Storm in Nederland?

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Simon0612 »

Hier (Zeeland) gaat enorm te keer. Liggen tal van bomen over de weg. Het regent dakpannen in de wijk, de onze blijven vooralsnog gelukkig liggen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Storm in Nederland?

Bericht door DDD »

Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Laatst gewijzigd door DDD op 18 feb 2022, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Storm in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef:
DDD schreef:Vind je dat niet onverantwoord? Ik vind het wel lekker om nu buiten te lopen maar het is ook gevaarlijk.
Heb het bosje gemeden, verder sta ik vrij stevig op de benen, gelukkig.
Hoge bomen vangen veel wind toch?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Storm in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Ik bedoel vanwege vliegende dakpannen bijvoorbeeld. Als ik uit het raam kijk, zie ik al verschillende dakpannen die niet meer op hun plek liggen. Ik zou zonder helm niet buiten durven lopen.
Tuinen zijn hier groter dan in de randstad. Ik heb alleen niet te lang gekeken bij de omgevallen boom gekeken, mogelijk waren de bomen er naast ook ziek.
Maar verder had ik nergens het gevoel iets gevaarlijks te doen.
-
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Storm in Nederland?

Bericht door aggieoudje »

Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Herman »

Dakpannnen waaien er overal.

Erger vind ik de plotselinge sterfgevallen als gevolg van omwaaiende bomen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Storm in Nederland?

Bericht door -DIA- »

Wie herinnert zich nog de uitzonderlijk zware storm van 13 november 1972? Of niet zo lang daarna de zware storm van 2 april 1973. Deze stormen staan als de meest angstwekkende in mijn geheugen. Want wat was het geval? We hadden nog maar kort een nieuw huis laten bouwen, echter uit kostenbesparing zouden we pas later de binnenmuren op de bovenverdieping aanbrengen. De binnenmuren waren toen nog niet aangebracht. Bij genoemde stormen was het of het dak af toe oplichtte. Het dak van de schuur hield het niet, en de golfplaten kwamen met daverend geraas naar beneden. Het huis is gelukkig bij deze twee stormen blijven staan. Ik herinner me dat mij vader een hoofdstuk uit de Bijbel probeerde te lezen na de maaltijd. Maar hij moest afbreken, het bulderende stormgeluid dat uit de schoorsteenruimte kwam maakte dat hij niet meer verstaanbaar was.

PS Ik hoor net dat bij mijn broer twee dakpannen van het dak zijn gewaaid. Hopelijk gaat het niet verder...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Herman »

Ik ben van 82. Ik kan alleen de storm van 1990 herinneren.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Storm in Nederland?

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Ik ben van 82. Ik kan alleen de storm van 1990 herinneren.
Hmm.... tja... In 1972 was ik 20 jaar. 1990 moet ik ook nog weten, maar deze heeft waarschijnlijk minder indruk gemaakt.

Beelden van de storm van 1972:
https://www.youtube.com/watch?v=FfGW_cfvTzM
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Marck »

Net paar uur buiten gezeten een schutting deel vasthouden bij de windvlagen. Buren hadden dat deel aan hun kant dichtgemaakt dus die ving veel wind en was geknakt.
Heel vervelend want ik had net een nieuwe haag langs de schutting geplaatst. Die moest ik dus zien te redden. Maar dat viel alles in het niet bij het leed wat elders door de storm is aangericht.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Het is nog tammelijk tammetjes hier in het midden des lands. Waaien de zeeuwen al uit hun hemd?
Het valt hier nog wel mee, vind ik. De zon schijnt en er staat een stevige windkracht 7, schat ik in. Volgens mij was het 4 jaar geleden heviger.
Rond Vlissingen zijn al snelheden boven 100 km/uur gemeten en het hoogtepunt moet nog komen. Pas maar op jij!
Wij waren rond 17.00 op de boulevard. Was niet makkelijk er te komen door de gangetjes waar de wind vol op stond. Eenmaal op de boulevard was het prachtig.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Storm in Nederland?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik ben van 82. Ik kan alleen de storm van 1990 herinneren.
Ik ook. Toen waaide het dak van een appartementencomplex 50 meter bij onze voordeur vandaan eraf.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Storm in Nederland?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Wie herinnert zich nog de uitzonderlijk zware storm van 13 november 1972? Of niet zo lang daarna de zware storm van 2 april 1973. Deze stormen staan als de meest angstwekkende in mijn geheugen.
Die herinner ik me ook. In november ging één van de drie populieren voor ons huis om. In april de 2e. Op de Veluwe waren ook veel bomen gesneuveld, herinner ik me. Het waren 2 stormen van windkracht 11 kort na elkaar.
Radio Veronica werd op het strand geworpen in april en míjn verjaarsvisite kwam niet opdagen.
Plaats reactie