De Saambinder

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: De Saambinder

Bericht door vlinder »

Upquark schreef:
refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Weet niet waar je woont, anders eens bij Dia aanbellen. Die heeft volgens mij heeeeel veel jaargangen van de SB.
Zelf hebben wij hem gehad. Ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.
Soms is een artikel verrassend. Veel diepgang.
Standaard zijn er 1 of 2 pagina's gevuld met plaatsen en tijden waar een predikant voor gaat op zondag en doordeweek.
Persoonlijk vind ik de berichten over een ander kerkverband of een boek uit een bepaalde richting vaak wat negatief. Dat is de reden dat wij hem hebben opgezegd. Dat vonden we niet zo fijn. De toon vonden wij vaak negatief en niet opbouwend. Maar het kan zijn dat anderen dit anders ervaren. (BTW: ik ben HHK)
Nog een nadeel vind ik dat in vergelijking met andere bladen de SB "vol" staat met advertenties. Bij Bewaar het Pand en Het Kerkblad van de HHK is dat veeeel minder. (3/4 is van begrafenisondernemers)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Saambinder

Bericht door henriët »

Upquark schreef:
refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Als je je adres pb t .. wil ik m wel doorsturen, we lezen m (nog) dus als je geen bezwaar hebt, dat ie dinsdag ofzo op je mat komt rollen ipv donderdags dan kan ik daar wel voor zorgen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: De Saambinder

Bericht door Mister »

vlinder schreef:
Upquark schreef:
refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Weet niet waar je woont, anders eens bij Dia aanbellen. Die heeft volgens mij heeeeel veel jaargangen van de SB.
Zelf hebben wij hem gehad. Ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.
Soms is een artikel verrassend. Veel diepgang.
Standaard zijn er 1 of 2 pagina's gevuld met plaatsen en tijden waar een predikant voor gaat op zondag en doordeweek.
Persoonlijk vind ik de berichten over een ander kerkverband of een boek uit een bepaalde richting vaak wat negatief. Dat is de reden dat wij hem hebben opgezegd. Dat vonden we niet zo fijn. De toon vonden wij vaak negatief en niet opbouwend. Maar het kan zijn dat anderen dit anders ervaren. (BTW: ik ben HHK)
Nog een nadeel vind ik dat in vergelijking met andere bladen de SB "vol" staat met advertenties. Bij Bewaar het Pand en Het Kerkblad van de HHK is dat veeeel minder. (3/4 is van begrafenisondernemers)
Ik kan het niet beter verwoorden, sluit me er bij aan.
@ Upqurk: Als je er toch wat bij wil lezen (en je hebt kinderen) zou ik je eerder de Daniël aanraden. Vind ik persoonlijk wat evenwichtiger.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Saambinder

Bericht door Hendrikus »

Upquark schreef:Staan er overigens ook boekbesprekingen in?
Jazeker. De bespreking van "Afwachten of verwachten" van Klaas van der Zwaag door ds. D. de Wit ontketende destijds een behoorlijke storm.
En was voor mij reden om m'n abonnement op te zeggen.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: De Saambinder

Bericht door Jean le Fontain »

Mister schreef:
vlinder schreef:
Upquark schreef:
refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Weet niet waar je woont, anders eens bij Dia aanbellen. Die heeft volgens mij heeeeel veel jaargangen van de SB.
Zelf hebben wij hem gehad. Ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.
Soms is een artikel verrassend. Veel diepgang.
Standaard zijn er 1 of 2 pagina's gevuld met plaatsen en tijden waar een predikant voor gaat op zondag en doordeweek.
Persoonlijk vind ik de berichten over een ander kerkverband of een boek uit een bepaalde richting vaak wat negatief. Dat is de reden dat wij hem hebben opgezegd. Dat vonden we niet zo fijn. De toon vonden wij vaak negatief en niet opbouwend. Maar het kan zijn dat anderen dit anders ervaren. (BTW: ik ben HHK)
Nog een nadeel vind ik dat in vergelijking met andere bladen de SB "vol" staat met advertenties. Bij Bewaar het Pand en Het Kerkblad van de HHK is dat veeeel minder. (3/4 is van begrafenisondernemers)
Ik kan het niet beter verwoorden, sluit me er bij aan.
@ Upqurk: Als je er toch wat bij wil lezen (en je hebt kinderen) zou ik je eerder de Daniël aanraden. Vind ik persoonlijk wat evenwichtiger.
of het blad 'Om Sions wil'.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

vlinder schreef:
Upquark schreef:
refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Weet niet waar je woont, anders eens bij Dia aanbellen. Die heeft volgens mij heeeeel veel jaargangen van de SB.
Zelf hebben wij hem gehad. Ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.
Soms is een artikel verrassend. Veel diepgang.
Standaard zijn er 1 of 2 pagina's gevuld met plaatsen en tijden waar een predikant voor gaat op zondag en doordeweek.
Persoonlijk vind ik de berichten over een ander kerkverband of een boek uit een bepaalde richting vaak wat negatief. Dat is de reden dat wij hem hebben opgezegd. Dat vonden we niet zo fijn. De toon vonden wij vaak negatief en niet opbouwend. Maar het kan zijn dat anderen dit anders ervaren. (BTW: ik ben HHK)
Nog een nadeel vind ik dat in vergelijking met andere bladen de SB "vol" staat met advertenties. Bij Bewaar het Pand en Het Kerkblad van de HHK is dat veeeel minder. (3/4 is van begrafenisondernemers)
Wat je schrijft stemt me eerlijk gezegd in eerste instantie niet bijzonder vrolijk. Maar laat ik 'm eerst zelf maar eens lezen om te kijken of het wat is.

Ik zou graag bij Dia aan willen bellen, maar weet niet of hij dat goed vindt, en of hij in de buurt woont? Ik woon zelf in Apeldoorn.

@ Jean le Fontain:

Dat blad kende ik nog niet, bedankt voor de tip.

@ Mister:

Wij hebben helaas geen kinderen; Daniël is meer een gezinsblad o.i.d.?
Laatst gewijzigd door Upquark op 26 aug 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De Saambinder

Bericht door Auto »

Upquark schreef: Ik woon trouwens in Apeldoorn.
Misschien anders even bij de TUA langs gaan. Die hebben de Saambinder volgens mij ook liggen, kan je er een blik in werpen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Saambinder

Bericht door -DIA- »

Ik vind DE SAAMBINDER zeker een lezenswaardig blad.
En weet ook wel dat het voor HHK'es of Panders binnen de CGK er wel wat van hun gading in zullen vinden.
Als je het kan vergelijken met De Waarheidsvriend of Bewaar het Pand denk ik dat het over het algemeen iets rechts daarvan gesitueerd kan worden.

Bewaar het Pand zie ik weinig, maar als moest kiezen tussen De Waarheidsvriend en De Saambinder zou ik zonder twijfel voor de laatste kiezen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: De Saambinder

Bericht door Josephus »

Upquark schreef:Mijn vraag is nu: is de Saambinder ook leesbaar voor niet-GG'ers? Met leesbaar bedoel ik dan iets als 'generiek gereformeerd'.
Ik zou de SB niet 'generiek gereformeerd' durven noemen. Het richt zich toch voornamelijk op (een deel van) de eigen leden. Wat dat betreft vind ik de Waarheidsvriend een stuk breder. Ook het niveau van de WV vind ik over het algemeen een stuk hoger. Men durft daarin ook veel kritischer te zijn richting elkaar en dat komt het discours alleen maar ten goede. Boekbesprekingen van GG-auteurs door GG-auteurs eindigen vrijwel altijd met 'van harte aanbevolen'. Wat voor nut heeft een recensie dan nog? Zet dan gewoon een advertentie.. ;)
De bijdragen van ds. Visscher in de SB verdienen overigens wel een positieve vermelding.

Maar goed, uiteindelijk moet jij beoordelen hoe 'leesbaar' je de SB vindt. Je kunt vast wel een paar gratis proefnummers aanvragen, lijkt me.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: De Saambinder

Bericht door henriët »

als je je adres pb t.. stuur ik r wel een paar naar je op!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: De Saambinder

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Mee eens. Het is steeds meer van hetzelfde. En diepgang zit er idd. niet veel in. Veel voorspelbare bevindelijkheid in de trant van: "Hebt u zichzelf ook al leren kennen als....? Hebt u die Zaligmaker ook al nodig gekregen....? Dan gaat u etc."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: De Saambinder

Bericht door vlinder »

Van alle kerkbladen vind ik Bewaar het pand de meeste diepgang en eerlijke reflectie hebben. M.n. ds. Roos, Butter e.a. durven de vinger bij de zere plek te leggen. Verder vind ik om sions wil ook mooi. Het Kerkblad (van de HHK) vind ik "prettig" lezen. Nieuws over de HHK. Bijbelstudie, stukjes van oudvaders, jongerenpagina (altijd heel goed!) en boekrecensies.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Saambinder

Bericht door Zita »

vlinder schreef:Van alle kerkbladen vind ik Bewaar het pand de meeste diepgang en eerlijke reflectie hebben. M.n. ds. Roos, Butter e.a. durven de vinger bij de zere plek te leggen. Verder vind ik om sions wil ook mooi. Het Kerkblad (van de HHK) vind ik "prettig" lezen. Nieuws over de HHK. Bijbelstudie, stukjes van oudvaders, jongerenpagina (altijd heel goed!) en boekrecensies.
Mijn abonnement op 'Het Kerkblad' heb ik opgezegd vanwege het eindeloze gekift over andere kerkgenootschappen (eentje in het bijzonder). Verdriet over de scheuring leek bij sommige scribenten meer op wrok, en dat irriteerde mij meer dan het stichtte.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: De Saambinder

Bericht door vlinder »

Zita schreef:
vlinder schreef:Van alle kerkbladen vind ik Bewaar het pand de meeste diepgang en eerlijke reflectie hebben. M.n. ds. Roos, Butter e.a. durven de vinger bij de zere plek te leggen. Verder vind ik om sions wil ook mooi. Het Kerkblad (van de HHK) vind ik "prettig" lezen. Nieuws over de HHK. Bijbelstudie, stukjes van oudvaders, jongerenpagina (altijd heel goed!) en boekrecensies.
Mijn abonnement op 'Het Kerkblad' heb ik opgezegd vanwege het eindeloze gekift over andere kerkgenootschappen (eentje in het bijzonder). Verdriet over de scheuring leek bij sommige scribenten meer op wrok, en dat irriteerde mij meer dan het stichtte.
Je bedoeld waarschijnlijk PKN. Die scheur die dwars door gezinnen en gemeenten heen gingen deed erg pijn. En helaas werd het wat in het eindeloze herhaalt, maar dat vind ik nu veeel minder. Alleen nog op de pagina kerkelijk nieuws, maar op zich vind ik dat logisch omdat dit gaat over de verdeling over goederen en kerken.
Voor de rest herken ik het niet wat je zegt over andere kerkgenootschappen. Laatst stond er juist in dat in een plaatselijke gemeente de HHK, CGK en mogelijk een PKN gingen samenwerken. Maanden gelden stond er in dat de CGK en HHK kanselruil toepasten. Dus ik herken dat niet echt dat er gekift wordt op andere kerkgenootschappen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Saambinder

Bericht door Zita »

vlinder schreef:
Zita schreef:
vlinder schreef:Van alle kerkbladen vind ik Bewaar het pand de meeste diepgang en eerlijke reflectie hebben. M.n. ds. Roos, Butter e.a. durven de vinger bij de zere plek te leggen. Verder vind ik om sions wil ook mooi. Het Kerkblad (van de HHK) vind ik "prettig" lezen. Nieuws over de HHK. Bijbelstudie, stukjes van oudvaders, jongerenpagina (altijd heel goed!) en boekrecensies.
Mijn abonnement op 'Het Kerkblad' heb ik opgezegd vanwege het eindeloze gekift over andere kerkgenootschappen (eentje in het bijzonder). Verdriet over de scheuring leek bij sommige scribenten meer op wrok, en dat irriteerde mij meer dan het stichtte.
Je bedoeld waarschijnlijk PKN. Die scheur die dwars door gezinnen en gemeenten heen gingen deed erg pijn. En helaas werd het wat in het eindeloze herhaalt, maar dat vind ik nu veeel minder. Alleen nog op de pagina kerkelijk nieuws, maar op zich vind ik dat logisch omdat dit gaat over de verdeling over goederen en kerken.
Voor de rest herken ik het niet wat je zegt over andere kerkgenootschappen. Laatst stond er juist in dat in een plaatselijke gemeente de HHK, CGK en mogelijk een PKN gingen samenwerken. Maanden gelden stond er in dat de CGK en HHK kanselruil toepasten. Dus ik herken dat niet echt dat er gekift wordt op andere kerkgenootschappen.
Ik bedoelde inderdaad de voortdurende opmerkingen over de PKN. Ook het kerkelijk nieuws kon wat dat betreft niet bepaald zakelijk gebracht worden. Maar goed, dit is een beetje offtopic.
Gesloten