DE STEM der stommen

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Hendrikus »

Hij gaat hier ongeopend en rechtstreeks naar het oud papier.
Pogingen om toezending te laten stoppen hadden geen enkel resultaat.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: DE STEM der stommen

Bericht door refo »

Ik begrijp alleen niet hoe je erbij komt dat het eerst 'stem der stommen' heette.
De naamt verwijst naar 'de stem van de roepende in de woestijn'.

De bedoeling is evangelisatie. En zolang de enige Naam erin verkondigd wordt is er niets mis.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: DE STEM der stommen

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Ik begrijp alleen niet hoe je erbij komt dat het eerst 'stem der stommen' heette.
De naamt verwijst naar 'de stem van de roepende in de woestijn'.

De bedoeling is evangelisatie. En zolang de enige Naam erin verkondigd wordt is er niets mis.
Zo heette het eerst, zeg maar in de jaren 80 of daaromtrent
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: DE STEM der stommen

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:Ik begrijp alleen niet hoe je erbij komt dat het eerst 'stem der stommen' heette.
De naamt verwijst naar 'de stem van de roepende in de woestijn'.

De bedoeling is evangelisatie. En zolang de enige Naam erin verkondigd wordt is er niets mis.
Zo heette het eerst, zeg maar in de jaren 80 of daaromtrent
Nee hoor.
Het heeft altijd 'Stem in de woestijn' geheten. Daarna 'de Stem'. Ik dacht dat de woestijn inmiddels weer in de kop stond?

'Stem der stommen' duidt meer op een hulpverlenerskrantje. Een bepaalde groep die je nooit hoort wordt middels zo'n blad voor het voetlicht gebracht.

Ik denk dat je in de war bent met wat anders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: DE STEM der stommen

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Ik begrijp alleen niet hoe je erbij komt dat het eerst 'stem der stommen' heette.
De naamt verwijst naar 'de stem van de roepende in de woestijn'.

De bedoeling is evangelisatie. En zolang de enige Naam erin verkondigd wordt is er niets mis.
Zo heette het eerst, zeg maar in de jaren 80 of daaromtrent
Nee hoor.
Het heeft altijd 'Stem in de woestijn' geheten. Daarna 'de Stem'. Ik dacht dat de woestijn inmiddels weer in de kop stond?

'Stem der stommen' duidt meer op een hulpverlenerskrantje. Een bepaalde groep die je nooit hoort wordt middels zo'n blad voor het voetlicht gebracht.

Ik denk dat je in de war bent met wat anders.
Volgens mij toch niet! De hele lay-out is niet veranderd, alleen die woorden zijn later weggelaten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:Hij gaat hier ongeopend en rechtstreeks naar het oud papier.
Pogingen om toezending te laten stoppen hadden geen enkel resultaat.
rare lui he? Zo zijn er wel meer. Ik het idee dat de organisatie achter www.garantomatic.nl ook zo'n organisatie is, waar niets tegen te beginnen is en natuurlijk de loterijen en zo zijn er nog wel mensen die letterlijk 'spampost' sturen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:Hij gaat hier ongeopend en rechtstreeks naar het oud papier.
Pogingen om toezending te laten stoppen hadden geen enkel resultaat.
rare lui he? Zo zijn er wel meer. Ik het idee dat de organisatie achter http://www.garantomatic.nl ook zo'n organisatie is, waar niets tegen te beginnen is en natuurlijk de loterijen en zo zijn er nog wel mensen die letterlijk 'spampost' sturen.
Garantomatic is ook vreselijk ja...
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Bert Mulder »

-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Volgens mij bedoel je dit: http://www.herold-schriftenmission.de/nl/cms/index.php. Nou hier staat wel wat bij. Misschien heb je er wat aan.
Dat is em! Maar wie/wat gaat er schuil achter deze uitgave? Wat is hun doel?

Wat moet ik doen om gered te worden?

Jezus Christus biedt ieder mens vergeving en bevrijding van zonde aan. »Wat moet ik doen om gered te worden?« Deze vraag wordt door de gelijknamige brochure beantwoord. Wij sturen u die desgewenst graag toe.


Charles G. Finney
Autobiografie

Finney werkte in de negentiende eeuw als evangelist in Oost-Amerika, Engeland en Schotland. Men schat dat door deze man ongeveer 500.000 zielen gered werden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: DE STEM der stommen

Bericht door memento »

Bert Mulder schreef:
-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Volgens mij bedoel je dit: http://www.herold-schriftenmission.de/nl/cms/index.php. Nou hier staat wel wat bij. Misschien heb je er wat aan.
Dat is em! Maar wie/wat gaat er schuil achter deze uitgave? Wat is hun doel?

Wat moet ik doen om gered te worden?

Jezus Christus biedt ieder mens vergeving en bevrijding van zonde aan. »Wat moet ik doen om gered te worden?« Deze vraag wordt door de gelijknamige brochure beantwoord. Wij sturen u die desgewenst graag toe.


Charles G. Finney
Autobiografie

Finney werkte in de negentiende eeuw als evangelist in Oost-Amerika, Engeland en Schotland. Men schat dat door deze man ongeveer 500.000 zielen gered werden.
Mja, Finney was een wel erg extreme arminiaan. Als men zijn werken mooi vind en gebruikt, vrees ik dat het niet zo'n rechtzinnige stichting is...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: DE STEM der stommen

Bericht door samanthi »

Wij kregen de Stem vroeger thuis al en toen ik trouwde bijna 28 jaar geleden ook, nu niet meer.
Weet ook niet waar het vandaan kwam. gr Samanthi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: DE STEM der stommen

Bericht door -DIA- »

memento schreef:
Bert Mulder schreef:
-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Volgens mij bedoel je dit: http://www.herold-schriftenmission.de/nl/cms/index.php. Nou hier staat wel wat bij. Misschien heb je er wat aan.
Dat is em! Maar wie/wat gaat er schuil achter deze uitgave? Wat is hun doel?

Wat moet ik doen om gered te worden?

Jezus Christus biedt ieder mens vergeving en bevrijding van zonde aan. »Wat moet ik doen om gered te worden?« Deze vraag wordt door de gelijknamige brochure beantwoord. Wij sturen u die desgewenst graag toe.


Charles G. Finney
Autobiografie

Finney werkte in de negentiende eeuw als evangelist in Oost-Amerika, Engeland en Schotland. Men schat dat door deze man ongeveer 500.000 zielen gered werden.
Mja, Finney was een wel erg extreme arminiaan. Als men zijn werken mooi vind en gebruikt, vrees ik dat het niet zo'n rechtzinnige stichting is...
Niet rechtzinnig? Zeg maar gerust dat het een PURE DWAALLEER is, als je ook bedenkt dat voor DE STEM de RKK en de protestanten gelijk zijn.
Tenminste: er zijn ook edities in 80-100 % katholieke landen... De hele stijl en taal wekt weerstand op.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: Niet rechtzinnig? Zeg maar gerust dat het een PURE DWAALLEER is, als je ook bedenkt dat voor DE STEM de RKK en de protestanten gelijk zijn.
Tenminste: er zijn ook edities in 80-100 % katholieke landen... De hele stijl en taal wekt weerstand op.
Oei. Dan ook maar gauw de SEZ opheffen. Die zitten ook lectuur te verspreiden in katholieke landen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: DE STEM der stommen

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef: Niet rechtzinnig? Zeg maar gerust dat het een PURE DWAALLEER is, als je ook bedenkt dat voor DE STEM de RKK en de protestanten gelijk zijn.
Tenminste: er zijn ook edities in 80-100 % katholieke landen... De hele stijl en taal wekt weerstand op.
Oei. Dan ook maar gauw de SEZ opheffen. Die zitten ook lectuur te verspreiden in katholieke landen.
Dat is juist tegengif...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: DE STEM der stommen

Bericht door Gijs83 »

Vandaag was-ie er weer...
Plaats reactie