Homoseksualiteit

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Adje »

Maanenschijn schreef:Toch is de relatie die gelegd wordt tussen de identiteit en seksuele voorkeur wel degelijk een punt.

Ik sprak recent een jongeman die homo is. Ik vroeg hem waarom hij daar niet in het openbaar over wil praten. Zijn antwoord was vrij eenvoudig. Hij gaf aan: ik schaam mij niet, ik wil graag binnen de Bijbelse kaders blijven, maar wil het ook graag voor mij zelf houden. Om de simpele reden: mijn identiteit is niet mijn geaardheid, maar is mijn persoonlijkheid. Daar is mijn seksuele voorkeur maar een klein stukje van. Ik wil gewoon <NAAM> zijn, en niet '<NAAM>, de homo'.

Ik heb daar best lang over nagedacht en ik denk dat hij gelijk heeft. Vooral bij een lhbti geaardheid lijkt dat de persoonlijkheid en identiteit daaraan opgehangen moet worden. Dat is onjuist. Het is slechts een deel, wat vooral door de omgeving en maatschappij waarin wij leven 'groot' gemaakt wordt.
Uiteindelijk is het wel een deel van je persoonlijkheid. Het bepaalt een groot deel van je leven, of je daar nu met een ander over wil spreken of niet.

Zelf heb ik geleerd om nooit meer aan een jongen/meisje te vragen of hij/zij al een vriend/vriendinnetje heeft! Wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet altijd. Dit soort vragen kunnen pijnlijk overkomen, ook bij een ouder. Was destijds een pijnlijke ervaring om met dit soort vragen geconfronteerd te worden.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Posthoorn »

Adje schreef:Zelf heb ik geleerd om nooit meer aan een jongen/meisje te vragen of hij/zij al een vriend/vriendinnetje heeft! Wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet altijd. Dit soort vragen kunnen pijnlijk overkomen, ook bij een ouder. Was destijds een pijnlijke ervaring om met dit soort vragen geconfronteerd te worden.
Sowieso moet je dit soort vragen nooit stellen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Homoseksualiteit

Bericht door parsifal »

Posthoorn schreef:
Adje schreef:Zelf heb ik geleerd om nooit meer aan een jongen/meisje te vragen of hij/zij al een vriend/vriendinnetje heeft! Wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet altijd. Dit soort vragen kunnen pijnlijk overkomen, ook bij een ouder. Was destijds een pijnlijke ervaring om met dit soort vragen geconfronteerd te worden.
Sowieso moet je dit soort vragen nooit stellen.
Dat sowieso, net als vragen of er kinderen op komst zijn bij een getrouwd stel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Homoseksualiteit

Bericht door merel »

parsifal schreef:
Posthoorn schreef:
Adje schreef:Zelf heb ik geleerd om nooit meer aan een jongen/meisje te vragen of hij/zij al een vriend/vriendinnetje heeft! Wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet altijd. Dit soort vragen kunnen pijnlijk overkomen, ook bij een ouder. Was destijds een pijnlijke ervaring om met dit soort vragen geconfronteerd te worden.
Sowieso moet je dit soort vragen nooit stellen.
Dat sowieso, net als vragen of er kinderen op komst zijn bij een getrouwd stel.
Dat laatste zou ik met hele goede vrienden dus wel openlijk bespreken. Zo kan je ook verdriet delen.

Soms zijn mensen inderdaad erg onfatsoenlijk.
Bij ons werd bij de 4e zwangerschap in 4 jaar gevraagd of het wel gepland was en wij er wel blij mee waren. En bij de 3e knul werd gevraagd of we niet liever een meisje wilden. Ik antwoordde dan altijd dat ik 10 jongens wilde. Dan keken zo ook verbijsterend.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Tiberius »

Kan ik me voorstellen, ja. Want waarom geen 11 of 12?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Homoseksualiteit

Bericht door eilander »

merel schreef:Soms zijn mensen inderdaad erg onfatsoenlijk.
Bij ons werd bij de 4e zwangerschap in 4 jaar gevraagd of het wel gepland was en wij er wel blij mee waren. En bij de 3e knul werd gevraagd of we niet liever een meisje wilden. Ik antwoordde dan altijd dat ik 10 jongens wilde. Dan keken zo ook verbijsterend.
Dan hoef ik je niet te vertellen wat je hoort als je daadwerkelijk 10 kinderen hebt...
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Homoseksualiteit

Bericht door Maanenschijn »

eilander schreef:
merel schreef:Soms zijn mensen inderdaad erg onfatsoenlijk.
Bij ons werd bij de 4e zwangerschap in 4 jaar gevraagd of het wel gepland was en wij er wel blij mee waren. En bij de 3e knul werd gevraagd of we niet liever een meisje wilden. Ik antwoordde dan altijd dat ik 10 jongens wilde. Dan keken zo ook verbijsterend.
Dan hoef ik je niet te vertellen wat je hoort als je daadwerkelijk 10 kinderen hebt...
:) Dat begint al bij 6....
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Mannetje »

Of 5...

Zijn die allemaal van uuuuu?
-
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Zeeuw »

Ach, mooi gespreksonderwerp dan toch?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Homoseksualiteit

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:Ach, mooi gespreksonderwerp dan toch?
Nee.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Mannetje »

Soms brengt gezinsgrootte een mooi gesprek op gang, maar niet als het met een zure opmerking start.
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Herman »

Ik heb nergens last van. Mijn ega wel.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Homoseksualiteit

Bericht door Charles »

Van 4 kinderen slaat men al achterover. Het is ook pittig btw. Valt me idd op hoe in de wereld (collega’s) vragen worden gesteld die wat mij betreft te teer liggen en tegen de etiquette zijn. Of er nog een volgende komt of dat je er een knoop in laat leggen. Meestal ben je te verbijsterd om een goed antwoord te geven.

Of; gaan jullie net zo lang door tot jullie een mongooltje krijgen?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:Ach, mooi gespreksonderwerp dan toch?
Nee.
Ik heb vaak wel goede gesprekken over mijn kids. Zelfs 3 wordt al gezien als meer dan gemiddeld. Ik kan er niet mee zitten. Je wijkt af van het gemiddelde, dus krijg je vragen. Dat geldt op vele vlakken denk ik.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Terri »

eilander schreef:
merel schreef:Soms zijn mensen inderdaad erg onfatsoenlijk.
Bij ons werd bij de 4e zwangerschap in 4 jaar gevraagd of het wel gepland was en wij er wel blij mee waren. En bij de 3e knul werd gevraagd of we niet liever een meisje wilden. Ik antwoordde dan altijd dat ik 10 jongens wilde. Dan keken zo ook verbijsterend.
Dan hoef ik je niet te vertellen wat je hoort als je daadwerkelijk 10 kinderen hebt...
Maar als ze er een of ander programma van kunnen maken 'ter vermaak' dan is het ineens interessant en gelden er blijkbaar andere normen.
Wel denk ik dat de intolerantie w.b. christenen toeneemt.
Bij onze vierde was zelfs de gynaecoloog bot.
Plaats reactie