Televisie

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door Mara »

helma schreef:
Sheba schreef:
Ik weet niet wat voor link je hier nu plaatst. Maar het wordt i.e.g. Door het filter tegengehouden ;)
nieuws/2016-03-07/979530/achter-moeizaam-uiterlijk-schuilt-bijzondere-kunstenares#.VusA1VnvJSA
De link doet het niet Helma.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Televisie

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Televisie

Bericht door Floppy »

Daar worden we nu blij van! Bedankt Helma!!! Die gaan we met ons gezin bekijken.
Henk de Vries
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2017, 20:42

Re: Televisie

Bericht door Henk de Vries »

Wat vinden jullie van de Bijbelstudies op Family 7 zoals Waarom eindtijd etc.(ds Glashouwer) , Eindtijd en Profetie (Jan van Barneveld) en Daniel met Gert van de Weerd?
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Televisie

Bericht door Hendrien »

Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Televisie

Bericht door Herman »

Ik kijk wel kookprogramma's. Dus ik voldoe niet aan het criterium van géén televisie kijken.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Televisie

Bericht door CvdW »

Wij hebben geen televisie.
Je schijnt via de computer ook veel te kunnen zien, maar daar ben ik niet zo handig in.
Email, bankzaken en RF beslaat 99%.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Televisie

Bericht door Hendrikus »

Hendrien schreef:Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Tja, wat versta je onder televisie kijken? Televisie in de zin van "om 19.00 uur begint programma X, en na het journaal van 20.00 uur volgt programma Y" is bijna een gepasseerd station. Met Uitzending Gemist en streaming diensten als Netflix kun je zo ongeveer alles wat je wilt zien, bekijken op het moment dat jou past. De omroepen hebben het moeilijk, maar streaming diensten zijn booming business. En daar komt geen televisietoestel meer aan te pas.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Televisie

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Ja hoor, hier heb je er nog een. Tenzij je mij wel als tv-kijker ziet als ik heel af en toe het NOS-journaal terugkijk.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Televisie

Bericht door Hendrien »

eilander schreef:
Hendrien schreef:Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Ja hoor, hier heb je er nog een. Tenzij je mij wel als tv-kijker ziet als ik heel af en toe het NOS-journaal terugkijk.
Vroeger was zelfs het journaal taboe! Wij waren op vakantie op 11 september 2001, in een huisje met televisie, zelfs toen hebben we niet gekeken. Nu kijken wij als gezin wel, maar we houden het beperkt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Dodo »

Geen televisieapparaat. Maar ik kijk wel programma's op de computer. Rijdende rechter vind ik fascinerend bijvoorbeeld.
Ik zou het ding trouwens niet in de huiskamer willen hebben. Tegenwoordig zijn ze zo enorm groot, een meter breed is niks meer. En dat staat dan als een soort altaar in het centrum van de huiskamer, alles is daar omheen geschikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:Wij hebben geen televisie.
Je schijnt via de computer ook veel te kunnen zien, maar daar ben ik niet zo handig in.
Email, bankzaken en RF beslaat 99%.
Hier ook. Maar toch is internet ook gevaarlijk als je hobby's hebt. En als je werk je hobby is. Of als je hobby je werk is.
Met hobby's moeten we altijd oppassen om daar niet te veel in op te gaan. We besteden zo makkelijk onze tijd
aan een hobby. Te veel tijd, denk ik. Ik kan alleen maar bij mezelf blijven.
Wellicht is het bekend dat ik me mijn hele leven bezig heb gehouden met FMCG, en de ontwikkeling op dit gebied
graag wat bijhoudt. Daar is dan ook (te?) veel van bij te houden op internet.
Ook YouTube is niet ongevaarlijk. Als je naar Zuiver Waarheid luistert merk je tegelijk ook al wel dat er enorm veel
via YouTube is te zien. En... het geldt, dacht ik, voor ons allemaal, dat het oog niet verzadigd word van het zien.

Televisie laten rusten heb ik niet veel moeite mee, want je was dat nooit zo gewend. Heb er ook niet veel belang bij.
Af en toe zie ik het NOS Journaal. Het schijnt ook wel openbaar te zijn dat dit journaal nogal eenzijdig berichten doorgeeft.
Ik hoorde zelfs, dat wie dagelijks het NOS Nieuws volgt een heel andere kijk op het nieuws krijgt. De NOS beïnvloed mensen zonder er erg in te hebben. Let maar eens op wat zij als belangrijk nieuws zien, en vooral waar ze de nadruk op leggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Televisie

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:
eilander schreef:
Hendrien schreef:Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Ja hoor, hier heb je er nog een. Tenzij je mij wel als tv-kijker ziet als ik heel af en toe het NOS-journaal terugkijk.
Vroeger was zelfs het journaal taboe! Wij waren op vakantie op 11 september 2001, in een huisje met televisie, zelfs toen hebben we niet gekeken. Nu kijken wij als gezin wel, maar we houden het beperkt.
Klopt. Als wij in een vakantiehuisje zitten, kijken we net zoveel als thuis: niet dus. Zeker op vakantie heb je meer tijd om met elkaar door te brengen, daar hoort de tv echt niet bij. Zeker als je het niet gewend bent, moet je dat niet doen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Televisie

Bericht door Ambtenaar »

Hendrikus schreef: De omroepen hebben het moeilijk, maar streaming diensten zijn booming business. En daar komt geen televisietoestel meer aan te pas.
Bij mijn broer kijken ze nochtans op een groot scherm naar Netflix, en niet op een laptop of tablet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Hendrien schreef:
eilander schreef:
Hendrien schreef:Zijn er nog mensen op dit forum die echt geen televisie kijken? Het valt me namelijk op dat eigenlijk alle refo's die ik ken tegenwoordig televisie kijken.
Ja hoor, hier heb je er nog een. Tenzij je mij wel als tv-kijker ziet als ik heel af en toe het NOS-journaal terugkijk.
Vroeger was zelfs het journaal taboe! Wij waren op vakantie op 11 september 2001, in een huisje met televisie, zelfs toen hebben we niet gekeken. Nu kijken wij als gezin wel, maar we houden het beperkt.
Klopt. Als wij in een vakantiehuisje zitten, kijken we net zoveel als thuis: niet dus. Zeker op vakantie heb je meer tijd om met elkaar door te brengen, daar hoort de tv echt niet bij. Zeker als je het niet gewend bent, moet je dat niet doen.
Hier weten we wel wat van uit de praktijk. Ik ken een mens, heel nabij. Het hele gezin ging in 1979 voor het eerst met vakantie naar een huisje waar ook een tv stond. De vader van dat gezin hield zijn hart vast toen hij zijn zoon dagelijks naar 'het ding' zag kijken.
Niet ten onrechte: de zoon had binnen afzienbare tijd een eigen tv'tje op zijn slaapkamer. Die mocht dan wel niet beneden komen. En dus bleef doe boven.
Maar er gebeurde iets...
Koningin Juliana kondigde haar abdicatie aan. Dat wat groot nieuws, en toen het zover was, en de jonge koningin Beatrix haar 'intrede' deed, wilden ook de vader en de moeder wel eventjes kijken. Toen kwam het kleine zwart/wit-tv'tje toch naar beneden... Terwijl er zulke goede afspraken waren gemaakt dat het tv'tje niet beneden mocht komen... Hoe zwak is dan ook een vader en een moeder.
Toen de zoon het huis verliet, en elders ging wonen, was zijn huis intussen voorzien van een grote kleurentv. Ik denk dat het toch een gewenning is... Wie eenmaal begint met een heel klein tv'tje, zal er op een gegeven moment geen kwaad meer in zien om een 'veel mooiere, grotere en duidelijkere' kleuren-tv aan te schaffen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie