dieren

rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

lebaoth schreef:
rekcor schreef:
Vincent schreef: Kijk, dit zijn wijze woorden. Hoe met dieren tegenwoordig wordt omgegaan, kán gewoon niet. Dat is ook één van de (vele) redenen dat ik vegetariër ben. Het is toch schande dat ze in hokken zitten, hoe zouden wij het vinden om levenslang in een toilet te moeten zitten?
Hoezo ben je vegetariër en eet je niet, zoals ik, biologisch vlees?
Ik ben een lotgenoot :D van Vincent, en mijn argument daarvoor is vooral dat dieren (boerderijvee althans) in deze maatschappij puur als consumptieproduct gezien worden, niet als wezens met een intrinsieke waarde. Zolang die houding niet verandert lijkt vegetarisme de beste oplossing voor mij.
Maar goed, biologische boeren pakken het anders aan. Zij hebben juist wel oog voor de intrinsieke waarde van het dier...
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

refo schreef:Eh... leg eens uit. Ik zie niets leuks.
Wordt nog wel eens als hondennaam gebruikt.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kom zeg, moeten allen Kezen, Tessa's en Joepen zich voor hun naam gaan schamen?
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

refo schreef:Kom zeg, moeten allen Kezen, Tessa's en Joepen zich voor hun naam gaan schamen?
Sorry hoor.....
Ik vond het gewoon komisch...

Heet jij óók Boris, dat je zo "bijt"?
Gelooft het evangelie en bekeert u !
limosa

Bericht door limosa »

lebaoth schreef:Ik ben een lotgenoot :D van Vincent, en mijn argument daarvoor is vooral dat dieren (boerderijvee althans) in deze maatschappij puur als consumptieproduct gezien worden, niet als wezens met een intrinsieke waarde. Zolang die houding niet verandert lijkt vegetarisme de beste oplossing voor mij.
Dus je zou geschoten wild wel kunnen eten, een haas of een reerug ofzo. Die hebben tensotte een comfortabel leven achter de rug inclusief alle in de openingsposting genoemde geneugten.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

rekcor schreef:
lebaoth schreef:
rekcor schreef:
Vincent schreef: Kijk, dit zijn wijze woorden. Hoe met dieren tegenwoordig wordt omgegaan, kán gewoon niet. Dat is ook één van de (vele) redenen dat ik vegetariër ben. Het is toch schande dat ze in hokken zitten, hoe zouden wij het vinden om levenslang in een toilet te moeten zitten?
Hoezo ben je vegetariër en eet je niet, zoals ik, biologisch vlees?
Ik ben een lotgenoot :D van Vincent, en mijn argument daarvoor is vooral dat dieren (boerderijvee althans) in deze maatschappij puur als consumptieproduct gezien worden, niet als wezens met een intrinsieke waarde. Zolang die houding niet verandert lijkt vegetarisme de beste oplossing voor mij.
Maar goed, biologische boeren pakken het anders aan. Zij hebben juist wel oog voor de intrinsieke waarde van het dier...
Jaja, dat is wel zo. Daarom eet ik ook altijd scharreleieren en beslist geen eieren van beesten die in een hok zaten met uitsluitend het doel om te produceren.... schande :shock:

Dat ik ook geen biologisch vlees eet, heeft echter vooral een psychologische reden (naast dat ik het overigens ook écht niet lekker vind, taai enzo, je moet er te lang op kauwen). Ik zou zelf nooit een dier durven slachten. Eng, vies, zieilig. Mijn vader was vroeger slager. Als ik dan hoor vertellen over sommige dieren die het door hadden als ze naar de slacht gingen....Een stier die niet wilde doodgeschoten worden en zenuwachtig rondjes bleef draaien.... De hang naar het leven wat zo kenmerkend is voor beest en mens. En dat door mijn zonde! Er werd pas geslacht toen Adam een vel nodig had om z'n lichaam.

Ik kan geen stuk vlees door mijn keel krijgen. Bij de slager licht het allemaal zo mooi verpakt.... maar alles wat ik eet zou ik wel zelf moeten durven bereiden, anders heeft het iets kroms. En dat durf ik niet, dus daarom ook geen vlees.

Wel is altijd mijn ideaal om als over 60 jaar ofzo als bejaarde-in-goede-doen een landelijk huis met wat beesten te hebben, maar dan echt voor de gezelligheid.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Vincent schreef: Jaja, dat is wel zo. Daarom eet ik ook altijd scharreleieren en beslist geen eieren van beesten die in een hok zaten met uitsluitend het doel om te produceren.... schande :shock:
Jij eet eieren? Dit is nou juist iets waar de aktie groep tegen is, onbevruchte scharreleieren. Foei, eet dan bevruchte eieren! Maar daar ben ik dan weer op tegen want dat moeten kleine schattige kuikentjes worden. Moraal van het verhaal, "eet geen eieren".
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Eppie schreef:
Vincent schreef: Jaja, dat is wel zo. Daarom eet ik ook altijd scharreleieren en beslist geen eieren van beesten die in een hok zaten met uitsluitend het doel om te produceren.... schande :shock:
Jij eet eieren? Dit is nou juist iets waar de aktie groep tegen is, onbevruchte scharreleieren. Foei, eet dan bevruchte eieren! Maar daar ben ik dan weer op tegen want dat moeten kleine schattige kuikentjes worden. Moraal van het verhaal, "eet geen eieren".
bedankt voor tip, zal ik in overweging nemen
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: dieren

Bericht door Mara »

Dit is goed nieuws, al is het heel triest dat het noodzakelijk is. Ik hoop dat ze snel een collega erbij krijgt.

Monique Verkerk is de eerste forensisch dierenarts in ons land. Minutieus ontleedt ze dode dieren en helpt daarmee de daders te pakken. Nu heeft ze een prestigieus Amerikaans diploma op zak.

,Dierenmishandeling kan ook een signaal zijn voor huiselijk geweld, ouder- en kindermishandeling. Seriemoordenaars in Amerika zijn zonder uitzondering begonnen met het molesteren van dieren. Het verlaagt de drempel om ook anderen iets aan te doen, daarnaast kan het mishandelen van een dier worden gebruikt als chantagemiddel.’’ Wil oma haar pincode niet geven? Dan gaat Poekie eraan.

Hoeveel dierenbeulen uiteindelijk dankzij Verkerk tegen de lamp zijn gelopen, kan ze niet zeggen. Van het verloop van een zaak wordt ze niet op de hoogte gehouden. Toch heeft ze dankzij haar studie een goed beeld van de daders.,,Het zijn overwegend mannen, die niet zoveel voorstellen. Ze zijn gefrustreerd over hun leven en moeten dat kwijt, maar richten zich dan alleen op zwakkeren. We zien ook een component van sadisme, dat merk je al bij kinderen die de vleugels van een vlieg uittrekken of voetballen met een egel.
Als kinderen dieren mishandelen, zit daar vaak een tragisch verhaal achter. Neem het meisje van tien jaar, dat onlangs een kinderdagverblijf in Heerlen binnenstapte om het ene na het andere dier de nek om te draaien. ,,Dan zit er iets niet goed in de omgeving van zo’n kind. Als je niet van dieren houdt, laat je ze gewoon met rust.’’

BRON
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie