Gelezen, gedacht, gehoord...

DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Helemaal eens met Wandelende. Je moet zo´n interview ook plaatsen in een context waarin zelfreflectie gewoonlijk hooguit beperkt zichtbaar is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-sch ... -1.1488529

Neem en lees! Van harte aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Ik vond het wel zorgelijk dat iemand uit de GG over dit onderwerp mag spreken bij de KLS. Ik vrees dat dat meer zegt over de ontwikkelingen in de GG dan over de ontwikkelingen in de KLS.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Helemaal eens met Wandelende. Je moet zo´n interview ook plaatsen in een context waarin zelfreflectie gewoonlijk hooguit beperkt zichtbaar is.
Het is en blijft een mooi interview, van ds. Van Rijswijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik vond het wel zorgelijk dat iemand uit de GG over dit onderwerp mag spreken bij de KLS. Ik vrees dat dat meer zegt over de ontwikkelingen in de GG dan over de ontwikkelingen in de KLS.
En waarom zegt dit niks over de ontwikkelingen in de Kontaktvereniging van Leerkrachten en Studenten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-sch ... -1.1488529

Neem en lees! Van harte aanbevolen!
Mooie samenvatting van de lezing. De mensen van de KLS hebben mijns inziens een duidelijk verhaal meegekregen.
Misschien wil hij de totale lezing omwerken in een paar artikeltjes voor de Saambinder.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik vond het wel zorgelijk dat iemand uit de GG over dit onderwerp mag spreken bij de KLS. Ik vrees dat dat meer zegt over de ontwikkelingen in de GG dan over de ontwikkelingen in de KLS.
En waarom zegt dit niks over de ontwikkelingen in de Kontaktvereniging van Leerkrachten en Studenten?
Dat weet ik niet zeker. Vrezen is een oud woord voor bang zijn voor.

Maar gezien de boodschap hoeft de KLS niet van mening te zijn veranderd. En dat betreur ik erg. En ik hoop natuurlijk dat er niets van dit alles in de Saambinder komt, maar aangezien dat blad zijn naam geen eer aan doet, zou het zomaar anders kunnen zijn.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Marion »

DDD schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik vond het wel zorgelijk dat iemand uit de GG over dit onderwerp mag spreken bij de KLS. Ik vrees dat dat meer zegt over de ontwikkelingen in de GG dan over de ontwikkelingen in de KLS.
En waarom zegt dit niks over de ontwikkelingen in de Kontaktvereniging van Leerkrachten en Studenten?
Dat weet ik niet zeker. Vrezen is een oud woord voor bang zijn voor.

Maar gezien de boodschap hoeft de KLS niet van mening te zijn veranderd. En dat betreur ik erg. En ik hoop natuurlijk dat er niets van dit alles in de Saambinder komt, maar aangezien dat blad zijn naam geen eer aan doet, zou het zomaar anders kunnen zijn.
Lettend op het feit dat Ds. Schot een speler is op de terreinen waar de lijntjes worden getrokken, zou ik er maar wel op rekenen DDD dat dit terugkomt. Is het niet via de Saambinder, dan wel via de studenten van de TS die hij vanaf september a.s. mede gaat onderwijzen.
Daar zal het niet nieuw zijn, want dit geluid klinkt er al vanaf 1927.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mulder »

Ds schot werd onlangs nog openlijk bekritiseerd om zijn saambinderartikel door een ggin predikant vanaf de kansel....
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door windorgel »

mulder schreef:Ds schot werd onlangs nog openlijk bekritiseerd om zijn saambinderartikel door een ggin predikant vanaf de kansel....
En wat hield die kritiek in? Kun je dat toelichten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mannetje »

mulder schreef:Ds schot werd onlangs nog openlijk bekritiseerd om zijn saambinderartikel door een ggin predikant vanaf de kansel....
Welk artikel? Hij schrijft wel vaker in de Saambinder.
-
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mulder »

''De beleving van goede vrijdag'' was de titel als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door huisman »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-sch ... -1.1488529

Neem en lees! Van harte aanbevolen!
Die aanbeveling kan ik niet overnemen. Waar ik ds Schot zijn theologisch denken moet plaatsen weet ik niet maar het staat behoorlijk ver af van de 3FvE. Ook zijn artikelen in de SB over de heilsfeiten zijn merkwaardig.
Wat hij daar schrijft heb ik nooit gelezen bij bv Calvijn,Owen,Boston,Brakel enz maar ook niet in onze belijdenisgeschriften of formulieren. Deze theologie is dus van een nieuwere datum.
iig te modern voor mij. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

mulder schreef:''De beleving van goede vrijdag'' was de titel als ik me niet vergis
Nou @DDD, dat interview ken je heel goed. Daar hebben we al uitgebreid over gediscussieerd...
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 05#p777267

Ik kan er niks van begrijpen overigens, dat er zoveel kritiek op zijn stukjes is en komt.

Kun je (@DDD) eens toelichten wat er nu, volgens jou niet klopt aan het artikel voor de KLS?

Ik ben in ieder geval blij dat hij gaat lesgeven op de Theologische School; een grote aanwinst!
Laatst gewijzigd door Jantje op 19 mei 2018, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-sch ... -1.1488529

Neem en lees! Van harte aanbevolen!
Die aanbeveling kan ik niet overnemen. Waar ik ds Schot zijn theologisch denken moet plaatsen weet ik niet maar het staat behoorlijk ver af van de 3FvE. Ook zijn artikelen in de SB over de heilsfeiten zijn merkwaardig.
Wat hij daar schrijft heb ik nooit gelezen bij bv Calvijn,Owen,Boston,Brakel enz maar ook niet in onze belijdenisgeschriften of formulieren. Deze theologie is dus van een nieuwere datum.
iig te modern voor mij. :OO3
of te ouderwets, dat kan ook...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie