dieren

Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

dieren

Bericht door Vincent »

Het moet toch ook niet gekker worden in dit land :shock: :shock:

----------------------------
'Dieren hebben recht op seks'

Uitgegeven: 16 augustus 2006 17:09
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 17:56

AMSTERDAM - Van de honderden miljoenen dieren die in Nederland gehouden worden, krijgt slechts een klein deel de kans om zich seksueel te ontplooien. Jaarlijks sterven in ons land miljoenen dieren als maagd. Stuitend, vinden de initiatiefnemers van Sex voor Dieren. Begin augustus begon creatief bureau Wonder de campagne Sex voor Dieren, compleet met acties, een petitie en collectes.

"Dieren werken hard voor ons mensen. Ze leveren onder meer melk, eieren, vlees, wol en goed gezelschap. Daarom hebben dieren recht op goede arbeidsomstandigheden en plezier in het leven. Zo nu en dan een gezonde vrijpartij hoort daarbij", aldus Sex voor Dieren.


De dierenliefhebbers willen het recht op seks voor dieren op de politieke agenda krijgen. Met een handtekeningenactie probeert de organisatie een burgerinitiatief in de Tweede Kamer af te dwingen.

Donatie

Ook kan eenieder die zijn steentje wil bijdragen aan het seksuele welzijn van dieren een donatie overmaken, onder de noemer 'adopteer een beurt'. Daarnaast hopen de bedenkers op creatieve acties vanuit de samenleving, zoals het organiseren van een peepshow met parende lieveheersbeestjes of huisdierendating.

De campagne Sex voor Dieren kwam tot stand bij Wonder, een bureau dat zich tot doel stelt plezier te maken met de samenleving. Eerder lanceerde Wonder het project Burgerbuddy, waarbij een ambtenaar of politicus wordt bijgestaan door een burger. Ook zorgde het bedrijf er in december 2004 voor dat tientallen moskeeën werden bezocht door Sinterklaas, die snoepgoed en geschenken in de schoenen van biddende moslims achter liet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: dieren

Bericht door Mister »

De campagne Sex voor Dieren kwam tot stand bij Wonder, een bureau dat zich tot doel stelt plezier te maken met de samenleving.
Ten kostte van iets of iemand anders dan cker...
Bah
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

"Het moet niet gekker worden" zeiden ze vanmorgen op Radio Gelderland. En gelijk hebben ze.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Op zich vind ik dit niet eens zo'n heel gek initiatief. Ik denk dat we onze huis-/landbouwdieren het meest in hun waarde laten als ze zo natuurlijk mogelijk kunnen leven.

Maar goed, deze actie past natuurlijk mooi in onze oversekste maatschappij.
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Te gek voor woorden!
Wat een gemiere.... !
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ja, als je denkt dat de mens een dier is en niets meer, dan krijg je dat.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

plebe schreef:Te gek voor woorden!
Wat een gemiere.... !
Hehehehe :)

What's next.... Een politieke partij die wil dat dieren op jongeren leeftijd al seks mogen hebben? :mrgreen:

Overigens is het maar de vraag of dieren zoveel plezier beleven aan seks.... of dat ht puur om de voortplanting is... ik zag laatst op straat twee mannetjeseenden een vrouwtjeseend verkrachten.... en ze leken er alledrie niet bijzonder veel lol aan te beleven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

marnix schreef:ik zag laatst op straat twee mannetjeseenden een vrouwtjeseend verkrachten.... en ze leken er alledrie niet bijzonder veel lol aan te beleven.
Goed, dan moeten de mensen ze ook niet zo veel voeren. Daarvan krijg je veel te veel eenden in een klein gebied.

Maar goed, nu even serieus. Deze actie heeft natuurlijk een hoog BNN-gehalte (BNN is een omroep by the way), maar het probleem wat ze aan de kaak stellen, 'dieren worden op een onnatuurlijke manier gehouden', is m.i. wel degelijk aan de orde! Dieren hebben wel degelijk ook behoeften. Een daarmee bedoel ik natuurlijk niet alleen een voortplantingsdrift, maar bijv. ook de behoefte om in de modder te kunnen rollen, rond te rennen, te spelen, et cetera. Het zijn geen machines, maar levende wezens.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Wat dat betreft ben ik dan ook een tegenstander van legbatterij-vlees en eieren... en een voorstander van scharreldieren. Maar ja, wat dit betreft is de economie letterlijk en figuurlijk moordend.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

rekcor schreef:
marnix schreef:ik zag laatst op straat twee mannetjeseenden een vrouwtjeseend verkrachten.... en ze leken er alledrie niet bijzonder veel lol aan te beleven.
Goed, dan moeten de mensen ze ook niet zo veel voeren. Daarvan krijg je veel te veel eenden in een klein gebied.

Maar goed, nu even serieus. Deze actie heeft natuurlijk een hoog BNN-gehalte (BNN is een omroep by the way), maar het probleem wat ze aan de kaak stellen, 'dieren worden op een onnatuurlijke manier gehouden', is m.i. wel degelijk aan de orde! Dieren hebben wel degelijk ook behoeften. Een daarmee bedoel ik natuurlijk niet alleen een voortplantingsdrift, maar bijv. ook de behoefte om in de modder te kunnen rollen, rond te rennen, te spelen, et cetera. Het zijn geen machines, maar levende wezens.

Kijk, dit zijn wijze woorden. Hoe met dieren tegenwoordig wordt omgegaan, kán gewoon niet. Dat is ook één van de (vele) redenen dat ik vegetariër ben. Het is toch schande dat ze in hokken zitten, hoe zouden wij het vinden om levenslang in een toilet te moeten zitten?
limosa

Bericht door limosa »

hahaha, niets blijft ons bespaard, werkelijk voor alles is een clubje in ons land

ik meen overigens dat er boeren zijn (of waren) die principele bezwaren hebben tegen KI maar ik denk niet dat die zich iets bij deze actiegroep kunnen voorstellen
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Vincent schreef: Kijk, dit zijn wijze woorden. Hoe met dieren tegenwoordig wordt omgegaan, kán gewoon niet. Dat is ook één van de (vele) redenen dat ik vegetariër ben. Het is toch schande dat ze in hokken zitten, hoe zouden wij het vinden om levenslang in een toilet te moeten zitten?
Hoezo ben je vegetariër en eet je niet, zoals ik, biologisch vlees?
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

zag gisteren het verslag op Journaal.
De initiatiefnemer heeft als voornaam Boris

Wat een bak!!! :mrgreen:
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Eh... leg eens uit. Ik zie niets leuks.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

rekcor schreef:
Vincent schreef: Kijk, dit zijn wijze woorden. Hoe met dieren tegenwoordig wordt omgegaan, kán gewoon niet. Dat is ook één van de (vele) redenen dat ik vegetariër ben. Het is toch schande dat ze in hokken zitten, hoe zouden wij het vinden om levenslang in een toilet te moeten zitten?
Hoezo ben je vegetariër en eet je niet, zoals ik, biologisch vlees?
Ik ben een lotgenoot :D van Vincent, en mijn argument daarvoor is vooral dat dieren (boerderijvee althans) in deze maatschappij puur als consumptieproduct gezien worden, niet als wezens met een intrinsieke waarde. Zolang die houding niet verandert lijkt vegetarisme de beste oplossing voor mij.
Plaats reactie