Abortus

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Kena
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
ben ik weer....
ten eerste ik ben niet christelijk... ja wat doe ik dan op dit forum? Dat is een heel ander verhaal.
Daarom dat ik even mijn standpunt aan Gerrit 2 maakte. Het zou absurd zijn als je je mening niet zeggen kon ;-)
Wat betreft de mening van Pink, begrijp ik absoluut niet waarom het op dit forum geplaatst moet worden. Zeker als je weet dat die mening door zo goed als niemand gedeeld wordt, omdat die tegen de Bijbel is (6e gebod o.a.).
Vandaar mijn vraag of ik wel op OSW zat.
Begrijp je Kena?
als iedereen met elkaar eens is kan je de forums wel sluiten!
Kena

Bericht door Kena »

Nee Gerrit. Ik begrijp dit niet. Neem me niet kwalijk. En dit op twee dingen:

Als we zo als Christen of Jood tegen allle niet gelovigen zouden doen, zou ik ook als niet gelovigen niets van Christenen en Joden willen weten. Als ik je dan daar op wijst, dan ga jjij naar mij schelden Dit is niet christelijk en je oren dichtknopen voor mensen als Pink nog minder!

WWJD, Gerrit. Wees een lief en mild naar andere mensen ipv dat gekat en gescheld! Dat is verre van christelijk.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Nee Gerrit. Ik begrijp dit niet. Neem me niet kwalijk. En dit op twee dingen:

Als we zo als Christen of Jood tegen allle niet gelovigen zouden doen, zou ik ook als niet gelovigen niets van Christenen en Joden willen weten. Als ik je dan daar op wijst, dan ga jjij naar mij schelden Dit is niet christelijk en je oren dichtknopen voor mensen als Pink nog minder!

WWJD, Gerrit. Wees een lief en mild naar andere mensen ipv dat gekat en gescheld! Dat is verre van christelijk.
Dat is een ander punt. We zitten hier op een christelijk forum onderling, en volgens de regels is Pink als onkerkelijke niet welkom. Ik maak er alleen een punt van als er onbijbelse meningen op een christelijk forum gezet worden. dan kan je net zo goed een pleidooi voor het vloeken houden vanwege het feit dat het beter is te vloeken, ipv je frustratie's op te kroppen.

Ik kan niet mild en lief zijn naar verwerpelijke meningen.

gr.

Reageer U2U als je behoefte heb.

P.S. WHaveJD?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Kena
Oorspronkelijk gepost door Jongere??Ik heb nog nergens een tekst gevonden die mij verteld dat jonge kinderen die sterven naar de hemel gaan, terwijl het (volgens mij hoor!) vast staat dat de erfzonde er is en dat die je ook toegerekend zal worden. En die erfzonde is er al voor je geboorte. Ik geloof wel dat er kinderen naar de hemel kunnen gaan als ze overlijden voor ze bij hun 'volle verstand' zijn maar ik weet nit of je dat van alle kinderen mag zeggen.?
Maar Jezus riep ze tot Zich en zeide: Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods.´ is mi in elk geval duidelijker dan jouw intepretatie op géén Bijbeltekst. G'd geeft niet aan hoe ouud een kind zou moeten zijn en of zij al met volle verstand zouden geloven.

Ik ben van mening dat je erg moet uitkijken met zulke, m.i. kortzichtige, uitspraken.

Oeps sorry, ik zag dat Lecram de tekst al neer gezet had.

Tnx!

[Aangepast op 23/4/04 door Kena]
Ja, maar ook die kinderen moesten komen. Als ze niet waren gekomen, waren ze ook niet gezegend.

Soms krijg ik wel eens het idee, dat overleden kinderen een enkeltje Hemel krijgen. Dan krijg ik het beeld dat je maar beter geaborteerd/ vroeg overleden kan zijn, omdat je dan gelijk bij de Heere kan zijn. Nooit meer kan afvallen, geen zonde meer doet. Nooit meer hoeft te twijfelen, altijd bij God kan zijn. Ik zou bijna denken dat je ze een gunst verleend. Je zou bijna zeggen aborteer dan maar alle kinderen!

Dat is misschien wat erg kort door de bocht, maar als je zegt dat alle geaborteerde kinderen automatisch in de hemel komen, dan vind ik m.i. ook erg kort door de bocht!

Maar zoals iemand al schreef, laten we dat vooral aan de Heere God over. Hij zal rechtvaardig oordelen, ook over de kinderen.

[Aangepast op 23/4/04 door Vortigern]
Waarom maak je dan zo'n opmerking als je zelf vindt dat die te kort door de bocht is? Je zegt hetzelfde als: pleeg maar euthanasie op al Gods kinderen, dan zijn ze van die ellende af en komen ze toch bij God.

Gebruik gewoon eens bijbelse argumenten. Bewijs eens vanuit de bijbel dat jonggestorven kinderen naar de hel zijn gegaan.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Waarom maak je dan zo'n opmerking als je zelf vindt dat die te kort door de bocht is? Je zegt hetzelfde als: pleeg maar euthanasie op al Gods kinderen, dan zijn ze van die ellende af en komen ze toch bij God.

Gebruik gewoon eens bijbelse argumenten. Bewijs eens vanuit de bijbel dat jonggestorven kinderen naar de hel zijn gegaan.
Doe jij dat dan ook eens. Waarom moest geheel amelek worden uitgeroeid? Met vrouw en kinderen?? Waarom dan ook de kinderen?

Waar staat in de Bijbel de alverzoening van kinderen?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Waarom maak je dan zo'n opmerking als je zelf vindt dat die te kort door de bocht is? Je zegt hetzelfde als: pleeg maar euthanasie op al Gods kinderen, dan zijn ze van die ellende af en komen ze toch bij God.

Gebruik gewoon eens bijbelse argumenten. Bewijs eens vanuit de bijbel dat jonggestorven kinderen naar de hel zijn gegaan.
Doe jij dat dan ook eens. Waarom moest geheel amelek worden uitgeroeid? Met vrouw en kinderen?? Waarom dan ook de kinderen?

Waar staat in de Bijbel de alverzoening van kinderen?
Je moet nu niet met een wedervraag komen. Ik heb al een tekst genoemd. Nu ben jij aan de beurt. Het feit dat Amalek werd uitgeroeid, wil niet zeggen dat de kinderen verloren gingen. Dat staat er namelijk niet. Geef gewoon eens een voorbeeld uit de bijbel waar staat dat kinderen verloren gaan als ze sterven.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Waarom maak je dan zo'n opmerking als je zelf vindt dat die te kort door de bocht is? Je zegt hetzelfde als: pleeg maar euthanasie op al Gods kinderen, dan zijn ze van die ellende af en komen ze toch bij God.

Gebruik gewoon eens bijbelse argumenten. Bewijs eens vanuit de bijbel dat jonggestorven kinderen naar de hel zijn gegaan.
Doe jij dat dan ook eens. Waarom moest geheel amelek worden uitgeroeid? Met vrouw en kinderen?? Waarom dan ook de kinderen?

Waar staat in de Bijbel de alverzoening van kinderen?
Je moet nu niet met een wedervraag komen. Ik heb al een tekst genoemd. Nu ben jij aan de beurt. Het feit dat Amalek werd uitgeroeid, wil niet zeggen dat de kinderen verloren gingen. Dat staat er namelijk niet. Geef gewoon eens een voorbeeld uit de bijbel waar staat dat kinderen verloren gaan als ze sterven.
num 16



27 Zo gingen zij op van de woning van Korach, Dathan en Abiram, van rondom; maar Dathan en Abiram gingen uit, staande in de deur hunner tenten, met hun vrouwen, en hun zonen, en hun kinderkens.

31 En het geschiedde, als hij geeindigd had al deze woorden te spreken, zo werd het aardrijk, dat onder hen was, gekloofd;
32 En de aarde opende haar mond, en verslond hen met hun huizen, en allen mensen, die Korach toebehoorden, en al de have.
33 En zij voeren neder, zij en alles wat hunner was, levend ter helle; en de aarde overdekte hen, en zij kwamen om uit het midden der gemeente

[Aangepast op 26/4/04 door jacob]
Kena

Bericht door Kena »

Gerrit, jij scheld hier mij uit wanneer ik mbt Pink niet eens ben en ik moet jou u2u-en? Jij dient eerst netjes jouw excuses aan me aan te bieden wil ik überhaupt tijd aan je besteden.

Nogmaals, ik opende deze discussie op verzoek over a b o r t u s en niet over behoud van kinderen.

Kena
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Dat is een ander punt. We zitten hier op een christelijk forum onderling, en volgens de regels is Pink als onkerkelijke niet welkom.
What would Jezus Do?

groeten,

Jan de Wit.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Dat mensen zo gestoord zijn geworden dat ze denken dat ongeboren kinderen, dus die niet eens een keuze hebben kunnen maken of kleine kinderen naar de hel gaan. Zegt veel van de gedachtengang van sommige hier.

Zal wel geblokkeerd worden na deze op merking .

Het ga jullie goed!
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
[Waar staat in de Bijbel de alverzoening van kinderen?
Wordt als de kinderen!

trouwens waar staat dat kinderen naar de hel gaan?
jacob

Bericht door jacob »

en waar bazeer jij dat dan op? Op je eigen gevoel? Hitler vond ook dingen gestoord. Wij vonden hem gestoord. Dat jij iets gestoord vind hoeft dus niet te betekenen dat dat ook idd zo is. Wie bepaalt wat gestoord is. Niet jij dacht ik zo. En je opmerking over tegenwoordig is misschien misplaatst. Tegenwoordig is mogelijk slechts op jou mening te plaatsen.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door jacob
en waar bazeer jij dat dan op? Op je eigen gevoel? Hitler vond ook dingen gestoord. Wij vonden hem gestoord. Dat jij iets gestoord vind hoeft dus niet te betekenen dat dat ook idd zo is. Wie bepaalt wat gestoord is. Niet jij dacht ik zo. En je opmerking over tegenwoordig is misschien misplaatst. Tegenwoordig is mogelijk slechts op jou mening te plaatsen.

De kerkvaders uit de eerste eeuwen geloofden al dat mensen die uit onwetendheid niet gedoopt waren, (dus ook kinderen) gaan niet naar de hel.
jacob

Bericht door jacob »

post het bewijs eens. Ik heb daar nog nooit van gehoord!!

doop of niet; Het bloed van Chritus reinigt van alle zonden.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door jacob
post het bewijs eens. Ik heb daar nog nooit van gehoord!!

doop of niet; Het bloed van Chritus reinigt van alle zonden.

En het bloed van Christus zou de ongeboren kinderen niet bereiken?
Plaats reactie