Welke kerkbladen lees jij?

Welke kerkbladen lees jij?

Om Sions Wil
13
7%
De Saambinder
38
20%
De Wachter Sions
24
13%
De Wekker
16
8%
Bewaar Het Pand
17
9%
De Waarheidsvriend
21
11%
Alleen het kerkblad van mijn lokale gemeente
49
26%
Oude paden
9
5%
De Tabernakel
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 192

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door J.C. Philpot »

TSD schreef:
J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:
J.C. Philpot schreef:Momenteel niks. De Waarheidsvriend, Om Sions Wil, Tabernakel, regionaal kerblad van de Gereformeerde Gemeente, kerbode van de lokale Hervormde Gemeente hebben we wel gelezen, maar nu niet meer.

Oude Paden lijkt me heel interessant, maar vind ik te duur.

En het zijn inderdaad niet allemaal kerkbladen.
Je leest Metgezel toch wel van the Gospel Standard-vrienden?
Eerlijk gezegt niet. Maar het lijkt me wel een interessant blad. Vooral de nummers waar artikelen van mij in staan ;)
Dat is in alle nummers tot nu toe volgens mij :D toch maar abonneren dus :D
Ik zal eens informeren of ze mij als belangrijke scribent een gratis abonnement kunnen verstrekken ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door TSD »

J.C. Philpot schreef: Ik zal eens informeren of ze mij als belangrijke scribent een gratis abonnement kunnen verstrekken ;)
5 euro voor een digitaal- en 15 euro voor een papieren abonnement,dat is behoorlijk te overzien tov de meeste bladen ;)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Posthoorn »

Waarom zou ik mij wel/niet op de Saambinder abonneren?

Graag goede argumenten. ;)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Posthoorn schreef:Waarom zou ik mij wel/niet op de Saambinder abonneren?

Graag goede argumenten. ;)
Vanwege de achterkant.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door DDD »

Dat vind ik nou ook. Dat is een goede reden om geen abonnement te nemen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Dat vind ik nou ook. Dat is een goede reden om geen abonnement te nemen.
Ik vind dat juist een reden om wél een abonnement te nemen. Afgelopen donderdag stond er een heel waardevol artikel in.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat vind ik nou ook. Dat is een goede reden om geen abonnement te nemen.
Wat is daar dan mis mee?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Tiberius »

Neem een abonnement om de goede artikelen, de slechte kan je gewoon overslaan.
Als er geen of te weinig goede artikelen in staan, kan je het abonnement afzeggen.
Punt is dat ieder een eigen mening heeft over wat wel of niet goed is. ;)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Mannetje »

Je steunt er de emerituskas mee. Dus neem een abonnement!
-
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Silo »

GerefGemeente-lid schreef:
Posthoorn schreef:Waarom zou ik mij wel/niet op de Saambinder abonneren?

Graag goede argumenten. ;)
Vanwege de achterkant.
Deze week de vraag of een belijdenisdienst op tweede pinksterdag wel mag. Eerder waren er al vragen over trouwen in een ander kerkgebouw of het citeren van gezangen in de erediensten. Ds. Labee is een zeer fijn prediker die me altijd erg aanspreekt. Maar die vragenrubriek op de achterkant vind ik drie keer niks.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door John Galt »

Silo schreef:...of een belijdenisdienst op tweede pinksterdag wel mag.
Hoezo "wel mag"? Van wie zou dat niet mogen?
Who is John Galt? :quoi
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Silo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Posthoorn schreef:Waarom zou ik mij wel/niet op de Saambinder abonneren?

Graag goede argumenten. ;)
Vanwege de achterkant.
Deze week de vraag of een belijdenisdienst op tweede pinksterdag wel mag. Eerder waren er al vragen over trouwen in een ander kerkgebouw of het citeren van gezangen in de erediensten. Ds. Labee is een zeer fijn prediker die me altijd erg aanspreekt. Maar die vragenrubriek op de achterkant vind ik drie keer niks.
Er is ook een nieuwe serie over uitspraken in de Bijbel. Ds. W. Visscher en ds. J. Schipper wisselen elkaar om de beurt af.

Het eerste ging over 'wandelen met God', door ds. Visscher.

Lijkt me een erg mooie rubriek.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Dat vind ik nou ook. Dat is een goede reden om geen abonnement te nemen.
Wat is daar dan mis mee?
Het antwoord is mijns inziens vrijwel altijd te kort door de bocht, soms onjuist, soms is de vraag lachwekkend of raar. Soms vraag ik mij af of de vraag serieus was of dat het meer een trol is geweest. Maar dat komt misschien door mijn internetbril. Het antwoord op de allerraarste vragen is dan weer meestal wel aardig.

Een dergelijke vragenrubriek kun je eigenlijk alleen door een homo universalis laten beantwoorden. Wellicht dat Willem Ouweneel zoiets zou kunnen. Maar je kunt dat niet zomaar aan een willekeurige dominee toevertrouwen, al is het nog zo'n aardige man. Ik begrijp dat je op catechisatie ook wel eens vragen uit de losse pols moet beantwoorden, en op dit forum geef ik ook mijn mening en komt het regelmatig voor dat een ander iets beter formuleert of ziet. Daar is dit een forum voor, daar leer je weer van. Maar in een kerkblad is dat mijns inziens toch niet de bedoeling.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Dat vind ik nou ook. Dat is een goede reden om geen abonnement te nemen.
Wat is daar dan mis mee?
Het antwoord is mijns inziens vrijwel altijd te kort door de bocht, soms onjuist, soms is de vraag lachwekkend of raar. Soms vraag ik mij af of de vraag serieus was of dat het meer een trol is geweest. Maar dat komt misschien door mijn internetbril. Het antwoord op de allerraarste vragen is dan weer meestal wel aardig.

Een dergelijke vragenrubriek kun je eigenlijk alleen door een homo universalis laten beantwoorden. Wellicht dat Willem Ouweneel zoiets zou kunnen. Maar je kunt dat niet zomaar aan een willekeurige dominee toevertrouwen, al is het nog zo'n aardige man. Ik begrijp dat je op catechisatie ook wel eens vragen uit de losse pols moet beantwoorden, en op dit forum geef ik ook mijn mening en komt het regelmatig voor dat een ander iets beter formuleert of ziet. Daar is dit een forum voor, daar leer je weer van. Maar in een kerkblad is dat mijns inziens toch niet de bedoeling.
Waar is dan een kerkblad voor bedoeld volgens jou?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke kerkbladen lees jij?

Bericht door DDD »

Om gemeenteleden over actuele ontwikkelingen en bijbels-opbouwende onderwerpen te informeren, geestelijk leiding te geven, en voor zakelijke mededelingen.
Plaats reactie