positieve kanten van de ger.gem. en hun blad "De Saambi

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Er is wel eens een discussie gevoerd over het gebruik van het wordeken 'amen' als je het ergens mee eens bent.

Volgens mij hadden we afgesproken dat niet te pas en te onpas te gebruiken.
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door refo
Er is wel eens een discussie gevoerd over het gebruik van het wordeken 'amen' als je het ergens mee eens bent.

Volgens mij hadden we afgesproken dat niet te pas en te onpas te gebruiken.
mag ik toch zelf weten? klinkt egoistisch, dat weet ik.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
heb jij soms die petitie aangeboden aan de kerkenraad te Nieuw Beijerland?
Wellicht ten overvloede, maar om te voorkomen dat er sprookjes de wereld ingaan: er is geen petitie aangeboden. Er is een bezwaarschrift ingediend, en daarmee bewandelen de opstellers en ondertekenaars de kerkelijke weg. Het lijkt me overigens correct om -zoals elders binnen dit forum ook reeds is gebeurd- af te spreken dat we dit onderwerp laten rusten, totdat er een uitspraak in de kerkelijke weg is gevolgd.

Hendrikus
Ik ben het met Hendrikus eens.

Maar
Ik geef het gelijk toe, ik ben cynisch en ik behoor het niet te vragen, maar kan het toch niet laten en vraag dus gelijk vergiffenis.

Maar hoe krijgen wij de uitslag van de kerkelijke weg te horen? Normaal gesproken wordt het via de kerkenraad [als die het al de moeite waard vind] naar de classis gebracht, wordt achter gesloten deuren behandeld en w.s. niet ontvankelijk verklaard. Er worden in het classis verslag geen namen genoemd en ook niet waarover het bezwaarschrift gaat. Zodoende zie ik het als een nachtkaars uitgaan. Kortom wie houdt ons op de hoogte en onder ons versta ik die leden van de GG die geïnteresseerd zijn in de procedure.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Ik begrijp de vraag hoor maar dit heeft volgens mij erg weinig met het onderwerp van deze topic te maken. Is hier niet al een topic over en kan die er anders niet komen als het nodig is om het hierover te hebben?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Je bent niet benieuwd jongere?
Dit zou toch ook in de Saambinder moeten staan, al was het maar onder het kopje "Wist u dat...?"

[Aangepast op 15/4/04 door Rhodé]
.
Elk voordeel hep se nadeel! ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Best wel veilig hier met al die nicnames.
Zeg dat wel!!! Overigens is er maar 1 echte nicname....de andere zijn 'nicKnames...:P
nicname

Bericht door nicname »

Of course!!!!
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Je bent niet benieuwd jongere?
Dit zou toch ook in de Saambinder moeten staan, al was het maar onder het kopje "Wist u dat...?"

[Aangepast op 15/4/04 door Rhodé]
.

[Aangepast op 16/4/04 door Jongere]
Inderdaad waar anders en laten we wel wezen het is natuurlijk een beetje de Pravda van de GG. De officiële standpunten worden verkondigd maar dissidente stukken worden gewoon niet geplaatst of nog waarschijnlijker niet eens ingestuurd uit angst voor in ongenade te vallen. Verder heeft dit soort bladen heeft altijd veel last van kritiek en kritiek mag als het maar opbouwend is en dat is vaak [ook bij mij] wel het mankement, het is vaak kritiek geschreven uit frustratie over bepaalde zaken waar men het niet mee eens is. Ik denk dat en ingezonden stukken rubriek hier wel zo helpen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Peter Grimes

Bericht door Peter Grimes »

Ik vind de bijbelstudies van ds. Van Eckeveld altijd erg mooi: ze zijn duidelijk en bevatten een heldere boodschap. Ook ds. Visscher en ds. Silfhout schrijven vaak interessante artikelen. Die van ds. Moerkerken sla ik over sind enige tijd.
Plaats reactie