Homoseksualiteit

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Daar ben ik onvoldoende van op de hoogte. Maar het deelnemen aan een programma als BOOS vind ik ruim passen binnen de grenzen van het betamelijke. Demonstreren ook. Een kerk bekladden dan weer niet.
Dank.

En wat vind je van de houding van de programmamakers van #BOOS in deze kwestie?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Keurig. Heel vriendelijk, geen vloeken, redelijke opstelling. Ik betreur het erg dat de presentator zo'n kortzichtig beeld heeft van godsdienstvrijheid, maar ik zal de laatste zijn om hem dat kwalijk te nemen zolang er dominees daartoe zoveel aanleiding geven.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Johannes S »

Valcke schreef:
Geytenbeekje schreef:Maar het is dus onjuist om te zeggen dat Jezus alleen voor de uitverkorenen is gestorven ?
Jezus heeft toch niet alle zonden op zich genomen, maar alleen voor de uitverkorenen.
Alleen dat is wellicht wel wat eenzijdig omdat de offer Jezus het reinigen kan voor alle mensen.
Nee, dat is zeker niet onjuist. Jezus is alleen voor de uitverkorenen gestorven!



Johannes 1:29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

2 Korinthe 5:19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Keurig. Heel vriendelijk, geen vloeken, redelijke opstelling. Ik betreur het erg dat de presentator zo'n kortzichtig beeld heeft van godsdienstvrijheid, maar ik zal de laatste zijn om hem dat kwalijk te nemen zolang er dominees daartoe zoveel aanleiding geven.
En wat betreft het onvolledig citeren en het verzwijgen dat er wel telefonisch contact is geweest maar dat net werd gedaan alsof dat niet het geval was? Ofwel: framing en verdraaiing?
Deze aspecten gaan namelijk ook over de houding van de programmamakers, sterker nog dat raakt de journalistieke kwaliteit en integriteit.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bezorgd »

Ik vind het vooral bijzonder dat iemand als Leon Houtzager, die secretaris is van COC en voorzitter van het Atheïstisch Verbond een programma als Boos inschakelt om zijn punt te maken. Je zou denken dat zo'n programma van Tim Hofman vooral bedoeld is voor particulieren die boos zijn en niet gebruikt wordt om de agenda van organisaties als COC en Atheïstisch Verbond een podium te bieden.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Valcke »

Johannes S schreef:
Valcke schreef:
Geytenbeekje schreef:Maar het is dus onjuist om te zeggen dat Jezus alleen voor de uitverkorenen is gestorven ?
Jezus heeft toch niet alle zonden op zich genomen, maar alleen voor de uitverkorenen.
Alleen dat is wellicht wel wat eenzijdig omdat de offer Jezus het reinigen kan voor alle mensen.
Nee, dat is zeker niet onjuist. Jezus is alleen voor de uitverkorenen gestorven!

Johannes 1:29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

2 Korinthe 5:19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.
Van harte mee eens, hoor. Maar dit vinden we ook in Gods Woord:

Johannes 17:9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uwe.

1 Petrus 1:2 De uitverkorenen naar de voorkennis van God den Vader, in de heiligmaking des Geestes, tot gehoorzaamheid en besprenging des bloeds van Jezus Christus.

Enzovoort.

Wij belijden zowel het één (de genoegzaamheid van het offer van Christus voor de gehele wereld) als het ander (dat Christus in kracht alleen voor de uitverkorenen geleden heeft).

Ook heeft een prediker volmacht op grond van de algenoegzaamheid van Christus' offerande om Christus aan al zijn hoorders aan te bieden, zoals ook de teksten bewijzen die jij citeert.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Hollander schreef:
DDD schreef:Keurig. Heel vriendelijk, geen vloeken, redelijke opstelling. Ik betreur het erg dat de presentator zo'n kortzichtig beeld heeft van godsdienstvrijheid, maar ik zal de laatste zijn om hem dat kwalijk te nemen zolang er dominees daartoe zoveel aanleiding geven.
En wat betreft het onvolledig citeren en het verzwijgen dat er wel telefonisch contact is geweest maar dat net werd gedaan alsof dat niet het geval was? Ofwel: framing en verdraaiing?
Deze aspecten gaan namelijk ook over de houding van de programmamakers, sterker nog dat raakt de journalistieke kwaliteit en integriteit.
Ik vond dat onvolledig citeren wel meevallen. Ik hoorde in de tv-uitzending al dat het een opsomming was van mensen die zalig worden. Ik heb al twee keer toegelicht waarom ik dat citaat toch racistisch vind en ik vind dat het RD daar onvoldoende kritisch naar kijkt. Los daarvan stond erbij dat het op het laatste moment was toegevoegd, reden waarom er in het programma verder ook geen aandacht voor was. Dus dat lijkt mij een duidelijk voorbehoud.

Ik kan niet beoordelen wie er framet en verdraait. Daarom betreur ik het dat het RD daar geen onafhankelijk onderzoek naar deed.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat iemand als Leon Houtzager, die secretaris is van COC en voorzitter van het Atheïstisch Verbond een programma als Boos inschakelt om zijn punt te maken. Je zou denken dat zo'n programma van Tim Hofman vooral bedoeld is voor particulieren die boos zijn en niet gebruikt wordt om de agenda van organisaties als COC en Atheïstisch Verbond een podium te bieden.
Waarom zou je dat denken? Het gaat toch om maatschappelijke kwesties? Niet om iedere willekeurige ontevreden klant?

Het is gewoon de agenda van de programmamaker. En bovendien heeft het Atheistisch verbond natuurlijk een duidelijk doel: het bestrijden van het christendom.

Dat kun je het beste doen door de minst goede vertegenwoordigers daarvan aan te vallen. Een discussie met een gewaagde tegenstander is natuurlijk een stuk ingewikkelder. Dan liever iemand die de deur niet opendoet. Wat niet wegneemt, dat dat laatste natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van diegene blijft.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat iemand als Leon Houtzager, die secretaris is van COC en voorzitter van het Atheïstisch Verbond een programma als Boos inschakelt om zijn punt te maken. Je zou denken dat zo'n programma van Tim Hofman vooral bedoeld is voor particulieren die boos zijn en niet gebruikt wordt om de agenda van organisaties als COC en Atheïstisch Verbond een podium te bieden.
Waarom zou je dat denken? Het gaat toch om maatschappelijke kwesties? Niet om iedere willekeurige ontevreden klant?

Het is gewoon de agenda van de programmamaker. En bovendien heeft het Atheistisch verbond natuurlijk een duidelijk doel: het bestrijden van het christendom.

Dat kun je het beste doen door de minst goede vertegenwoordigers daarvan aan te vallen. Een discussie met een gewaagde tegenstander is natuurlijk een stuk ingewikkelder. Dan liever iemand die de deur niet opendoet. Wat niet wegneemt, dat dat laatste natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van diegene blijft.
Dat een scholier #Boos inschakelt omdat hij/zij niet toegelaten wordt tot het Hoornbeeck College, is héél wat anders als iemand die in ruim volwassen is en in allerlei commissies zit die de Bijbelse waarden willen zwart maken en zelfs uitbannen. Dus @Bezorgd heeft volkomen gelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een cirkelredenering.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hollander »

DDD schreef:Ik vond dat onvolledig citeren wel meevallen.(...)
Het is domweg een onvolledig geknipt stukje waardoor er een totaal tegenstrijdige boodschap ontstaat. Dat is een voorbeeldje van het dramatisch slechte journalistieke niveau.

Maar goed, ik stop. Jouw uitingen ten aanzien van dit topic-onderwerp, je visie op de (intenties van de) programmamakers en de rol van Leon Houtzager in het geheel, staan zo haaks op mijn interpretatie dat ik bijna zou denken dat één van ons de alternatieve feiten aan het verdedigen is.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat iemand als Leon Houtzager, die secretaris is van COC en voorzitter van het Atheïstisch Verbond een programma als Boos inschakelt om zijn punt te maken. Je zou denken dat zo'n programma van Tim Hofman vooral bedoeld is voor particulieren die boos zijn en niet gebruikt wordt om de agenda van organisaties als COC en Atheïstisch Verbond een podium te bieden.
Waarom zou je dat denken? Het gaat toch om maatschappelijke kwesties? Niet om iedere willekeurige ontevreden klant?

Het is gewoon de agenda van de programmamaker. En bovendien heeft het Atheistisch verbond natuurlijk een duidelijk doel: het bestrijden van het christendom.

Dat kun je het beste doen door de minst goede vertegenwoordigers daarvan aan te vallen. Een discussie met een gewaagde tegenstander is natuurlijk een stuk ingewikkelder. Dan liever iemand die de deur niet opendoet. Wat niet wegneemt, dat dat laatste natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van diegene blijft.
Dus jouw visie van Boos is dat ze 'problemen' aan willen kaarten ?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Ik zou zeggen: lees dit draadje even terug. Op deze vraag heb ik al drie keer een onderbouwd antwoord gegeven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een cirkelredenering.
Leg dat dan maar eens haarfijn uit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Nee, dat zie je of je begrijpt het niet. Niemand kan voor een ander de waarheid van een bewering inzien.
Plaats reactie