Moderne uitingen in reformatorische bladen

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Panny schreef:
Jantje schreef:Op de voorkant van het RD van vandaag; naast Pence. Tussen haakjes: is dat zijn vrouw?
Ik heb geen RD, maar ik denk dat je Nancy Pelosi bedoelt. De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden.

(Als het een soortgelijke foto is als op NOS.nl: https://nos.nl/artikel/2270705-trump-wi ... smuur.html)
Ja, inderdaad. Een bijna identieke foto siert de voorkant van het RD.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door refo »

Jantje schreef:Op de voorkant van het RD van vandaag; naast Pence. Tussen haakjes: is dat zijn vrouw?
Nee, hoor. Pagina 2 van de bijlage. En misschien is er ook wel sprake van een broek, maar dat kun je niet zien. :nonnon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Ik lees daarvoor de Bijbel.

En @Ambtenaar: wat betekent volgens jouw de volgende Psalm:
Ik ben, o HEER', een vreemd'ling hier beneên.
Laat Uw geboôn op reis mij niet ontbreken,
daar mijne ziel, omringd door duisterheên,
zo dikwijls van verlangen is bezweken,
om U te zien ter hoge vierschaar treên,
tot straf van hen, die snood zijn afgeweken.
(Psalm 119 vers 10)
Hoewel ik begrijp wat je bedoel slaat deze psalm er niet echt op, het is meer dat de dichter een pelgrim is die de weg niet weet.
22Ik ben een vreemdeling op de aarde, verberg Uw geboden voor mij niet.
22 Alsof hij zeide: Ik ben als een arme pelgrim en wandelaar, niet wetende noch kennende den weg dien ik moet ingaan; daarom bid ik U, o Heere, dat Gij mij wilt leren en leiden door Uw wetten.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door gallio »

refo schreef:
Jantje schreef:Op de voorkant van het RD van vandaag; naast Pence. Tussen haakjes: is dat zijn vrouw?
Nee, hoor. Pagina 2 van de bijlage. En misschien is er ook wel sprake van een broek, maar dat kun je niet zien. :nonnon
Lijkt er veel op :-)

https://www.abc.net.au/news/2019-02-06/ ... 1/10786104
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
refo schreef:Ik zie nu weer een vrouw met knalrode lipstick in krant staan. En volgens mij is dr haar ook geverfd. Dat zou vroeger ook niet voorkomen. :nonnon :modo
Waar dan?

Afbeelding
1 heer, tussen vele dames.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Mara »

gallio schreef:
refo schreef:
Jantje schreef:Op de voorkant van het RD van vandaag; naast Pence. Tussen haakjes: is dat zijn vrouw?
Nee, hoor. Pagina 2 van de bijlage. En misschien is er ook wel sprake van een broek, maar dat kun je niet zien. :nonnon
Lijkt er veel op :-)

https://www.abc.net.au/news/2019-02-06/ ... 1/10786104
Nancy Pelosi is de schoonmoeder van Michiel Vos, jurist, journalist en Ver. Staten correspondent.
Waar zouden de gesprekken over gaan tijdens het thanksgivingdiner? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
refo schreef:Ik zie nu weer een vrouw met knalrode lipstick in krant staan. En volgens mij is dr haar ook geverfd. Dat zou vroeger ook niet voorkomen. :nonnon :modo
Waar dan?

Afbeelding
1 heer, tussen vele dames.
:haha

Hij heeft er zelf voor gekozen... En zolang @DDD zijn zin niet krijgt, zul je dit beeld blijven zien...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
refo schreef:Ik zie nu weer een vrouw met knalrode lipstick in krant staan. En volgens mij is dr haar ook geverfd. Dat zou vroeger ook niet voorkomen. :nonnon :modo
Waar dan?

Afbeelding
1 heer, tussen vele dames.
:haha

Hij heeft er zelf voor gekozen... En zolang @DDD zijn zin niet krijgt, zul je dit beeld blijven zien...
Dat begrijp ik. Ik ben niet zo een fan van mannen- en/of vrouwenverenigingen. Dit ziet er zo uit alsof een man, omdat hij ds is, dan wel mag komen. Als je dan zo graag met alleen dames samen zit, is er toch ook wel een goede dame voor een onderwerp als spreker te vinden.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door windorgel »

Ds Verschuure is voorzitter van de Vrouwenbond. Niet vreemd dat hij in die hoedanigheid aanwezig is op de tweejaarlijkse besturendag.
Overigens was hij niet de enige man; Evert-Jan Brouwer van Woord en Daad hield een lezing.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Ditbenik »

windorgel schreef:Ds Verschuure is voorzitter van de Vrouwenbond. Niet vreemd dat hij in die hoedanigheid aanwezig is op de tweejaarlijkse besturendag.
Overigens was hij niet de enige man; Evert-Jan Brouwer van Woord en Daad hield een lezing.
Een man voorzitter van een vrouwenbond? Dat vind ik een vreemde combinatie.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Adje »

Ditbenik schreef: Een man voorzitter van een vrouwenbond? Dat vind ik een vreemde combinatie.
Is toch niet zo vreemd? Een vrouw kan/mag niet publiekelijk voorgaan in gebed.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Ditbenik »

Adje schreef:
Ditbenik schreef: Een man voorzitter van een vrouwenbond? Dat vind ik een vreemde combinatie.
Is toch niet zo vreemd? Een vrouw kan/mag niet publiekelijk voorgaan in gebed.
Meen je dat? Van wie mag dat dan niet? En als ze plaatselijk als vereniging of als bestuur bijeenkomen, komt ook de ds om te bidden?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Wat kortzichtig. Er is wel degelijk een verband. Ik wilde namelijk zeggen dat voor díegenen die volgens jouw wereldvreemd zijn en nooit boeken lezen (terwijl jij vindt dat ze dat wel moeten doen om zo de tijdgeest te kunnen ontcijferen), Psalm 119 vers 10 misschien wel een uitgangspunt is. Waarom zouden ze dat allemaal moeten lezen, terwijl het veel belangrijker is om te zoeken de dingen die boven zijn?
Kijk naar de apostel Paulus, hij was ook precies op de hoogte van de denkbeelden in zijn tijd.

Het is mijn overtuiging dat als je invulling geeft aan je opdracht om een visser van mensen te zijn je kennis moet hebben van contemporaine denkbeelden. En daar kun je o.a. kennis van nemen door literatuur te lezen.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door merel »

Precies, Paulus probeerde in Handelingen 17 ook aansluiting te zoeken bij zijn toehoorders door te benoemen dat hij wist wie de 'onbekende God'was waar zij een beeld voor hadden staan. Hij heeft zich dus verdiept in de afgoden wereld van zijn toehoorders, voordat hij ging evangeliseren.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door parsifal »

Ik denk dat het goed is om je te verdiepen in de wereld van je toehoorders als evangelist of predikant of in een gesprek met collegas. Echter het is niet zo dat dit verdiepen echt door iedereen moet gebeuren. Het is niet perse slecht om te zeggen "daar weet ik niet zoveel van". Het is vervelender als je over zaken gaat praten waar je zelf een karikatuur beeld van heb. Als je niet veel over films of zo weet dan kun je ook vertellen wat het Evangelie is, zonder daarbij uit te werken waarom het wereldbeeld in sommige films zo slecht is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie