De jeugd van tegenwoordig.....

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: De jeugd van tegenwoordig.....

Bericht door Dodo »

Volgens mij gaat de column er over dat ouders van alles kopen voor het kroost, zonder dat kinderen leren sparen voor iets.
Je kind een keer wat leuks geven is iets anders.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De jeugd van tegenwoordig.....

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:Leuke column, over fidgets en andere rages - en hoe ouders er mee omgaan.

http://www.martingijzemijter.nl/2017/05 ... -spinners/
Ja leuk.
Ik hoor ws nog tot de ga er maar voor sparen ouders.
Ook herken ik niet echt de 'pijn' uit het verlenen dat je iets niet had, wat andere wel hadden.
Juist niet! Ik kreeg vergeleken bij andere kinderen veel zakgeld, had veel speelgoed, ik was de jongste en had ook veel 'geërfd' van mijn oudere broertjes en zusjes, maar ik hunkerde naar affectie.
Misschien was ik daarom wel een moeder van niet alledaagse zomaar kado doen, maar leren genieten van kleine dingen. Vooral die dingen die je samen deed. Samen op zoek naar kikkerdril. Samen koken, voorlezen en dergelijke.
Dat vond ik weer belangrijk. Wat ik weer zie bij mijn kinderen? De ene krijgt wel alles de ander weer niet daar gaat het net zoals ik het deed.
De column gaat dus niet op voor mij, maar is wel prikkelend en zet je aan het denken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie