10000 banen weg bij Defensie

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

Lekker zo'n rechts kabinet, vroeger was dat goed nieuws voor defensie . In 2010 is dit kabinet de doodsteek voor een geloofwaardige defensiemacht.
Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Tiberius »

Loopt jouw baan ook gevaar, Huisman?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door eilander »

huisman schreef:Lekker zo'n rechts kabinet, vroeger was dat goed nieuws voor defensie . In 2010 is dit kabinet de doodsteek voor een geloofwaardige defensiemacht.
Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
Met name PVV moet je hiervoor bedanken. In mindere mate CDA, en VVD wilde eigenlijk helemaal niet bezuinigen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door refo »

Hoeveel mensen werken er nu bij defensie?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Loopt jouw baan ook gevaar, Huisman?
Nee, in mijn dienstvak (luchtverkeersleiding) zijn er zeer grote tekorten.(Ik preek dus niet voor eigen parochie ;) ) Mijn hoop is dat Minister Hillen deze berichten naar buiten heeft gebracht om zo meer geld voor defensie los te peuteren. Hillen is een groot voorstander van minder bezuinigen op defensie en wil een sterke organisatie opbouwen.
Vergeet niet dat defensie de hele Afghanistan missie zelf moest bekostigen uit de lopende begroting, dat heeft de afgelopen jaren tot de enorme tekorten geleid. (Kabinet Balkenende heeft 4x €50 miljoen erbij gedaan maar dat was een drup op de gloeiende plaat.)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

refo schreef:Hoeveel mensen werken er nu bij defensie?
69000
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
cultuur, defensie, wat wordt er tegenwoordig niét uitgehold?
~~Soli Deo Gloria~~
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Willem »

Hendrikus schreef:
huisman schreef:Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
cultuur, defensie, wat wordt er tegenwoordig niét uitgehold?
Ik vind het wel wel terecht. Een organisatie van 70.000 man die steen en been klaagt als ze een 1600 man grote afdeling incl. materieel operationeel moeten houden en stellen dat het hun heeft "uitgehold" lijkt me rijp voor een (forse) afslanking en een herbezinning op de taken.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door jvdg »

Willem schreef:
Hendrikus schreef:
huisman schreef:Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
cultuur, defensie, wat wordt er tegenwoordig niét uitgehold?
Ik vind het wel wel terecht. Een organisatie van 70.000 man die steen en been klaagt als ze een 1600 man grote afdeling incl. materieel operationeel moeten houden en stellen dat het hun heeft "uitgehold" lijkt me rijp voor een (forse) afslanking en een herbezinning op de taken.
Willem, je hebt geen flauw benul van militaire operaties.
Laat Huisman het verder maar uitleggen.
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Rambam »

huisman schreef:Lekker zo'n rechts kabinet, vroeger was dat goed nieuws voor defensie . In 2010 is dit kabinet de doodsteek voor een geloofwaardige defensiemacht.
Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
Voor de mensen die eventueel hun baan verliezen is het uitermate vervelend, al zal het niet makkelijk zijn voor de minister om mensen te ontslaan. Het ambtenarenrecht beschermt de ambtenaren behoorlijk.

Los gezien van dit eventuele persoonlijke leed, is het goed dat er wordt bezuinigd op defensie. We beschikken over allerlei materieel waarvan je je kunt afvragen in hoeverre we dat nodig hebben of de huidige aantallen nodig hebben. Bovendien is dit een mooie kans om af te zien van de JSF, die miljarden zal gaan kosten.

Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre de missie in Afghanistan bijdraagt aan de Nederlandse veiligheidssituatie. Bovendien zijn door de enorme afstand tussen Nederland en Afghanistan de transportkosten extreem hoog, en moet er gebruik worden gemaakt van allerlei private ondernemingen om materieel en manschappen te vervoeren.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Willem »

jvdg schreef:
Willem schreef:
Hendrikus schreef:
huisman schreef:Bedankt CDA, Bedankt VVD, Bedankt PVV, voor het uithollen van defensie.
cultuur, defensie, wat wordt er tegenwoordig niét uitgehold?
Ik vind het wel wel terecht. Een organisatie van 70.000 man die steen en been klaagt als ze een 1600 man grote afdeling incl. materieel operationeel moeten houden en stellen dat het hun heeft "uitgehold" lijkt me rijp voor een (forse) afslanking en een herbezinning op de taken.
Willem, je hebt geen flauw benul van militaire operaties.
Laat Huisman het verder maar uitleggen.
Mischien niet, maar wel van van organisatie's en overhead. En daar hebben we het hier namelijk over. Effectiviteit en Efficiëncy. En niet over militaire operaties.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Marie-Henriëtte »

Overal wordt bezuinigd, waarom dat bij Defensie niet zou mogen, is mij volstrekt onduidelijk. Geen vervolg missies meer in Afghanistan, laat ze daar maar mee beginnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door refo »

Ik las net ergens dat defensie terug moet naar 62000 banen. Dat zouden er dan 7000 minder zijn.
Gebruikersavatar
Nochtans
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 sep 2010, 14:34

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Nochtans »

Tja, het moet uit de lengte of uit de breedte komen. In 2010 loopt het overheidstekort op naar 5,8% van het bbp, en zal dus aanmerkelijk omlaag moeten om de staatsschuld (met name de rente daarop) in de perken te houden. Ik zie niet in waarom er op defensie niet bezuinigd zou mogen worden.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door tukkertje »

Als er ergens bezuinigd kan worden is het bij defensie. Daar gaat jaarlijks veel geld om het luchie zal ik maar zeggen. Natuurlijk triest voor de mensen die ontslagen zullen worden, maar goed, of je nu in de bouw zit of bij defensie, dat maakt mijns inziens niet uit. Overal vallen ontslagen.

Wil wel eens weten wlk percentage van die ca 69.000 mensen meer dan 8 uur per dag echt druk is met zijn/haar werk. Krijg altijd de indruk dat de werkdruk over het algemeen niet erg hoog is. Buitenlandse missies even niet meegerekend natuurlijk.
Plaats reactie