Homoseksualiteit

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: Dus daarom moet volgens jou een gender neutrale wc komen?
Jij komt regelmatig op basis van mijn bijdrages tot conclusies die geen enkel verband hebben met mijn bijdrages.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
Geytenbeekje schreef: Dus daarom moet volgens jou een gender neutrale wc komen?
Jij komt regelmatig op basis van mijn bijdrages tot conclusies die geen enkel verband hebben met mijn bijdrages.
Nee hoor ik vraag het alleen :huhu . Er staat een vraagteken, geen punt :huhu
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat lijkt mij geen goed idee.
Dat suggereer je, omdat je het geen goed idee lijkt dat er ruimte is (in dit geval in letterlijke zin) om uit te komen voor je seksuele geaardheid. Het schijnt zo te zijn dat tot ongeveer 10% van de bevolking zich homoseksueel of transgender voelt. Het is dus vrij gemakkelijk om een indruk te krijgen van hoeveel jongeren op een reformatorische school dat ongeveer betreft.
Dus daarom moet volgens jou een gender neutrale wc komen?
Maar even voor mijn idee: de meeste wc's zijn toch genderneutraal? Behalve dan natuurlijk urinoirs.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Homoseksualiteit

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat lijkt mij geen goed idee.
Dat suggereer je, omdat je het geen goed idee lijkt dat er ruimte is (in dit geval in letterlijke zin) om uit te komen voor je seksuele geaardheid. Het schijnt zo te zijn dat tot ongeveer 10% van de bevolking zich homoseksueel of transgender voelt. Het is dus vrij gemakkelijk om een indruk te krijgen van hoeveel jongeren op een reformatorische school dat ongeveer betreft.
Dus daarom moet volgens jou een gender neutrale wc komen?
Maar even voor mijn idee: de meeste wc's zijn toch genderneutraal? Behalve dan natuurlijk urinoirs.
Nu ja, je hebt vaak wel een aparte heren en dames wc op middelbare scholen/restaurants en in openbare gebouwen. Hier in Zweden wat minder dan in Nederland, maar nog steeds heel veel. Het is wel zo efficient om lange wachtrijen te voorkomen (mannen wc is een soort snelkassa, maar dan een smerige).

Wat ik vrij beroerd vind is als er wcs zijn waar de luier-verschoon tafel alleen te vinden is bij het dames-toilet. Vaders zijn ook wel eens alleen met baby op pad.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Charles »

Wellicht al eens eerser geplaatst hier. Een evenwichtig artikel van Rinus Kiel (schreef oa voor de Weetz) over homoseksualiteit:

https://kiel0.home.xs4all.nl/homohuwelijk.htm
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ora et labora »

Het is op zijn zachts gezegd ongepast dat dit onderwerp (weer) een grote plaats heeft in de 2e kamer.
Na al de jaren van herhalen en nog is herhalen van die onderwerpen. En dan religie er bij linken enzo.
Als of er geen andere zorgen zijn in de maatschappij en dan nog niet is gesproken over het geestelijke leven van de mens.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Homoseksualiteit

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:@ Philipot: Heb het voorgelegd aan iemand de lesgeeft aan de Gomarus. Dit is een broodje aap verhaal. Waarschijnlijk een verbasterde versie van het feit dat Inspectie (buiten de Gomarus) de gelegenheid bood aan leerlingen om zich te melden met hun verhaal.
Na wat navraag, is dat inderdaad het geval. Zo zie je maar wat er gebeurt als zaken diverse malen doorverteld worden. Gaanderweg wordt het verhaal dan aangepast.

De inspectie heeft contactgegevens beschikbaar gesteld aan de leerlingen, en de gelegenheid gegeven om anoniem hun verhaal te doen (via de telefoon, of indien gewenst in een in een hotel in de buurt).

Wat ik wel hoor is dat hier wel door verschillende leerlingen gebruik van gemaakt is.

Ik kom tot de conclusie dat ik te weinig structureel voor het Reformatorisch onderwijs bid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Waarom zou je iedereen willen vermoeien met jouw afwijkende seksuele geaardheid?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Waarom zou je iedereen willen vermoeien met jouw afwijkende seksuele geaardheid?
Of überhaupt met jouw geaardheid?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ditbenik »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat lijkt mij geen goed idee.
Dat suggereer je, omdat je het geen goed idee lijkt dat er ruimte is (in dit geval in letterlijke zin) om uit te komen voor je seksuele geaardheid. Het schijnt zo te zijn dat tot ongeveer 10% van de bevolking zich homoseksueel of transgender voelt. Het is dus vrij gemakkelijk om een indruk te krijgen van hoeveel jongeren op een reformatorische school dat ongeveer betreft.
Dus daarom moet volgens jou een gender neutrale wc komen?
Maar even voor mijn idee: de meeste wc's zijn toch genderneutraal? Behalve dan natuurlijk urinoirs.
Nou, die uitzondering hoeft niet persé. We waren deze week in Kampen. Daar hebben ze 'openbare urinoirs'. Gelukkig is dat 'openbaar' zeer beperkt. Maar je gaat een trapje af naar beneden, tot onder straatniveau. Dan zijn er twee urinoirs. Gewoon een muurtje met een gootje er voor. Ook voor dames uitstekend geschikt, zo werd proefondervindelijk vastgesteld.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:Dus jongeren moeten hun mond dicht houden over hun seksuele geaardheid en we moeten de schijn ophouden dat iedereen heteroseksueel is?
Waarom zou je iedereen willen vermoeien met jouw afwijkende seksuele geaardheid?
Ik vind het niet speciaal een vermoeiend onderwerp hoor, of het nu om heteroseksualiteit gaat of om homoseksualiteit. Ik begrijp het punt niet zo. Als je belangstelling hebt voor mensen, dan is dit toch gewoon één relevant punt in iemands persoonlijkheid? Waarom zouden hetero's wel over seksualiteit mogen praten en homo's niet?

Er zijn trouwens ook mensen die bijzondere dingen juist extra boeiend vinden, dus dat is ook nogal een persoonlijke afweging.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:
Ik kom tot de conclusie dat ik te weinig structureel voor het Reformatorisch onderwijs bid.
Dat is een mooie conclusie en een les voor ons allemaal!
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Waarom zou je iedereen willen vermoeien met jouw afwijkende seksuele geaardheid?
Bij het uitdelen van empathisch vermogen heb jij niet vooraan gestaan, of wel? Hetzelfde geldt voor @Wim Anker.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Herman »

Dit heeft weinig met empatisch vermogen te maken, maar alles met de zelfidentificatie van de hedendaagse mens. Tegenwoordig draait het om de wetenschap 'ik ben een seksueel wezen, dus ik besta'. Deze tweede zin reflecteert de manier waarop mensen zichzelf ziet en dat is een heel andere visie dan christenen hebben die elkaar erkennen als door God geschapen mensen en dat dat de reden is van hun bestaan.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Dit heeft weinig met empatisch vermogen te maken, maar alles met de zelfidentificatie van de hedendaagse mens. Tegenwoordig draait het om de wetenschap 'ik ben een seksueel wezen, dus ik besta'. Deze tweede zin reflecteert de manier waarop mensen zichzelf ziet en dat is een heel andere visie dan christenen hebben die elkaar erkennen als door God geschapen mensen en dat dat de reden is van hun bestaan.
Ik stel voor dat jij eerst eens een gesprek voert met wat homoseksuele of lesbische christelijke jongeren en wat praat met hen over de ontdekking dat ze homoseksueel of lesbisch zijn wat dit met hen doet.
Plaats reactie