar schreef: Uit de verhalen vanuit deze serie in het RD blijkt dat vooral contacten belangrijk zijn.
Dat onderstreept hoe belangrijk het is om in onze eigen omgeving iets over God te vertellen.

Hoe het met jullie zit weet ik niet; maar aangezien ik zelf erg gesloten ben vind ik dit erg moeilijk. Tegelijk zie ik wel de noodzaak ervan in en dat geeft een spagaat.
Zelf ben ik een flapuit, maar dat is ook niet altijd alles, maar goed, de noodzaak is, alle mensen zijn op weg naar de eeuwigheid, maar je hoeft niet altijd met woorden het evangelie te verkondigen, ook al zou je wel woorden gebruiken, maar je (levens)houding is er mee in tegenspraak, dan heb je het tegendeel bereikt, doe wat je hand vindt om te doen, ga eens extra koffie halen voor je collega's, wees behulpzaam, bedrieg ze nooit, doe wat je zegt, vraag eens belangstellend naat hun welzijn.

Dit soort tips heb ik ooit eens ergens gelezen, ik weet niet meer precies waar, maar het is me altijd bijgebleven, misschien kun je er iets mee.

Wat het allerbelangrijkste is; gebed voor je naar je werk gaat, Heere bestuur U mijn mond dat ik spreek als het moet en dat ik zwijg als het moet, breng me in de gelegenheid om goed van U te spreken. Dit heb ik ook ergens gehoord of gelezen.

Het blijft moeilijk, tegen een wildvreemde gaat het nog wel, maar iemand die dichterbij staat of erg anti reageert, dat is moeilijk.

Nog iets: als de mensen echt niet wilde horen moesten de discipelen het stof van hun voeten schudden, als je tegenstand krijgt of je praat tegen een muur, kun je alleen door je houding laten zien Wie je dient en hoef je niet steeds weer in gesprek te gaan.

Je hoeft niet in een kramp te leven zo van ik MOET! verwacht het van de Heere Hij zal het maken!
Laatst gewijzigd door liz boer op 10 aug 2018, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

liz boer schreef:Zelf ben ik een flapuit, maar dat is ook niet altijd alles, maar goed, de noodzaak is, alle mensen zijn op weg naar de eeuwigheid, maar je hoeft niet altijd met woorden het evangelie te verkondigen, ook al zou je wel woorden geruiken, maar je (levens) houding is er mee in tegenspraak, dan heb je het tegendeel bereikt, doe wat je hand vindt om te doen, ga eens extra koffie halen voor je collega's, wees behulpzaam, bedrieg ze nooit, doe wat je zegt, vraag eens belangstellend naat hun welzijn.

Dit soort tips heb ik ooit eens ergens gelezen, ik weet niet meer precies waar, maar het is me altijd bijgebleven, misschien kun je er iets mee.

Wat het allerbelangrijkste is; gebed voor je naar je werk gaat, Heere bestuurd U mijn mond dat ik spreek als het moet en dat ik zwijg als het moet, breng me in de gelegenheid om goed van U te spreken. Dit heb ik ook ergens gehoord of gelezen.

Het blijft moeilijk, tegen een wildvreemde gaat het nog wel, maar iemand die dichterbij staat of erg anti reageerd, dat is moeilijk.

Nog iets: als de mensen echt niet wilde horen moesten de discipelen het stof van hun voeten schudden, als je tegenstand krijgt of je praat tegen een muur, kun je alleen door je houding laten zien Wie je dient en hoef je niet steeds weer in gesprek te gaan.
Goede adviezen, mooi stukje...
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef:Zelf ben ik een flapuit, maar dat is ook niet altijd alles, maar goed, de noodzaak is, alle mensen zijn op weg naar de eeuwigheid, maar je hoeft niet altijd met woorden het evangelie te verkondigen, ook al zou je wel woorden geruiken, maar je (levens) houding is er mee in tegenspraak, dan heb je het tegendeel bereikt, doe wat je hand vindt om te doen, ga eens extra koffie halen voor je collega's, wees behulpzaam, bedrieg ze nooit, doe wat je zegt, vraag eens belangstellend naat hun welzijn.

Dit soort tips heb ik ooit eens ergens gelezen, ik weet niet meer precies waar, maar het is me altijd bijgebleven, misschien kun je er iets mee.

Wat het allerbelangrijkste is; gebed voor je naar je werk gaat, Heere bestuurd U mijn mond dat ik spreek als het moet en dat ik zwijg als het moet, breng me in de gelegenheid om goed van U te spreken. Dit heb ik ook ergens gehoord of gelezen.

Het blijft moeilijk, tegen een wildvreemde gaat het nog wel, maar iemand die dichterbij staat of erg anti reageerd, dat is moeilijk.

Nog iets: als de mensen echt niet wilde horen moesten de discipelen het stof van hun voeten schudden, als je tegenstand krijgt of je praat tegen een muur, kun je alleen door je houding laten zien Wie je dient en hoef je niet steeds weer in gesprek te gaan.
Goede adviezen, mooi stukje...
Nog wel enkele taalfoutjes eruit gevist.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ditbenik »

Delftenaar schreef:Uit de verhalen vanuit deze serie in het RD blijkt dat vooral contacten belangrijk zijn.
Dat onderstreept hoe belangrijk het is om in onze eigen omgeving iets over God te vertellen.

Hoe het met jullie zit weet ik niet; maar aangezien ik zelf erg gesloten ben vind ik dit erg moeilijk. Tegelijk zie ik wel de noodzaak ervan in en dat geeft een spagaat.
Dat kan inderdaad heel lastig zijn. De Heere Jezus vraagt om jezelf te verloochenen, het kruist op te nemen en Hem te volgen. Dat vind ik een mooie omschrijving als het gaat om het spreken met onze naaste. Verder is het veel belangrijker om eerst eens te luisteren naar de ander voordat we zelf gaan spreken.
Plaats reactie