Homoseksualiteit

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Homoseksualiteit

Bericht door windorgel »

Charles schreef:Van 4 kinderen slaat men al achterover. Het is ook pittig btw. Valt me idd op hoe in de wereld (collega’s) vragen worden gesteld die wat mij betreft te teer liggen en tegen de etiquette zijn. Of er nog een volgende komt of dat je er een knoop in laat leggen. Meestal ben je te verbijsterd om een goed antwoord te geven.

Of; gaan jullie net zo lang door tot jullie een mongooltje krijgen?
Van vriendinnen hoor ik juist dat ze vanaf een 4e zwangerschap vaker nare reacties krijgen van mensen 'uit eigen kring' dan van mensen daarbuiten ('alweer?', 'ben je er wel blij mee?'). Die laatsten vinden het vaak 'interessant', maar zeggen er verder niets van.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door -DIA- »

Naar mijn bescheiden mening gaan we verschuiven... Het gaat via homoseksualiteit naar het kindertal, wat naar mijn bescheiden inzicht toch een weinig off-topic is.

Maar als we het dan toch over verschuivingen hebben, dan zou ik zomaar even tussendoor kunnen opmerken dat er niet alleen in dit topic verschuivingen plaatsvinden, en ook niet alleen in reformatorische kring.

Ik moet denken aan onze oude buren in het dorp waar ik geboren en getogen ben. Nee, ze waren niet bepaald kerkelijk. Dat was men in het gehele dorp overigens niet. Maar misschien was dit wel het opvallende: Ze hadden geen 10 kinderen, nee, ze hadden er 12 of 13. Sorry dat ik de tel een beetje kwijt ben geraakt, daar zullen wellicht ook de sporen der jaren mede debet aan zijn.

Maar wat ik bedoelde te zeggen, dat gezin was in de ogen van onze mededorpelingen meer normaal dan wij. Door zaken waarop wij hier, naar mijn gevoelen niet nader behoeven in te gaan, bestond het gezin waar ik opgroeide uit een vader en een moeder met 'maar' twee kinderen. Het grote gezin werd zondermeer geaccepteerd door de gehele dorpsgemeenschap, maar ons kleine gezinnetje niet.

Hiermede denken we een punt te hebben dat op zich niet het kindertal een punt van acceptatie dan wel niet-acceptatie is, maar dat dit dieper ligt. Hier ging het over onze, van de mededorpelingen, een afwijkende kerkelijke verbondenheid, waardoor je niet zomaar altijd overal geaccepteerd werd.
Je behoorde min of meer bij een categorie mensen die wel eens ‘dwars’ konden liggen, vooral het feit dat we op zondag geen visite ontvingen. En juist de zondag was in ons dorp de uitgaans- en visite-dag bij uitstek.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Homoseksualiteit

Bericht door Charles »

Eerder heb ik het hier al genoemd dat ik enkele jaren geleden enkel lezingen van Voddie Baucham hebt bijgewoond. Hij trok heel boeiende lijnen vanuit Genesis. Het betrof vier lezingen over het huwelijk. Wat me daarin bijstond is de strijd van het slangenzaad en het vrouwenzaad. Abortus, homoseksualiteit, feminisme ziet hij als huidige tekenen van die strijd. Ik heb twee lezingen nog eens nageluisterd. Hier wat aantekeningen.

In zijn eerste lezing spreekt hij over instelling van het huwelijk en hoofdschap van de man (vrouw gemaakt ná de man, vrouw gemaakt vóór de man, vrouw gemaakt ván de man, gebracht tót de man, vrouw werd naam gegeven dóór de man. Adam geeft gestalte aan zijn hoofd zijn door namen te geven). Baucham gaat in op feminisme als aanval op het huwelijk. De aanval op het huwelijk is ten diepste een frontale aanval op het evangelie. We merken het vaak niet op omdat we in ons denken al zijn beïnvloed.

In de tweede lezing ging hij in op de val en de strijd tussen het slangenzaad en het vrouwenzaad:
Na gesproken te hebben over de val ging hij in op de vervloekingen voor de overtreders: ten eerste de slang. Dat is een regelrechte oorlogsverklaring van God aan de slang. Alles wat we gezien hebben in de geschiedenis van dat moment tot nu komt voor uit deze oorlogsverklaring. Die oorlog ligt verklaard tussen zaad van de slang en zaad van de vrouw. De slang begint onmiddellijk met zijn aanval en die is nog steeds niet geëindigd. In Gen. 4 zien we de eerste moord. Het zaad van de slang (Kain), vermoordt het zaad van de vrouw (Abel). Waarom is Kain het zaad van de slang? 1 Johannes 3 v 12: Kain was uit de boze. God beloofde dat er een in verlosser zou komen die wat verkeerd is weer recht zal maken (Gen 3: 15). De slang gelooft wat God zegt. Exodus 1 zien we de escalatie van de oorlog tussen het slangenzaad en het vrouwenzaad; de moord op de jongentjes. God zegt: Hij zal uw kop vermorzelen. Daarom is hier de moord op de mannelijke kinderen. Mattheus 2: kindermoord te Bethlehem; de slang komt dichterbij als het vrouwenzaad komt. Het verhaal komt overeen: ook hier worden de jongentjes gedood. Openbaring 12: de draak en de mannelijke zoon. Van eerste boek tot het laatste bijbelboek: de oorlog tussen slang en het vrouwenzaad. Je zou zeggen dat als Christus is opgestaan dat deze oorlog over is. Maar deze oorlog gaat door tot op vandaag. Waarom? Rom. 8 vers 29: Christus is de eerstgeborene onder vele broeders, de uitverkorenen. De slang weet niet wie de uitverkorenen zijn. Het enige wat hij weet is dat Christus de eerste is onder vele broeders.

Zo, hoe ziet deze oorlog er nu praktisch uit? Het lijkt op abortus. Abortus is de oorlog tussen de slang en het vrouwenzaad. Het lijkt op moord, het lijkt op de vele wezen in de wereld, het achterlaten van kinderen, hongersnood, het lijkt op homoseksualiteit: de slang wil niet dat er vrucht van de vrouw is. Welke meer klinkende overwinning kan hij halen als mannen zich tot mannen en vrouwen zicht tot vrouwen wenden, zodat er geen vrouwenzaad meer kan zijn? Deze oorlog manifesteert zich in mensen die trouwen maar bewust geen kinderen nemen. Allemaal manifestaties van de oorlog tussen de slang en het vrouwenzaad.

De vrouw werd ook vervloekt. zie Gen 3: 16. Hoe ziet deze oorlog er praktisch uit? Feminisme en wil dat man en vrouw gelijk zijn. Meisjes die vermannelijken, jongens die vervrouwelijken. Zogenaamde verwarring over je gender. Ik zeg zogenaamd. Want God maakte geen genders maar sexes. Zelfstandige naamwoorden hebben genders. Mannen en vrouwen hebben hun sexes. Deze oorlog uit zich in gefeminiseerd evangelie en gefeminiseerde kerken. Hoe ziet een vervrouwelijkt evangelie er uit? Het lijkt op evangelie maar dat niet opstaat om bekering, berouw over zonde en geloof te prediken. Een evangelie wat zonde geen zonde meer noemt. Het omarmen van homoseksualiteit in de kerk. Dit uit zich ook in bewuste kinderloosheid en abortus. Bewust kinderloos blijven en abortus zijn belangrijke punten voor de feminisme beweging.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MePaul »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Heteroseksuele geaardheid moet inderdaad als de norm worden beschouwd. Wat daarvan afwijkt, moet je niet mee te koop lopen. En verder leef ik niet onder een steen, dus ja, ik ken en spreek homo's ook in real life.
Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ora et labora »

MePaul schreef:
Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Heteroseksuele geaardheid moet inderdaad als de norm worden beschouwd. Wat daarvan afwijkt, moet je niet mee te koop lopen. En verder leef ik niet onder een steen, dus ja, ik ken en spreek homo's ook in real life.
Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Het aparte is dat bijna alle overheden van alle landen er een groot nieuws van hebben gemaakt.
Als of men altijd in een slachtofferrol is. Er is een donkere schaduwkant aan. Om alles wat in orde is geschapen
verdacht te maken en uit zijn verband te rukken. Man en vrouw horen bij elkaar in de band van de liefde punt uit.
En als men zich anders geaard voelt dan behoort men in de binnenkamer in het gebed om hulp van boven te vragen.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6458
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Posthoorn »

MePaul schreef:Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Volgens de Bijbel is de heteroseksuele geaardheid wel de norm. En daar houden we ons aan hier op RF.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bogerman »

Posthoorn schreef:
MePaul schreef:Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Volgens de Bijbel is de heteroseksuele geaardheid wel de norm. En daar houden we ons aan hier op RF.
Dit zou ik graag willen onderstrepen. Op dit punt zijn de opvattingen ook binnen de gereformeerde gezindte ernstig aan het schuiven! We mogen geen mensen afschrijven, maar de homoseksuele gerichtheid is een afwijking van Gods scheppingsordening. Dat moeten we niet gaan nuanceren of wegredeneren. We leven in een seculiere samenleving waarin de satanische aanval op Gods ordeningen het denken van steeds meer mensen doortrekt. Terwijl de heteroseksuele geaardheid gericht is op het huwelijk tussen één man en één vrouw tot uitbreiding van Gods Koninkrijk en afschaduwing van de verhouding tussen Christus en zijn gemeente. De satan wil niets liever dan dat we die verhouding in Gods scheppingsordening steeds minder zien. De LHBTQ-lobby is er in geslaagd om ook binnen de kerk de ogen te verblinden en de zonde af te zwakken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Homoseksualiteit

Bericht door ejvl »

Een reactie op Refoweb van iemand die zich afvraagt of een andere geaardheid zondig is:
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -te-zijn-/
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Adagio »

ejvl schreef:Een reactie op Refoweb van iemand die zich afvraagt of een andere geaardheid zondig is:
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -te-zijn-/
Ik lees daar: "Om gelijk maar to the point te komen: nee, ik geloof niet dat het een zonde is om lesbisch te zijn. Je kunt er niks aan doen dat je zo bent."

David beleed een zondaar te zijn voor zijn geboorte (Ps. 51): "Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen." Elk mens wordt tot zondaar gerekend. Daarom moet elk mens sterven, voor of na de geboorte; maar ook met of zonder genade. Als God ook de homosexualiteit niet heeft bedoeld, is dat zonde."
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Homoseksualiteit

Bericht door ejvl »

Adagio schreef:
ejvl schreef:Een reactie op Refoweb van iemand die zich afvraagt of een andere geaardheid zondig is:
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -te-zijn-/
Ik lees daar: "Om gelijk maar to the point te komen: nee, ik geloof niet dat het een zonde is om lesbisch te zijn. Je kunt er niks aan doen dat je zo bent."

David beleed een zondaar te zijn voor zijn geboorte (Ps. 51): "Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen." Elk mens wordt tot zondaar gerekend. Daarom moet elk mens sterven, voor of na de geboorte; maar ook met of zonder genade. Als God ook de homosexualiteit niet heeft bedoeld, is dat zonde."
Dat ben ik met je eens, ik vond het wel bijzonder dat hij de geaardheid op dezelfde manier bekijkt als bijvoorbeeld dyslectie. Dat kan natuurlijk breder getrokken worden. Overgewicht is niet zo bedoeld, dus zonde, hetzelfde als de andere geaardheid, enzovoorts.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MePaul »

Posthoorn schreef:
MePaul schreef:Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Volgens de Bijbel is de heteroseksuele geaardheid wel de norm. En daar houden we ons aan hier op RF.
Ik dacht dat mijn opvatting hierover heel gewoon was, maar blijkbaar niet. De Bijbel heeft als norm heteroseksuele relaties dat erken ik. Over de homoseksuele geaardheid schrijft de Bijbel niet zoveel, zover ik weet. Ik vind alleen dat de norm (de heteroseksuele geaardheid) veel afwijkingen kent. Anders gezegd: het is opvallend dat er binnen de reformatorische wereld (vooral in kleine dorpjes) zo vaak wordt gevraagd "heb je al een vriendin?" of "lekker achter de meiden aan?". Ik vind dat je als christen moet beseffen dat dat geen normale vraag is, omdat je dan doet alsof iedereen hetero is en we weten ondertussen dat veel mensen buiten die norm vallen. Er moet binnen de kerk ruimte zijn om de geaardheid die homo's hebben te bespreken en helaas blijkt dat niet te kunnen binnen veel kerken. Ik hoor nog zo vaak dat het te genezen is of dat ouders het eruit willen "slaan". De kerk zou voorop moeten lopen in de acceptatie van de mens. Overigens is het goed dat een kerk een visie heeft op grond van de Bijbel ten aanzien van homoseksuele relaties. Net zoals dat geldt voor echtscheidingen en overdoop. Alleen het is jammer dat de geaardheid blijkbaar al een probleem blijkt te zijn!

Als iemand met bepaalde gevoelens zit (als het gaat om geaardheid of twijfels aan je geslacht); je kan me altijd een bericht sturen.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MePaul »

Bogerman schreef:
Posthoorn schreef:
MePaul schreef:Wat is te koop lopen? Heteroseksuelen lopen er juist vaak te koop met uitspraken en uitingen. Ik vind de heteroseksuele geaardheid niet de norm, omdat ik wel gezien heb dat er teveel uitzonderingen daarop zijn. Als er enkele duizenden Nederlanders homo zouden zijn zou het misschien terecht zijn. Het aantal homo's in ons land vind ik dusdandig hoog dat heteroseksualiteit als norm tekort doet aan die groep.
Volgens de Bijbel is de heteroseksuele geaardheid wel de norm. En daar houden we ons aan hier op RF.
Dit zou ik graag willen onderstrepen. Op dit punt zijn de opvattingen ook binnen de gereformeerde gezindte ernstig aan het schuiven! We mogen geen mensen afschrijven, maar de homoseksuele gerichtheid is een afwijking van Gods scheppingsordening. Dat moeten we niet gaan nuanceren of wegredeneren. We leven in een seculiere samenleving waarin de satanische aanval op Gods ordeningen het denken van steeds meer mensen doortrekt. Terwijl de heteroseksuele geaardheid gericht is op het huwelijk tussen één man en één vrouw tot uitbreiding van Gods Koninkrijk en afschaduwing van de verhouding tussen Christus en zijn gemeente. De satan wil niets liever dan dat we die verhouding in Gods scheppingsordening steeds minder zien. De LHBTQ-lobby is er in geslaagd om ook binnen de kerk de ogen te verblinden en de zonde af te zwakken.
Ik vind qua relaties de norm dat één man en één vrouw samen tot één vlees zijn. Ik erken alleen dat de homoseksuele gerichtheid er wel is en dat de personen die daarmee te maken hebben zelf een Bijbelse weg moeten zoeken in die gevoelens. Het feit dat je een homoseksuele geaardheid hebt zegt namelijk niet (!) dat je ook echt seksueel contact hebt (gehad) met iemand van hetzelfde geslacht.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Homoseksualiteit

Bericht door MePaul »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Waarom zou je iedereen willen vermoeien met jouw afwijkende seksuele geaardheid?
Homo's worden dagelijks vermoeid met de geaardheid van hetero's. Veel gesprekken, ook binnen de kerk, gaan over het hebben van een relatie, het op zoek zijn naar een vriendin en gaan over het uiterlijk. Dat is de reden dat veel homo's uit de kast moeten komen, omdat ze niet voldoen aan die norm. Het wordt heftig onderschat hoe zwaar homo's het kunnen hebben. Vooral die christelijke homo's die geen ruimte zien voor een relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Zij gaan een zware weg om achter Jezus aan te gaan.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Dat laatste ben ik met MePaul eens. Het is erg kortzichtig om te zeggen dat iemand die zich als homo benoemt een ander lastig valt met zijn geaardheid. Vooral als dat gebeurt door mensen die voortdurend heteroseksueel spreken.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Valcke »

Het woord ‘norm’ wordt hier in meerdere betekenissen gebruikt; dat vertroebelt de discussie. En verder: natuurlijk zijn allerlei gesprekken over verkering en relaties niet ‘de norm’; mi heeft ook niemand dat willen beweren. Het gaat er enerzijds om dat duidelijk blijft dat de Bijbel geen homofiele seksuele relaties toestaat, terwijl anderzijds ieder die worstelt met zijn/haar (homofiele) gevoelens liefdevol bejegend wordt en hulp geboden wordt.

(Overigens wil dit nog niet zeggen dat mensen met een vaststaande homofiele geaardheid geboren worden. Daarvoor bestaat bij mijn weten geen bewijs, laten we dan maar voorzichtig zijn om het zo te poneren zoals ik hier diverse posters zie doen.)
Plaats reactie