Eis van 5 jaar voor Murat

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Eis van 5 jaar voor Murat

Bericht door Jongere »

"Vijf jaar cel en tbs geëist tegen Murat D.

De officier van justitie in Den Haag heeft vijf jaar celstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 17-jarige Murat D.

Moord
Volgens de aanklager heeft de scholier zich schuldig gemaakt aan moord met voorbedachte rade op conrector Hans van Wieren van het Haagse Terra College.

Volwassenenrecht
De aanklager wil dat de rechtbank Murat volgens het volwassenenstrafrecht veroordeelt. Wat de scholier volgens het Openbaar Ministerie heeft gedaan, is zo erg dat er meer straf nodig is dan jeugddetentie en behandeling in een inrichting."

Deze straf betekent in ons rechtssysteem dat hij zo'n drie jaar gevangen zit en als de rechter niet de volle straf geeft is het waarschijnlijk nog minder! Die jongen kan bij wijze van spreke z'n school nog afmaken als hij weer vrij is! Waarom krijgt de moordenaar van Pim Fortuin 13 jaar en deze jongen 5? Zouden hier geen kamervragen over worden gesteld of vindt iedereen dat hij wel een tweede kans verdient?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Sorry zit in het verkeerde forum!!
Weet iemand wat ik daaraan kan doen?
Ben ook maar net nieuw, sorry!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Okee bedankt. Ik weet niet of ik dat kon doen terwijl ik de discussie startte maar dat zal ik wel over het hoofd hebben gezien ofzo.
Kevertje

Bericht door Kevertje »

'k Vindt het gewoon raar dat Murat maar 5 jaar cel krijgt.. Ik las een bladzijde ernaast in de krant dat ze in Amerika 50 jaar cel geven voor zulke dingen!
Ze moeten hier ook meer geven, vind ik!


Gr.

K. Evertje
visje

Bericht door visje »

En het ergste is nog dat hij zich nog niet schuldig voelt ook. Zijn familie staat zelfs achter hem en neemt het voor hem op. Dan vraag je je toch werkelijk af in wat voor tijd we leven.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Kevertje
'k Vindt het gewoon raar dat Murat maar 5 jaar cel krijgt.. Ik las een bladzijde ernaast in de krant dat ze in Amerika 50 jaar cel geven voor zulke dingen!
Ze moeten hier ook meer geven, vind ik!

En wat lost dat op?

Gr.

K. Evertje
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Kevertje
'k Vindt het gewoon raar dat Murat maar 5 jaar cel krijgt.. Ik las een bladzijde ernaast in de krant dat ze in Amerika 50 jaar cel geven voor zulke dingen!
Ze moeten hier ook meer geven, vind ik!


Gr.

K. Evertje
50 jaar , en wat lost dat op?
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
"Vijf jaar cel en tbs geëist tegen Murat D.

De officier van justitie in Den Haag heeft vijf jaar celstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 17-jarige Murat D.

Moord
Volgens de aanklager heeft de scholier zich schuldig gemaakt aan moord met voorbedachte rade op conrector Hans van Wieren van het Haagse Terra College.

Volwassenenrecht
De aanklager wil dat de rechtbank Murat volgens het volwassenenstrafrecht veroordeelt. Wat de scholier volgens het Openbaar Ministerie heeft gedaan, is zo erg dat er meer straf nodig is dan jeugddetentie en behandeling in een inrichting."

Deze straf betekent in ons rechtssysteem dat hij zo'n drie jaar gevangen zit en als de rechter niet de volle straf geeft is het waarschijnlijk nog minder! Die jongen kan bij wijze van spreke z'n school nog afmaken als hij weer vrij is! Waarom krijgt de moordenaar van Pim Fortuin 13 jaar en deze jongen 5? Zouden hier geen kamervragen over worden gesteld of vindt iedereen dat hij wel een tweede kans verdient?
Waarom verschil, nou ik denk de toerekeningsvatbaarheid anders is.
Jelle

Bericht door Jelle »

Dergelijke jongelui moet men uit de maatschappij verwijderen.
Zijn hele gedrag, geen spijt, zich zelf al snel op de tenen getrapt voelen en noem maar op, en dan oko de de familie en omgeving bij hem, geven al aan dat hij zeker voor een tweede keer daartoe in staat is.
Dergelijk gedrag kan niet getolereerd worden in onze maatschappij en hij zal dan ook levenslang tegen zichzelf en andere beschermd moeten worden doormiddel van opsluiting.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Eens met Jelle
Eens met Jelle.
Om toch nog nuttig te zijn voor de maatschappij, (en als levenslange boetedoening) werk te verrichten in een streng werkkamp. Luxe naar gelang de prestatie's.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Ik vind het vreselijk wat Murat heeft gedaan.
Maar hij heeft wel een vader gehad, die zelf een moordernaar is geweest.
Ik vind dat die ouders voor een groot deel verantwoordelijk zijn en niet alleen Murat.
limosa

Bericht door limosa »

Iemand die zo weloverwogen een moord pleegt moet voorgoed uit de maatschappij verwijderd worden. Levenslang lijkt mij de enige geschikte straf.
Plaats reactie