Televisie

DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Televisie

Bericht door DDD »

Dat is niet de kwestie. Het gaat erom of er een computer meeluistert en gesprekken analyseert. Ik sluit dat niet uit hoor.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:Ik heb het zelf ondervonden onlangs.

De dochter van mijn collega heeft dus een robot stofzuiger, daar had ik het vorige week over met mijn collega. Vervolgens heb ik het er met mijn vrouw over gehad, dit allemaal mondeling. Uiteindelijk had ik gevraagd aan mijn collega via Whatsapp of hij het specifieke ding wilde toesturen, dat heeft hij gedaan. Zelf heb ik het woord stofzuiger geen moment geappt. Mijn collega had een screenshot gestuurd, dus geen link naar de advertentie.

Jullie raden het al, ik kreeg diezelfde middag via Coolblue een advertentie op Youtube over (reguliere) stofzuigers.

Dit is mij allemaal veel te toevallig. Zowel mijn collega, als mijn vrouw en ikzelf gebruiken een Iphone, die zijn over het algemeen wel iets meer privacy gericht als andere toestellen.

Dus degene die hoog en laag volhouden dat je ten alle tijden eerst zelf ergens naar moet zoeken, die hebben vaak gelijk, maar dus niet altijd.
Whatsapp is gelinkt aan facebook en ook foto's worden gecheckt. Zo raar is het niet dat je deze dan krijgt.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Televisie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Ik heb het zelf ondervonden onlangs.

De dochter van mijn collega heeft dus een robot stofzuiger, daar had ik het vorige week over met mijn collega. Vervolgens heb ik het er met mijn vrouw over gehad, dit allemaal mondeling. Uiteindelijk had ik gevraagd aan mijn collega via Whatsapp of hij het specifieke ding wilde toesturen, dat heeft hij gedaan. Zelf heb ik het woord stofzuiger geen moment geappt. Mijn collega had een screenshot gestuurd, dus geen link naar de advertentie.

Jullie raden het al, ik kreeg diezelfde middag via Coolblue een advertentie op Youtube over (reguliere) stofzuigers.
Misschien eens de gebruiksvoorwaarden van Whatsapp eens lezen?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Je gelooft serieus dat er mensen meeluisteren? :bobo :bobo :bobo
Nee niet perse mensen, maar wel software die registreert wat er gezegd word. Of wilde je zeggen dat de stofzuigers toevallig langskwamen?

Ik heb ooit eens gelezen dat google honderden profieleneigenschappen hebben, die ze dus koppelen aan een gebruiker. Zo zullen ze bij de meeste hier wel het bordje christen aanhangen. En misschien dat je fan bent van basketbal of darten. Maar ook waar je geïnteresseerd in bent. Allemaal voor commerciële doelen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Bertiel »

ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb het zelf ondervonden onlangs.

De dochter van mijn collega heeft dus een robot stofzuiger, daar had ik het vorige week over met mijn collega. Vervolgens heb ik het er met mijn vrouw over gehad, dit allemaal mondeling. Uiteindelijk had ik gevraagd aan mijn collega via Whatsapp of hij het specifieke ding wilde toesturen, dat heeft hij gedaan. Zelf heb ik het woord stofzuiger geen moment geappt. Mijn collega had een screenshot gestuurd, dus geen link naar de advertentie.

Jullie raden het al, ik kreeg diezelfde middag via Coolblue een advertentie op Youtube over (reguliere) stofzuigers.

Dit is mij allemaal veel te toevallig. Zowel mijn collega, als mijn vrouw en ikzelf gebruiken een Iphone, die zijn over het algemeen wel iets meer privacy gericht als andere toestellen.

Dus degene die hoog en laag volhouden dat je ten alle tijden eerst zelf ergens naar moet zoeken, die hebben vaak gelijk, maar dus niet altijd.
Whatsapp is gelinkt aan facebook en ook foto's worden gecheckt. Zo raar is het niet dat je deze dan krijgt.
Je wilt niet weten hoeveel foto's ik wel niet krijg vanuit allerlei groepen etc. Ik snap je punt, en die is terecht, maar dan alsnog hebben de algoritmes extra informatie nodig om zeer specifiek te handelen.

Soms had ik, door een slechte verbinding bijvoorbeeld, dat een foto op FB niet goed laadde, dan werd het fotootje helemaal ingedeeld in grijze vakjes, en dan stonden er in die vakjes dus informatie over de foto. Dus bijvoorbeeld: bos op de achtergrond, lachende mensen, overhemd, Toren van Pisa etc etc. Uiteindelijk verdwenen deze vakjes wel omdat de foto tevoorschijn kwam, maar het geeft aan dat algoritmes werkelijk alles opslaan. Ook de onbewuste handelingen en patronen die je zelf als gebruiker nog geeneens weet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Televisie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Ik heb ooit eens gelezen dat google honderden profieleneigenschappen hebben, die ze dus koppelen aan een gebruiker. Zo zullen ze bij de meeste hier wel het bordje christen aanhangen. En misschien dat je fan bent van basketbal of darten. Maar ook waar je geïnteresseerd in bent. Allemaal voor commerciële doelen.
Als het goed is krijgen refoforummers dan allerlei reclame te zien van psalmboeken, zwarte pantalons en dameshoeden.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Leuk hoor, misschien heeft het algoritme allang door dat je het niet meent, of dat je het op RF erover gehad hebt.
Algoritmes kunnen namelijk ook emoties herkennen. Dit word veel gebruikt in robotica.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik heb ooit eens gelezen dat google honderden profieleneigenschappen hebben, die ze dus koppelen aan een gebruiker. Zo zullen ze bij de meeste hier wel het bordje christen aanhangen. En misschien dat je fan bent van basketbal of darten. Maar ook waar je geïnteresseerd in bent. Allemaal voor commerciële doelen.
Als het goed is krijgen refoforummers dan allerlei reclame te zien van psalmboeken, zwarte pantalons en dameshoeden.
Zou kunnen, alhoewel daar dan volgens de algoritmes wel genoeg aanleiding voor zijn dat jij dat wilt kopen. En ik vermoed niet dat de College Style in die mate geld investeert in Google om voorrang te krijgen. Dit doen automerken wel, maar ook de Bol.com, Coolblue en veel andere grote bedrijven.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Televisie

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Leuk hoor, misschien heeft het algoritme allang door dat je het niet meent, of dat je het op RF erover gehad hebt.
Algoritmes kunnen namelijk ook emoties herkennen. Dit word veel gebruikt in robotica.
Nog even en ik eet mijn schoen op. :tilt
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Televisie

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Leuk hoor, misschien heeft het algoritme allang door dat je het niet meent, of dat je het op RF erover gehad hebt.
Algoritmes kunnen namelijk ook emoties herkennen. Dit word veel gebruikt in robotica.
Nog even en ik eet mijn schoen op. :tilt
Krijg je morgen weer schoen reclames, of vanavond al :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Televisie

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Leuk hoor, misschien heeft het algoritme allang door dat je het niet meent, of dat je het op RF erover gehad hebt.
Algoritmes kunnen namelijk ook emoties herkennen. Dit word veel gebruikt in robotica.
Nog even en ik eet mijn schoen op. :tilt
Dan krijg je reclame van Bavaria 0.0 :)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Televisie

Bericht door Bonny »

Bertiel schreef:ik zit nu al heel de dag stofzuiger tegen m'n telefoon te gillen, maar niks hoor
Dan heb jij geduldige buren. :D
The Groom's still waiting at the altar
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Televisie

Bericht door Willem87 »

Maanenschijn schreef:
Willem87 schreef:
Ambtenaar schreef:Het doet verder niet zo ter zake.
Daar heet je zeker ambtenaar voor. …..
Heb je een hekel aan ambtenaren?
Nee hoor. Maar je hebt ambtenaren in allerlei soort.
Er zijn ook vast goede. Maar dat heb je in allerlei soorten werkkringen.
Zeg maar gewoon Willem.
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Televisie

Bericht door Willem87 »

Marco schreef:
Willem87 schreef:
Ambtenaar schreef:Het doet verder niet zo ter zake.
Daar heet je zeker ambtenaar voor. Daylimotion of youtube of rtl of npo het is allemaal 1 pot nat hoor.
Daar hoef je geen mensen mee naar beneden te halen.
Je haalt daarmee dus wel mensen naar beneden. Dit zijn heel verschillende dingen met heel verschillende doelen. Het beleid dat ze voeren als het om reclame gaat is ook heel verschillend. Net als het beleid dat gevoerd wordt met betrekking tot de inhoud.

Als je dat op één hoop gooit loop je trouwens ook een enorm risico om desinformatie binnen te krijgen.
Nou ja als ik een bushokje langs loop zie ik toch ook reclame..
Als mijn pc me ineens reclame laat zien daar kan ik 9 van de 10 keer niet veel aan doen.
Een zeldzame ambtenaar in zijn soort bestaat ook hoor.
Zeg maar gewoon Willem.
Plaats reactie