Brand in Delft

Plaats reactie
Essox
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2008, 14:52

Brand in Delft

Bericht door Essox »

De sloop van het uitgebrande gebouw van de TU Delft begint vrijdag. Dat laat de gemeente woensdag weten.

Omdat door de brand asbest op het sportcomplex van het terrein is verspreid, wordt met een afzetting gewerkt.

Instortingsgevaar

Door de brand staat het gebouw van de bouwkundefaculteit op instorten, waardoor sloper Oranje Sloopwerken voorzichtig te werk moeten gaan.

De universiteit, de gemeente, de brandweer en de sloper overleggen nog over hoe ze deze klus gaan klaren. Donderdag wordt een plan voorgelegd aan de burgemeester.





Hoe kan het mogelijk zijn dat een pand waar onze toekomstige ingenieurs vandaan komen zo uitbrand. Volgens mij zaten er nogal wat bouwkundige blundertjes in dit pand. Hoe kan een brand zich zo door een gebouw voortplanten. Geen 60 minuten brandscheidingen etc.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Brand in Delft

Bericht door parsifal »

het gebouw was al aardig oud en vast niet door de bouwkundigen zelf gebouwd. Ik geloof ook dat ieder gebouw kan afbranden. Dat een betonnen gebouw zolang blijft staan verbaast me meer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Essox
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2008, 14:52

Re: Brand in Delft

Bericht door Essox »

Mij niet. natuurlijk is het ene oud gebouw, maar het moet wel voldoen aan diverse eissen. dat dan juist dat gebouw van bouwkunde in de hens gaat is natuurlijk niet leuk. Je zult je afstudeeropdracht maar bijna afhebben en daar hebben staan pfffffffffffffffffffff
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Brand in Delft

Bericht door -DIA- »

Om geen nieuw topic te openen over "brand", zet ik het maar in "Delft". Laten we dan bij het lezen "Delft maar veranderen in "Rijssen"... Ik heb er zelf niets van gehoord, wel woont mijn fietsmaat daar.... Wellicht hoor ik wel meer van hem...
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~aa626ede/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Brand in Delft

Bericht door Gritje »

-DIA- schreef:Om geen nieuw topic te openen over "brand", zet ik het maar in "Delft". Laten we dan bij het lezen "Delft maar veranderen in "Rijssen"... Ik heb er zelf niets van gehoord, wel woont mijn fietsmaat daar.... Wellicht hoor ik wel meer van hem...
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~aa626ede/
Dat klinkt wel heftig Dia. Een echt wonder dat er geen gewonden zijn gevallen
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Brand in Delft

Bericht door -DIA- »

Gritje schreef:
-DIA- schreef:Om geen nieuw topic te openen over "brand", zet ik het maar in "Delft". Laten we dan bij het lezen "Delft maar veranderen in "Rijssen"... Ik heb er zelf niets van gehoord, wel woont mijn fietsmaat daar.... Wellicht hoor ik wel meer van hem...
https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... ~aa626ede/
Dat klinkt wel heftig Dia. Een echt wonder dat er geen gewonden zijn gevallen
Inderdaad!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie