Zomertijd

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: zomertijd

Bericht door Orchidee »

Trouwens wel even een vraagje over de "zomertijd"
Wat heb je aan, of wat doen jullie dan in en met de "langere" zomeravonden?
Ik (weer persoonlijk) heb liever eerder licht in de morgen, daar heb je veel meer aan lijkt mij..

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: zomertijd

Bericht door merel »

Ik ook, maar ben ook een ochtendmens. Ik zoek 's avonds graag mijn bed op.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: zomertijd

Bericht door Hendrien »

Orchidee schreef:Trouwens wel even een vraagje over de "zomertijd"
Wat heb je aan, of wat doen jullie dan in en met de "langere" zomeravonden?
Ik (weer persoonlijk) heb liever eerder licht in de morgen, daar heb je veel meer aan lijkt mij..

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Nou, die echt lange avonden zijn er eigenlijk alleen in juni en juli. Lekker lang buitenzitten. Op vakantie is het ook heerlijk als het lekker lang licht is. Door het verzetten van de tijd is het ook al in april en mei langer licht 's avonds, trouwens ook in augustus en september. 's Avonds kun je dan nog even wat in de tuin doen ofzo. Vooral als je de hele dag op kantoor zit en je bent echt een avondmens.
Online
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: zomertijd

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Trouwens wel even een vraagje over de "zomertijd"
Wat heb je aan, of wat doen jullie dan in en met de "langere" zomeravonden?
Ik (weer persoonlijk) heb liever eerder licht in de morgen, daar heb je veel meer aan lijkt mij..

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik ga meestal rond twaalf uur, half een naar bed. Dan is het ook in de zomertijd al donker. Dus dat maakt voor mij geen verschil. Met standaard zomertijd is het licht 's morgens nog mooier als ik naar mijn werk ga. En dan hoef je niet zo vaak in het donker naar huis te fietsen. En met zomertijd kun je 's avonds langer buiten zitten.

Dus ik ben een fan van zomertijd. Hoewel het mij verder niet heel veel uitmaakt, want mijn werktijden zijn tijdens zomertijd en wintertijd ook anders.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: zomertijd

Bericht door merel »

Mijn werktijden zijn zomer en winter hetzelfde. Ik sta rond 5.30 uur op en begin rond 6.30/7.00 uur op kantoor. Met een doorlopende wintertijd betekent dit dat ik halve dagen in het donker werk.
En hoeveel last heb je nu uiteindelijk van het verzetten van de klok? Als je gewoon gelijk meegaat in het ritme kost het maximaal een week wennen.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Bertiel »

ik heb altijd wel een week last van die aanpassingen van de tijd. Toch lijkt me een definitieve tijd op wintertijd niet alles... Ik tel broedvogels en dan begin je vanaf maart tot half juli vrij standaard met zonsopgang, dat zou dan betekenen in plaats van half 5 op zaterdagochtend al half 4 de dag begint....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: zomertijd

Bericht door Roos2018 »

Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: zomertijd

Bericht door parsifal »

Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Groeten uit Stockholm :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: zomertijd

Bericht door DDD »

merel schreef:Mijn werktijden zijn zomer en winter hetzelfde. Ik sta rond 5.30 uur op en begin rond 6.30/7.00 uur op kantoor. Met een doorlopende wintertijd betekent dit dat ik halve dagen in het donker werk.
En hoeveel last heb je nu uiteindelijk van het verzetten van de klok? Als je gewoon gelijk meegaat in het ritme kost het maximaal een week wennen.
Er zijn heus veel mensen die er meer dan een week last van hebben. Om over de dodelijke ongevallen extra maar te zwijgen. Dus dat zijn wij helemaal niet eens. Ik pas mijn ritme maar beperkt aan, maar op zondag moet je dat toch wel doen. En er zijn genoeg mensen die op een vaste tijd op hun werk moeten zijn. Als je dan niet zo'n flexibele biologische klok hebt, is dat heel vervelend.
Online
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: zomertijd

Bericht door DDD »

Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Je bedoelt dat je dan te lang in het donker werkt? Daar zit wel wat in, voor zover je vroeg begint met werken, zeker.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Jantje »

Volgens mij wordt het, als alles doorgaat, juist wintertijd; toch? Dus dan is het in de zomer om 4.30 uur licht en om 22.00 uur donker en in de winter verandert er niks.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: zomertijd

Bericht door Roos2018 »

DDD schreef:
Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Je bedoelt dat je dan te lang in het donker werkt? Daar zit wel wat in, voor zover je vroeg begint met werken, zeker.
Dat niet alleen, het is toch vreselijk ongezellig als het zolang donker blijft. ´s Avonds heb ik daar geen moeite mee.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: zomertijd

Bericht door Roos2018 »

parsifal schreef:
Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Groeten uit Stockholm :)
Ja, bij jullie zijn de dagen nog korter.
We hebben wel eens in het Matboden Sodermalm gegeten, een echte aanrader. :slurp
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: zomertijd

Bericht door parsifal »

Roos2018 schreef:
parsifal schreef:
Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Groeten uit Stockholm :)
Ja, bij jullie zijn de dagen nog korter.
We hebben wel eens in het Matboden Sodermalm gegeten, een echte aanrader. :slurp
Ja hier hebben we in de winter soms maar vijf uur daglicht per dag. Het went wel, en als er sneeuw ligt is het echt niet zo beroerd. Hier maakt de afschaffing van zomertijd of wintertijd weinig uit. In de winter is het al beroerd met de lichtverdeling en in de zomer hebben we toch wel genoeg daglicht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: zomertijd

Bericht door DDD »

Roos2018 schreef:
DDD schreef:
Roos2018 schreef:Als de klok het hele jaar door op zomertijd staat, dan is het is de winter pas om 10 uur licht.
Dat is niet natuurlijk en daar is de dag ook niet voor bedoeld. Ik denk dat veel mensen dat zich niet realiseren dat dit voor het bioritme niet goed is.
Je bedoelt dat je dan te lang in het donker werkt? Daar zit wel wat in, voor zover je vroeg begint met werken, zeker.
Dat niet alleen, het is toch vreselijk ongezellig als het zolang donker blijft. ´s Avonds heb ik daar geen moeite mee.
Ik vind het vreselijk ongezellig als het 's ochtends zo vroeg licht is. Wat mij betreft, gaat de zon standaard om acht uur op. Maar zo werkt dat niet. Dat is dus ook tamelijk persoonlijk.
Plaats reactie