Gelezen, gedacht, gehoord...

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
GJdeBruijn schreef:
-DIA- schreef:Als iemand misschien weet hoe de QR-code werkt zou ik het erg op prijs stellen als iemand dat zou kunnen uitleggen.
https://www.zozitdat.nl/qr-code/
Die is gelukt lees ik, maar hoe die gelukt is zie ik niet... :bobo Sorry voor mijn spreekwoordelijke domheid.
(dat laatste zou ik niet moeten zeggen, maar ik heb hier wel een soort domheidscomplex of minderwaardigheidscomplex opgelopen)
Even klikken op verder lezen. T gaat met de camera van je smartphone.
Je moet dus eerst zo'n dingetje downloaden. Er staan er wel een stuk of 30 of zo op. Bij sommige staat "FREE", betekent dat dat je anderen betalen moet? Zijn ze allen even goed? En kun je daar ook iets mee bekijken op de pc? Ik ben namelijk redelijk slechtziend, en dat kleine schermpje heb ik wel eens moeite mee. De pc heb ik meestal op 200 % staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:Je moet dus eerst zo'n dingetje downloaden. Er staan er wel een stuk of 30 of zo op. Bij sommige staat "FREE", betekent dat dat je anderen betalen moet? Zijn ze allen even goed? En kun je daar ook iets mee bekijken op de pc? Ik ben namelijk redelijk slechtziend, en dat kleine schermpje heb ik wel eens moeite mee. De pc heb ik meestal op 200 % staan.
Klopt, je moet eerst een app downloaden.
Een QR code is eigenlijk een verwijzing naar een website dmv een plaatje (QR) en als deze gescand wordt opent zich de website die achter dat plaatje zit.
Je kan dus over het algemeen ook gewoon de bijbehorende website opzoeken.

Als je het op een smartphone wilt gebruiken heb je die app nodig. Dan open je de QR-app en dan krijg je een camerabeeld met een vierkantje erin. In dat vierkantje scan je de QR code, meestal scant ie ongeveer 1-3 seconden en dan opent zich de link achter de QR-code.

Succes!
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Dodo »

Ik zou het lekker laten zitten, Dia. Ik heb ook wel eens zo'n code gescand, en het leverde eigenlijk nooit iets bijzonders op. Je wordt er mee naar de website gestuurd en dat is het ongeveer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mara »

Afbeelding

bron: CGK
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Dodo »

Mooi gedicht! Toen was het nog veel erger denk ik, in die zin dat ze niet konden beregenen en minder met sluizen en waterkeringen konden doen.
Staat er in het derde vers niet een t teveel?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Mooi gedicht! Toen was het nog veel erger denk ik, in die zin dat ze niet konden beregenen en minder met sluizen en waterkeringen konden doen.
Staat er in het derde vers niet een t teveel?
Zou kunnen, in 1929 hadden ze andere regels. ;)
Het valt me nog mee dat er geen dubbele 00 in staat.
Zoo droog.
En ook geen mensch.
Misschien was het al een soort nieuwe druk, ik kreeg het toegestuurd van iemand.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Dodo »

Mooi interview met René de Reuver, scriba PKN.
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door AnJa »

ejvl schreef:
AnJa schreef: Toch blijft mij de vraag bezig houden of de ellendekennis altijd een noodzakelijk vooraf moet zijn?
Ik ken mensen van nabij die éérst gelokt zijn door het liefelijk Evangelie en daarna hun onbekeerlijkheid zijn gaan inleven.
En echt niet om me er achter te verschuilen, maar ik lees dat toch ook niet in de Bijbel bij bijvoorbeeld Levi of Zacheüs?
Er is altijd een reden waarom iemand in aanraking komt met het geloof en de toevlucht neemt tot Christus.
Er wordt geen ellendekennis gevraagd, maar waarom gaat iemand naar Christus en krijgt Hem lief? Er is altijd iets volgens mij. Wanneer is het genoeg? Als het uitdrijft naar Christus. Hoe weinig of veel ook. Als het maar naar Hem toe gaat.
En ik ken ook mensen die zeggen, toen ik door Christus gered was, zag ik pas van welk groot kwaad ik verlost was.

Er is niet een definitie van eerst moet ik dit of dat voelen, anders mag ik niet naar Christus. Gelukkig niet, dat zou ook remonstrands zijn.

Ieder mens krijgt met z'n ellende van doen, hoe, wanneer, in welke mate? Als het uitdrijft naar Christus.

Ik ben toch weer op zoek gegaan. Vooral om er voor mezelf helderheid in te krijgen en niet om de discussie opnieuw aan te zwengelen.
Dit even vooraf.

Ik kwam er dus achter dat hierover allang een topic bestaat/bestond:

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... s&start=90

Wat een herkenbare reacties kwam ik tegen.
Nu denk ik:
@ejvl (en diverse anderen die nog steeds hier actief zijn ) weten wel wat ik bedoel te zeggen!
Zelf begrijp ik nu beter waarom er zoveel verwarring ontstaat -->
Het heeft vooral te maken met waar men de levendmaking plaatst (ellendekennis vooraf) en de daarop volgende noodzakelijke Christuskennis (+ de blijdschap én zondekennis daarna)
Dit zal dus niet de laatste discussie hierover zijn, verdrietig genoeg!
Al wil ik er persoonlijk na dit bericht wel van af zien.

Sorry, dit moest ik nog even kwijt
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door AnJa »

Dodo schreef:Mooi interview met René de Reuver, scriba PKN.
Zeker mooi!
Veel van wat hij schrijft is herkenbaar voor mij.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6503
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Mooi gedicht! Toen was het nog veel erger denk ik, in die zin dat ze niet konden beregenen en minder met sluizen en waterkeringen konden doen.
Staat er in het derde vers niet een t teveel?
Ik denk vanwege de Gij-vorm (die hier impliciet aanwezig is).
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

Ik bedacht net dat er veel forummers online zijn, ondanks het mooie weer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Terri »

Jantje schreef:Ik bedacht net dat er veel forummers online zijn, ondanks het mooie weer.
Misschien juist vanwege de hitte....je kan maar beter binnen blijven.... :sweat
Verder kan je niet zoveel.....
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Brbndr »

Gelezen uit Smijtegeldts Catechisatie Zondag 7:

U zult zeggen: hoe komt het, dat er zoveel aan verbonden is, om behouden en zalig te worden?
Dat is, omdat er zoveel tegenstand is; en omdat er zovele boze en boze vijanden zijn, en omdat er zoveel verleiding van buiten, Ja, zulk een verdorven hart van binnen is, Rom. 7: 21, zegt Paulus: ik vind deze wet in mij, dat, als ik het goede wil, dan ligt het kwaad mij bij; ja, zovele verbergingen van Gods aangezicht zijn er; en zoveel druk en tegenheden, wanneer iemand zijn voet maar zet op de weg naar de hemel, en bovenal door al de klippen die er zijn, waartegen gewaakt moet worden, opdat men daar niet tegen de een of andere klip aanstoot en schipbreuk komt te lijden. Daarom moet men de goede streek houden, en men dient voorzichtig te wandelen. Op dat laatste moeten wij nog een weinig staan.

Wat zijn er al voor klippen, die men mijden moet?
Eerst. De klip van wanhoop. Ach! als men hoort prediken en als men leest in het Woord, daar zien wij het Wezen Gods , dat zulke ontzaglijke eigenschappen heeft. Bezien wij daartegen eens onszelf met het gehele schepsel, hoe ellendig wij allen zijn; hoe lichtelijk zou men stoten en schipbreuk lijden op de klip van wanhoop. Als wij onze grote zonden en onze kleine genade bezien, en dat het in onszelf buiten hoop is, om ooit terecht te komen, daar geraakt een Káin aan verzeild, een Saul, een Judas en meer dergelijke lijden er schipbreuk op.

Ten tweede. De klip van zorgeloosheid. De mens valt doorgaans tot het een uiterste of tot het andere: tot wanhoop vallen er weinigen; maar tot zorgeloosheid zeer velen, die zeggen: beroer mij niet voor de tijd, gelijk die vermeende Samuel eens zei: Waarom hebt u mij onrustig gemaakt? Zei hij tegen Saul, 1 Sam. 28: 15. En gelijk die weduw te Zarfath, zei: Man Gods, zegt ze tegen de profeet: wat heb ik met u te doen? Zijt gij bij mij gekomen, om mijn ongerechtigheid in gedachtenis te brengen? 1 Kon. 17: 18. Daar geraakt er menigeen aan zorgeloosheid verzeild; en zij blijven er aan vast, en gaan er zo mede naar het eeuwige verderf.

Dan is er ten derde de klip van algemene genade. Die daarop verzeilen, gaan bezwangerd met de gedachten, dat God een God is van alle mensen, en dat God niet alleen is een God der Joden, maar ook der Heidenen, die de dood des zondaars niet begeert, gelijk zij zeggen, maar zijn leven.

Ik doe er een vierde klip bij, en dat is de klip van eigen kracht. O, zeggen dezulken, dat iemand niet zalig wordt, dat schort aan Gods genade niet, noch aan de verdiensten van Christus. Hij kan, en wil alle mensen volkomen zalig maken; maar het ligt aan 't gebruik van 's mensen vrije wil. O, als men maar wilde, wij zouden allemaal zalig worden. De Zaligmaker zegt het: Gij wilt niet tot Mij komen, zegt Hij, opdat gij het leven hebt in Mijn Naam, Joh 5: 40.

Ten vijfde. Is er de klip van een vals geloof. O, de zondaar krijgt een gestadig begrip, dat hij geloven moet, en daar gaat hij bouwen op een dood geloof in plaats van te bouwen op een levend geloof, zijn geloof is een geloof met hetwelk hij verloren kan gaan, Jak. 2: 26, Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder de werken dood.

De Onderwijzer als een groot Schriftgeleerde zulks ziende, geeft een verstandig bericht aan degenen, die graag naar de hemel zou gaan, en graag zouden zalig worden, ziet gij die klip van wanhoop wel? Zegt hij. U moet niet wanhopen met een kwade, maar met een goede wanhoop. Verslagen mens, o hier is uitkomst tegen de dood.
Dan, zegt hij, ziet gij de klip van zorgeloosheid wel? Daar is niemand ten hemel binnengekomen, of hij kende kommer, zodat hij moest uitschreeuwen, dat het zo bitter was, dat het hem aan het hart raakte.
Dan waarschuwt hij hen tegen de klip van algemene genade. Dan tegen de krachten van de vrije wil. Wij zijn krachteloos; wij kunnen niets doen, wij moeten 't opgeven voor onszelf, en voor alle schepselen; en hij waarschuwt tegen de algemene genade. In Adam zijn wij allemaal verdoemd; maar allen die in Adam verdoemd zijn, zullen niet allen in Christus levend gemaakt worden.
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Johannes 3:16 »

Een van beide: òf met zonde en eigen werk, in zonde en zelfbedrog en met valse wegen naar de hel, òf met zonden, zoals men is, in de armen van de Heere Jezus. Er dient geen minuut gewacht om de keuze te hebben gedaan.
Kohlbrugge
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Desiree »

:)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie