Halloween en Goedheiligman etc.

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Desiree »

Ik moest vandaag lachen. Ik moest zelf Halloween spul terug gaan brengen omdat het te eng was om het zelf terug te brengen. Alles kan niet eng genoeg zijn de laatste tijd, de hele oertijd komt voorbij.. maar Halloween overschrijdt blijkbaar toch een grens. Vanuit de verte kreeg ik aanwijzingen waar ik het terug moest zetten. :haha

Ik heb gezegd dat wij op 31 oktober een kerkfeest hebben. En dat God Halloween geen goed feest vind. Maar dat mensen die niet naar de kerk gaan, ook graag een feestje willen hebben.

Dat wordt een heerlijk Luthers gebakje.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Herman »

Zojuist hebben we een vlag gekocht met een Luther roos om donderdag op te hangen. Gewoon omdat we het gespook zat zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Zojuist hebben we een vlag gekocht met een Luther roos om donderdag op te hangen. Gewoon omdat we het gespook zat zijn.
:super

Bij mij in de straat hebben ze in een voortuin al weer een kerkhof ingericht... :sweat
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 28 okt 2019, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Dodo »

Herman schreef:Zojuist hebben we een vlag gekocht met een Luther roos om donderdag op te hangen. Gewoon omdat we het gespook zat zijn.
Begrijpen de Halloweeners dat?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:Van oorsprong heidense feesten die totaal ingeburgerd schijnen te zijn...

Wordt er onder de Refoforummers nog aan Sinterklaas gedaan? Of wat doe je als er een paar van die kleine schatjes op de stoep staan met die dan haloween blijken te vieren...

Kerstmannen, Paashazen, geef hier je mening.

-DIA-
Sinterklaas is verpest en Halloween mag van mij acuut op de mesthoop.
Tja... Dan ben ik snel klaar lijkt me...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Geytenbeekje »

Van Ewijk schreef:
-DIA- schreef:Van oorsprong heidense feesten die totaal ingeburgerd schijnen te zijn...

Wordt er onder de Refoforummers nog aan Sinterklaas gedaan? Of wat doe je als er een paar van die kleine schatjes op de stoep staan met die dan haloween blijken te vieren...

Kerstmannen, Paashazen, geef hier je mening.

-DIA-
Sinterklaas is verpest en Halloween mag van mij acuut op de mesthoop.
Tja... Dan ben ik snel klaar lijkt me...
:haha :haha
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door samanthi »

Als er kinderen voor de deur zouden staan, is nog nooit gebeurd, zou ik ze niet ledig wegsturen, snoep en een boekhe over de Heere Jezus.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Hollander »

Ik zie om mij heen echt helemaal niets van Halloween. Blijkbaar leef ik toch in een bijzondere omgeving in Holland.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door -DIA- »

Toen ik dit topic startte was ik nog jong, althans zo voelde ik me nog, en recht van lijf en leden.
Nu ben ik een oud man, grijs, benauwd, en ga gebogen over de aarde.
Veel meegemaakt. En intussen hebben we allemaal hier de ellende en de drukte meegemaakt, van een wereld die zich bekommerd over hun feest, waarin de traditionele zwarte piet niet meer geduld wordt. Dat wil zeggen, door velen die deze wereld als het ware willen omkeren.

Niet dat het op zich zo erg is dat er over zwarte piet gestruikeld wordt... Wel wat daarachter ligt. Een wereld die meer en meer onverdraagzaam wordt, en anderzijds zeer tolerant. Een wereld waarin de vrijheid van meningsuiting zo ver wordt doorgedreven dat het wel eens zo kon zijn dat de door deze vrijheid en kansels moeten zwijgen over bepaalde zonden die we in onze gewaande vrijheid hebben omarmd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Zita »

Hollander schreef:Ik zie om mij heen echt helemaal niets van Halloween. Blijkbaar leef ik toch in een bijzondere omgeving in Holland.
Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:Ik zie om mij heen echt helemaal niets van Halloween. Blijkbaar leef ik toch in een bijzondere omgeving in Holland.
Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Hollander »

Zita schreef:Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.
Zaterdag ben ik niet in jouw straat niet geweest. Het lijkt mij inderdaad vreselijk om dit zo dichtbij mee te maken.
-DIA- schreef:Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.
Daar hoop ik vrijdag weer te komen. Zal eens opletten.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
Zita schreef:Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.
Zaterdag ben ik niet in jouw straat niet geweest. Het lijkt mij inderdaad vreselijk om dit zo dichtbij mee te maken.
-DIA- schreef:Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.
Daar hoop ik vrijdag weer te komen. Zal eens opletten.
Vrijdag is Halloween voorbij... Het wordt immers op onze Hervormingsdag gevierd, en dat weer op Allerheiligen/Allerzielen. De Roomse feesten zijn herdenkingsdagen van de Reformatie geworden, en thans lijkt Halloween de Reformatieherdenking te overvleugelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door Mara »

Ik lees steeds vaker over mensen die een alternatief aan de kindjes aanbieden. Een lichtjesfeest.
Echt goed dat dit gedaan wordt, want ook op veel christelijke basisscholen komt het binnengeslopen.
Ik snap die ouders niet.
Het is niet gewoon griezelen, het is duisternis, verderf en dood waar ze hun kind aan blootstellen. :fi
In 3vliet heb ik me een keer over laten halen voor een ritje in het spookhuis.
Never nooit meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Halloween en Goedheiligman etc.

Bericht door -DIA- »

Ik las pas heel treffend: Het westen in immuun geworden voor het occulte. Wamt Halloween kunnen we zondermeer occult noemen. Een spelen met de geesten.
In de jaren 70, begin jaren 80 (meen ik) werd er meer gewaarschuwd tegen het occulte.
Ik denk aan boeken die verschenen van dr. Ouweneel en ds. Koppelaar
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie