Sport in het RD

Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Sport in het RD

Bericht door Fjodor »

Ik las net het RD van vandaag en zag daar een afbeelding staan van de schaatswedstrijd die op het Veluwemeer verreden is.
Is dit niet tegen de principes van de krant dat er geen sport behandeld wordt?
Of ga ik hier te kort door de bocht?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Sport in het RD

Bericht door wim »

Fjodor schreef:Ik las net het RD van vandaag en zag daar een afbeelding staan van de schaatswedstrijd die op het Veluwemeer verreden is.
Is dit niet tegen de principes van de krant dat er geen sport behandeld wordt?
Of ga ik hier te kort door de bocht?
Ik zeg: hellend vlak. En nog glad ook.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Sport in het RD

Bericht door caprice »

Dat hoort zeker ook bij de vernieuwingen van de afgelopen tijd. Mij was het overigens niet opgevallen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Sport in het RD

Bericht door Genade door recht »

Fjodor schreef:Ik las net het RD van vandaag en zag daar een afbeelding staan van de schaatswedstrijd die op het Veluwemeer verreden is.
Is dit niet tegen de principes van de krant dat er geen sport behandeld wordt?
Of ga ik hier te kort door de bocht?

M.i. ga je tekort door de bocht. Sport behandelen is iets anders dan aangeven dat er een schaatswedstrijd op het Veluwemeer verreden is. Dat laatste is nieuws. De grens tussen sport behandelen en aan sport gelieerd nieuws weergeven is soms flinterdun. Maar ook in het verleden werd reeds in het RD vermeld als bijv. een Feyenoord kampioen was geworden. Dat is nieuws (evenals de rellen), maar ze gaan er verder niet uitgebreid op in. Af en toe wordt er dus iets over sport vermeld. M.i. is dat niet nieuw.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Sport in het RD

Bericht door Hendrikus »

Ach, als we weer Naar Buiten gaan, zie je ook foto's van paarden. Dat is dan blijkbaar ook geen sport, maar recreatie. En dan mag het wel.
Met de veranderingen van de laatste tijd heeft het m.i. niks van doen.
~~Soli Deo Gloria~~
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Sport in het RD

Bericht door Bart »

domme vraag waarschijnlijk maar waarom eigenlijk geen sportpagina in de krant er zijn hier op het forum toch ook wel mensen die een sport beoefenen
Volgens mij gaat dit niet tegen de bijbel in toch ?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Sport in het RD

Bericht door Luther »

Bart schreef:domme vraag waarschijnlijk maar waarom eigenlijk geen sportpagina in de krant er zijn hier op het forum toch ook wel mensen die een sport beoefenen
Volgens mij gaat dit niet tegen de bijbel in toch ?
Wat is de meerwaarde van sportnieuws?
1. Het doet geen nieuwe situatie ontstaan.
2. Na afloop van de competitie begint met het volgende seizoen weer van voor af aan.
3. Als je ergens kampioen wordt, dan voelt dat goed; en een dag later... ja dan moet je weer gewoon aan de slag.

Overigens vind ik hetzelfde over de beurspagina. OK, enkele grafiekjes prima, maar de slotstanden, prijzen etc. Dat is op internet allemaal een stuk actueler te verkrijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Sport in het RD

Bericht door Gian »

Luther schreef: Overigens vind ik hetzelfde over de beurspagina. OK, enkele grafiekjes prima, maar de slotstanden, prijzen etc. Dat is op internet allemaal een stuk actueler te verkrijgen.
Nou, daar heb ik me pas ook over zitten verbazen. Toch denk ik dat er in bepaalde hoek we 'eea' belegd wordt. Uiteraard zonder internet.. :)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Sport in het RD

Bericht door Marnix »

Fjodor schreef:Ik las net het RD van vandaag en zag daar een afbeelding staan van de schaatswedstrijd die op het Veluwemeer verreden is.
Is dit niet tegen de principes van de krant dat er geen sport behandeld wordt?
Of ga ik hier te kort door de bocht?
Het was toch een foto van het recreatieve gedeelte van de tocht? Anders nog, het was door de week, in het marathonschaatsen worden geen belachelijke salarissen verdiend etc.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Sport in het RD

Bericht door jvdg »

Ach, wat is het verschil met sjoelbakwedstrijden die in onze gezindte vooral op "verkoopdagen voor goede doelen" actief worden verricht.
Dit komt zo vaak voor dat de kranten hier geen melding van maken. :?

Nu is er een recreatieve schaatstocht waarvan melding wordt gemaakt, en maken we er gelijk een hele heisa van.

FF nuchter blijven.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Sport in het RD

Bericht door Marnix »

Toch ben ik van mening dat men zich op glad ijs heeft begeven :D :D :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Sport in het RD

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Toch ben ik van mening dat men zich op glad ijs heeft begeven :D :D :D
Soms ben jij roomser dan de paus. :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Sport in het RD

Bericht door Marnix »

:D

Als ik daarmee een leuk taalgrapje kan maken wel :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Sport in het RD

Bericht door Marco »

Marnix schreef:Toch ben ik van mening dat men zich op glad ijs heeft begeven :D :D :D
Maar níet op een hellend vlak! :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Sport in het RD

Bericht door Marnix »

Nee, want op een hellend vlak kan je niet schaatsen..... enkel klunen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten