40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Simon schreef:
-DIA- schreef:
Simon schreef:
helma schreef:wat ik ook aangrijpend vond was dit:
De vijanden van Christus hebben tot aanvoerder een discipel van Christus.
Was Judas geen discipel van Satan, een der farizeers eigenlijk, die addergebroed (nazaad van de slang!) werden genoemd.
Uiteindelijk bleek hij dat te zijn. Maar dat wàs hij niet, want hij was door Jezus geroepen. Hij heeft in Zijn naam gepredikt
en wonderen gedaan. De andere discipelen hebben dat niet doorzien. Daaruit blijtk hoe nauw het kan toegaan.
Hemelse gaven gesmaakt, en dan afvallig worden, dat zijn zeer ingrijpende zaken die gebeuren, en dje gebeuren heden
ten dage nog. Ingrijpend als je het van nabij meemaakt.
Judas in Zijn naam wonderen verricht en gepredikt??
Totdat Jezus NA Zijn Opstanding zijn Geest op zijn discipelen blies, hadden de discipelen nog helemaal niets verricht of gepredikt, ze begrepen Zijn gelijkenissen ook nog niet.Die moest Hij hen vaak nog uitleggen en verduidelijken, volgens mij.
Misschien je Bijbel lezen?
Markus 6,7-13

De uitzending der twaalven

7 En Hij riep tot Zich de twaalven, en begon hen uit te zenden twee en twee, en gaf hun macht over de onreine geesten.

8 En Hij gebood hun, dat zij niets zouden nemen tot den weg, dan alleenlijk een staf, geen male, geen brood, geen geld in den gordel;

9 Maar dat zij schoenzolen zouden aanbinden, en met geen twee rokken gekleed zijn.

10 En Hij zeide tot hen: Zo waar gij in een huis zult ingaan, blijft daar, totdat gij van daar uitgaat.

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sódom en Gomórra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

12 En uitgegaan zijnde, predikten zij, dat zij zich zouden bekeren.

13 En zij wierpen vele duivelen uit, en zalfden vele kranken met olie, en maakten hen gezond.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
Simon schreef:
-DIA- schreef:
Simon schreef:Was Judas geen discipel van Satan, een der farizeers eigenlijk, die addergebroed (nazaad van de slang!) werden genoemd.
Uiteindelijk bleek hij dat te zijn. Maar dat wàs hij niet, want hij was door Jezus geroepen. Hij heeft in Zijn naam gepredikt
en wonderen gedaan. De andere discipelen hebben dat niet doorzien. Daaruit blijtk hoe nauw het kan toegaan.
Hemelse gaven gesmaakt, en dan afvallig worden, dat zijn zeer ingrijpende zaken die gebeuren, en dje gebeuren heden
ten dage nog. Ingrijpend als je het van nabij meemaakt.
Judas in Zijn naam wonderen verricht en gepredikt??
Totdat Jezus NA Zijn Opstanding zijn Geest op zijn discipelen blies, hadden de discipelen nog helemaal niets verricht of gepredikt, ze begrepen Zijn gelijkenissen ook nog niet.Die moest Hij hen vaak nog uitleggen en verduidelijken, volgens mij.
Misschien je Bijbel lezen?
Markus 6,7-13

De uitzending der twaalven

7 En Hij riep tot Zich de twaalven, en begon hen uit te zenden twee en twee, en gaf hun macht over de onreine geesten.

8 En Hij gebood hun, dat zij niets zouden nemen tot den weg, dan alleenlijk een staf, geen male, geen brood, geen geld in den gordel;

9 Maar dat zij schoenzolen zouden aanbinden, en met geen twee rokken gekleed zijn.

10 En Hij zeide tot hen: Zo waar gij in een huis zult ingaan, blijft daar, totdat gij van daar uitgaat.

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sódom en Gomórra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

12 En uitgegaan zijnde, predikten zij, dat zij zich zouden bekeren.

13 En zij wierpen vele duivelen uit, en zalfden vele kranken met olie, en maakten hen gezond.
Maar ook Judas is uitgezonden met de twaalve... vóór dat Zijn lijden tot het hoogtepunt raakte...
Ja, dat staat er wel, en de discipelen waren er verblijd over.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Simon »

Johann Gottfried Walther schreef:

Uiteindelijk bleek hij dat te zijn. Maar dat wàs hij niet, want hij was door Jezus geroepen. Hij heeft in Zijn naam gepredikt
en wonderen gedaan. De andere discipelen hebben dat niet doorzien. Daaruit blijtk hoe nauw het kan toegaan.
Hemelse gaven gesmaakt, en dan afvallig worden, dat zijn zeer ingrijpende zaken die gebeuren, en dje gebeuren heden
ten dage nog. Ingrijpend als je het van nabij meemaakt.
Judas in Zijn naam wonderen verricht en gepredikt??
Totdat Jezus NA Zijn Opstanding zijn Geest op zijn discipelen blies, hadden de discipelen nog helemaal niets verricht of gepredikt, ze begrepen Zijn gelijkenissen ook nog niet.Die moest Hij hen vaak nog uitleggen en verduidelijken, volgens mij.[/quote]

Misschien je Bijbel lezen?
Markus 6,7-13

De uitzending der twaalven

7 En Hij riep tot Zich de twaalven, en begon hen uit te zenden twee en twee, en gaf hun macht over de onreine geesten.

8 En Hij gebood hun, dat zij niets zouden nemen tot den weg, dan alleenlijk een staf, geen male, geen brood, geen geld in den gordel;

9 Maar dat zij schoenzolen zouden aanbinden, en met geen twee rokken gekleed zijn.

10 En Hij zeide tot hen: Zo waar gij in een huis zult ingaan, blijft daar, totdat gij van daar uitgaat.

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sódom en Gomórra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

12 En uitgegaan zijnde, predikten zij, dat zij zich zouden bekeren.

13 En zij wierpen vele duivelen uit, en zalfden vele kranken met olie, en maakten hen gezond.[/quote]

Dat zou dan echter wel betekenen, dat afval van geloof dus wel mogelijk is, zoals Dia ook schrijft.
Zou satan dan zelfs een discipel uit Zijn hand kunnen rukken?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DIA schreef: Uiteindelijk bleek hij dat te zijn. Maar dat wàs hij niet, want hij was door Jezus geroepen. Hij heeft in Zijn naam gepredikt
en wonderen gedaan. De andere discipelen hebben dat niet doorzien. Daaruit blijtk hoe nauw het kan toegaan.
Hemelse gaven gesmaakt, en dan afvallig worden, dat zijn zeer ingrijpende zaken die gebeuren, en dje gebeuren heden
ten dage nog. Ingrijpend als je het van nabij meemaakt.
Simon schreef:Judas in Zijn naam wonderen verricht en gepredikt??
Totdat Jezus NA Zijn Opstanding zijn Geest op zijn discipelen blies, hadden de discipelen nog helemaal niets verricht of gepredikt, ze begrepen Zijn gelijkenissen ook nog niet.Die moest Hij hen vaak nog uitleggen en verduidelijken, volgens mij.
Johann Gottfried Walther schreef: Misschien je Bijbel lezen?
Markus 6,7-13

De uitzending der twaalven

7 En Hij riep tot Zich de twaalven, en begon hen uit te zenden twee en twee, en gaf hun macht over de onreine geesten.

8 En Hij gebood hun, dat zij niets zouden nemen tot den weg, dan alleenlijk een staf, geen male, geen brood, geen geld in den gordel;

9 Maar dat zij schoenzolen zouden aanbinden, en met geen twee rokken gekleed zijn.

10 En Hij zeide tot hen: Zo waar gij in een huis zult ingaan, blijft daar, totdat gij van daar uitgaat.

11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sódom en Gomórra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.

12 En uitgegaan zijnde, predikten zij, dat zij zich zouden bekeren.

13 En zij wierpen vele duivelen uit, en zalfden vele kranken met olie, en maakten hen gezond.
Simon schreef: Dat zou dan echter wel betekenen, dat afval van geloof dus wel mogelijk is, zoals Dia ook schrijft.
Zou satan dan zelfs een discipel uit Zijn hand kunnen rukken?
Nee hoor Simon.
Zie Mattheüs 7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!


Uiterlijk leek Judas toch wel een discipel maar aan het einde kwam zijn ware aard aan het licht.
Er is geen afval der heiligen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door SecorDabar »

We gaan weer verder in de lijdensgeschiedenis:

Ik heb de 13e preek gelezen over de moordenaar aan het kruis.

Treffend vond ik het volgende op blz. 131
Maar wat is alle ongeloof, waarbij men acht geeft op hetgeen men ziet, in plaats van te
geloven hetgeen men niet ziet, anders, dan spotten met zijn Christus?


Blz. 133:
Juist omdat hij zich als moordenaar aan het kruis in de verdoemenis gevoelt, en zich
als overtreder moet aanklagen en weet, hoezeer God te vrezen is, gelooft hij het
Artikel van de vergeving der zonden, ofschoon hij wellicht nimmer zulk een
Geloofsartikel heeft gelezen
; want hij zegt tot Jezus: „Heere, gedenk mijner!" Juist
vanwege zijn grote nood, zijn schuld en zonde bidt hij de Heere: „Gedenk mijner."
Dat is: Gedenk aan mij, die een zondaar, een moordenaar ben, aan mij, welke
schrikkelijke en zware zonden ik buitendien ook nog op het geweten heb. Hij bidt
niet: „Heere, bekeer mij, geef mij het geloof, maak mij heiligheid, neem mijn zonden
eerst van mij weg". Hij maakt niet veel ophef, heeft niet veel aanmatiging. Hij bidt in
alle eenvoudigheid, of de Heere aan hem wil gedenken.
Hij belijdt dus hét geloof, dat de Heere in Zijn Koninkrijk aan zulke zondaren
gedenkt, als hij er één was. Hij spreekt het geloof uit, dat de Heere een Rijk heeft van
genade en kwijtschelding van zonden; een Rijk,. waarin Hij aan zodanigen gedenkt,
die zich anders der eeuwige straf. waardig gevoelden.


Blz. 135:
Ten laatste merk ik aan, dat wij niet wijzer mogen zijn, dan de Heilige Schrift. Die
gerechtvaardigd is uit het geloof, schrijft op heel zijn vorig bestaan de dood, en heeft
het zelf ervaren, dat deze rechtvaardiging in één ogenblik geschiedt. Nu lezen wij in
de Schrift, dat de kwaaddoener aan het kruis gerechtvaardigd werd uit het geloof;
bijgevolg geschiedde dat in één ogenblik. Dat vlees zich van de bekering een Christus,
en verder Christus, de genade en de Heiligen Geest tot medehelpers maakt, in plaats
van tot de enige oorzaken en voleinders des geloofs en der zaligheid, dit stoot de
waarheid der Schrift niet omver, welke ons een kwaaddoener voorhoudt, die
plotseling begon zichzelf te verdoemen, God te rechtvaardigen en heel de zaligheid
zijner ziel in de handen van Christus te stellen
en Hem aan te roepen als de Heere van
het Koninkrijk der hemelen, dat Hij aan hem, de zondaar, de verloren en
verdoemenswaardigen kwaaddoener, gedenken mocht.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door SecorDabar »

Inmiddels heb ik de 14e preek gelezen voor deze lijdenstijd van dr. Kohlbrügge.
De preek gaat over het vrijspreken van schuld en zonden van de boetvaardige moordenaar aan het kruis,
en de kruiswoorden van de Heere Jezus Christus: Mijn God, Mijn God, waarom verlaat Gij Mij ?

Hoewel we oppassen moeten voor citeren van gedeeltens van een preek,
waardoor mogelijk het geheel van de preek uit het oog valt,
zie ik niet anders om bepaalde citaten te plaatsen die mij troffen:

Blz. 142
Wilt u de oorzaak van deze zonsverduistering weten?
Zeg het vrijuit midden in het lijden, in smarten,
in aanvechting, wanneer u van alle kanten bestormd wordt,
en alles ‘t onderst boven gaat: „Ik ben een arm zondaar, ik ben de kwaaddoener,
ik heb niets dan zonden, nochtans ben ik een kind van mijn lieve trouwe Vader in de hemelen,
nochtans zal ik met mijn Jezus in het Paradijs zijn! Dat heeft Hij mij Zelf beloofd,
daarvoor heb ik Zijn woord, dat zal mij niet bedriegen!"
En u zult ondervinden, hoe juist dan alles opnieuw op u zal aanstormen van binnen en
van buiten, van boven en van beneden, om u deze belijdenis: „Het woord van mijn
Jezus zal mij niet bedriegen!" uit het hart te rukken.

Blz.144
Het geestelijk verlaten zijn bestaat daarin, dat de Heilige Geest Zich gedurende langen
tijd inhoudt, Zich aan de ziel onttrekt, niet meer meewerkt of medegetuigt met de
geest van de aangevochtene.

Blz. 146:
Alleen door het blijven in Zijn Woord kon hij weer gerechtvaardigd worden. En onze
Heere, zoals Hij daar aan het kruis hing, ontbloot en ontledigd van alle macht, van alle
invloeden van de eeuwige Geest, heeft Gode deze gerechtigheid wedergebracht. Hij,
het ongeschapen Woord, Die er hier volstrekt ge en steun meer in had, dat Hij het
ongeschapen Woord is, komt ten laatste met een geschreven Woord. Met het 2de vers
van de 22ste Psalm ziet Hij, door alle vlammen des toorns en door alle duisternis heen,
tot in het hart van God, en beweegt Gods ingewanden met het roepen van „Mijn" —:
„Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?"
Met Zijn: „Gij hebt Mij verlaten", spreekt Hij uit en belijdt, dat Hij ganselijk zonder
God, ganselijk van God beroofd is.
Met de vraag: „Waarom hebt Gij dat gedaan?” spreekt Hij uit, dat God zulk een God
is, Die te groot is in Zijn liefde, om Zijn schepsel — ofschoon verdoemenswaardig,
ofschoon geheel zonde en vloek, — te verlaten.
En met Zijn „Mijn" zeggen vertwijfelt Hij niet aan Gods genade en ontferming te
midden van de toorn en de duisternis.
Blz. 147:
Gods hart is een Vaderhart voor hen, die omkomen,
voor hen, die verloren zijn, en Jezus' liefde is onmetelijk.
Moet het leugen zijn, dat Hij verlaten aan het kruis hing één uur, nóg een uur, en nog een uur?
Moet het leugen zijn, dat het ongeschapen
Woord met het geschreven Woord alles weer hersteld heeft? — Waarheid is het!
Waarheid blijft het! Het woord des kruises zal wel gelden in de hemel en in de hel.
Zijn ijver, de ijver Zijner liefde voor het verlorene, is sterker dan de dood, harder dan het graf.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door SecorDabar »

Ik heb inmiddels de 16e preek gelezen over de woorden: Het is volbracht!


Wat ik zo treffend vond in deze preek was:


Op blz. 156 geen mondbelijdenis:

Want dat gaat niet zo gemakkelijk, met de mond te belijden: „ik ben zalig",
wanneer men niets dan het tegendeel ziet en ondervindt.
En evenwel moet de belijdenis met de mond toch ook
uitgesproken worden, zal God Zijn eer hebben,
en zullen wij gered zijn; — gelijk de
Apostel Paulus schrijft: „Want met het hart gelooft men
ter rechtvaardigheid, en met
de mond belijdt men ter zaligheid" (Rom. 10 : 10).

Blz. 158: Over de verwerving door Christus:

Zodanige zonde van ongeloof, die eigenlijk
verdoemenswaardiger is dan alle overige zonden,
heeft de Heere voor ons gedragen en in onze plaats verzoend,
toen Hij de edik nam en, nadat Hij de edik genomen had,
niettegenstaande alle tegenspraak met de mond beleed: „Het is volbracht!"
Maar ook deze genade heeft Hij ons verworven, deze genade Zijns Geestes,
waardoor wij de Vader om Zijn Heilige Geest mogen bidden;
dat wij, indien het ons om God en Zijn verlossing te doen is,
getroost en met een goed toevoorzicht het in Christus vrijuit
met de mond mogen belijden, zonder daarover beschaamd
te zullen uitkomen: „Het is alles volbracht!" ook al is het,
dat wij het tegendeel vóór ons hebben.
Jezus heeft de edik genomen. Let wel, op de Naam Desgenen,
Die hier aan het kruis de edik neemt
en nochtans met de mond belijdt: „Het is volbracht".

Blz. 162: Toepassing over de ernstige begeerte

Is het uw ernstige begeerte, het Lam te volgen, waar het ook heengaat?
Spreek niettegenstaande de edik, die men u biedt: het is volbracht.
Strekken wij ons uit tot Christus, houden wij ons aan Zijn Woord;
wij mogen het, ofschoon ons alles „neen" toeroept;
en — heeft Hij ons niet tot ere gebracht?
Zal Hij het niet doen? — Moed, moed gegrepen!
En nog een weinig tijd en wij zullen Hem zien van aangezicht tot aangezicht en Hem
danken: Gij Heere Jezus, hebt alles alleen gedaan! Gij hebt alles volbracht! Amen
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door -DIA- »

Ik ben er niet helemaal doorgekomen,
maar dat komt omdat ik met verschillende boeken tegelijk bezig ben.
De 40 dagen zijn bijna om.
Maar dit wil ik wel zeggen: de preken zijn het zeker waard om gelezen te worden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door SecorDabar »

Inmiddels is voor het jaar 2013 de lijdenstijd weer aangebroken.
Hoe gaan we die tijd in?
Zelf heb ik het voornemen om de lijdenspreken
van Ds. Petrus van der Hagen (1641-1671) te lezen en te overdenken.
Zijn er forumleden die persoonlijk tot hun stichting
de lijdensgeschiedenis overdenken ?
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door helma »

SecorDabar schreef:Inmiddels is voor het jaar 2013 de lijdenstijd weer aangebroken.
Hoe gaan we die tijd in?
Zelf heb ik het voornemen om de lijdenspreken
van Ds. Petrus van der Hagen (1641-1671) te lezen en te overdenken.
Zijn er forumleden die persoonlijk tot hun stichting
de lijdensgeschiedenis overdenken ?
Ik ben eigenlijk nog bezig in het boek van Jeremiah Burroughs - Over de ware tevredenheid.
Maar het is misschien wel goed om het te onderbreken voor iets anders.

Ga nog kijken wat het wordt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Zita »

Ik ben gisteren begonnen in Het zien op Jezus, en dan het gedeelte dan handelt over Zijn lijden.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Afgewezen »

Mijn moeder en ik zijn samen begonnen met de tweede helft van de twaalf lijdenspreken van ds. A.P.A. du Cloux (vorig jaar eerste helft gedaan).
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Luther »

Ik dacht eraan om 40 dagen zonder FB, RF en twitter te gaan doen...

(Maar ik laat het ingaan, als de vergadering van de SGP-kv voorbij is...;) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door Luther »

Zita schreef:Ik ben gisteren begonnen in Het zien op Jezus, en dan het gedeelte dan handelt over Zijn lijden.
Prachtig en diep gedeelte!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: 40 dagentijd / Lijdenstijd 2012 Hoe gaan we die tijd in?

Bericht door henriët »

Zita schreef:Ik ben gisteren begonnen in Het zien op Jezus, en dan het gedeelte dan handelt over Zijn lijden.
Dat is een heel mooie en diepgaande stof voor in deze tijd. Zegen gewenst!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie