Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Ik kan me best goed voorstellen dat gereformeerden geen vrouwelijke dominee willen.
Katholieken kennen ook alleen mannelijke priesters.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Kijk, we mogen de zonde niet meer verwerpen en bij name noemen! Of proef ik dat hier niet uit?
Prima hoor dat jij de "zonde" verwerpt,
zeker als je die zonde bij een ander zo haarfijn weet aan te duiden.

Alleen de manier waarop je het doet, komt mij wat vreemd over: het plaatsen van "brrrrr" onder de foto van de remonstrantse dominee, lijkt mij nogal beledigend, en weinig effectief. Maar als dat jouw manier is om zonde te verwerpen, dan wens je ik veel succes. Je bereikt alleen bij mij het tegendeel!

[Aangepast op 25/3/04 door Rachmaninov]
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Kijk, we mogen de zonde niet meer verwerpen en bij name noemen! Of proef ik dat hier niet uit?
Prima hoor dat jij de "zonde" verwerpt,
zeker als je die zonde bij een ander zo haarfijn weet aan te duiden.

Alleen de manier waarop je het doet, komt mij wat vreemd over: het plaatsen van "brrrrr" onder de foto van de remonstrantse dominee, lijkt mij nogal beledigend, en weinig effectief. Maar als dat jouw manier is om zonde te verwerpen, dan wens je ik veel succes. Je bereikt alleen bij mijn het tegendeel!
Ik grrrrrrruwel van de remontrantse leer. Bah!!!!! Ik verwerp het. Afschuwelijk!
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Kijk, we mogen de zonde niet meer verwerpen en bij name noemen! Of proef ik dat hier niet uit?
Prima hoor dat jij de "zonde" verwerpt,
zeker als je die zonde bij een ander zo haarfijn weet aan te duiden.

Alleen de manier waarop je het doet, komt mij wat vreemd over: het plaatsen van "brrrrr" onder de foto van de remonstrantse dominee, lijkt mij nogal beledigend, en weinig effectief. Maar als dat jouw manier is om zonde te verwerpen, dan wens je ik veel succes. Je bereikt alleen bij mijn het tegendeel!
Ik grrrrrrruwel van de remontrantse leer. Bah!!!!! Ik verwerp het. Afschuwelijk!
Weet je waar ik zo vreselijk blij mee ben?
Dat de remonstrantse dominee over jouw leer niet zegt: "Ik grrrrrrruwel van de reformatorische leer. Bah!!!!! Ik verwerp het. Afschuwelijk!"
En als ik haar een foto van jou stuur, zal ze ook niet zeggen: "brrrrr"
Wat denk je voor wie ik meer sympathie heb? Je kunt nog veel leren van haar denk ik; let maar goed op tijdens de begrafenisdienst a.s. dinsdag.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Kijk, we mogen de zonde niet meer verwerpen en bij name noemen! Of proef ik dat hier niet uit?
Prima hoor dat jij de "zonde" verwerpt,
zeker als je die zonde bij een ander zo haarfijn weet aan te duiden.

Alleen de manier waarop je het doet, komt mij wat vreemd over: het plaatsen van "brrrrr" onder de foto van de remonstrantse dominee, lijkt mij nogal beledigend, en weinig effectief. Maar als dat jouw manier is om zonde te verwerpen, dan wens je ik veel succes. Je bereikt alleen bij mijn het tegendeel!
Ik grrrrrrruwel van de remontrantse leer. Bah!!!!! Ik verwerp het. Afschuwelijk!
Weet je waar ik zo vreselijk blij mee ben?
Dat de remonstrantse dominee over jouw leer niet zegt: "Ik grrrrrrruwel van de reformatorische leer. Bah!!!!! Ik verwerp het. Afschuwelijk!"
En als ik haar een foto van jou stuur, zal ze ook niet zeggen: "brrrrr"
Wat denk je voor wie ik meer sympathie heb? Je kunt nog veel leren van haar denk ik; let maar goed op tijdens de begrafenisdienst a.s. dinsdag.
IK laat me liever niet misleiden door een grove dwaalleer, vriend. Ik mag best mijn afschuw ergens overuit spreken wat radicaal tegen Gods Woord ingaat. Dat is niet zondig. Tegen de persoon die de dienst leidt heb ik niets op tegen, want ik ken d'r simpel weg niet. "t Zal best een aardige vrouw zijn. Maar ik gruwel van haar leer en heb er totaal geen respect voor..
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Heb U naaste lief als uzelf.....

Sorry, maar ietsje minder hard tegen je "onchristelijke medemens" mag ook wel hoor!

Je zou best van elkaar kunnen leren...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
't Zal best een aardige vrouw zijn.
Oh, nou dan zijn we het toch eens?
Laat ik nou verdorie toch steeds denken dat jij boven een foto van de dominee "brrrrrr" had geplaatst....maar dat kan natuurlijk niet zo zijn als je het "een aardige vrouw" vindt.
Mijn excuses en ik ga snel nog even kijken wie dat nou WEL schreef.....
:):)
Orckie

Bericht door Orckie »

Ik vind het raar dat Admin meteen dreigt met het verwijderen van forummers als ze kritisch zijn over de muziek van Martin Mans, terwijl er hier behoorlijk met modder gesmeten wordt richting een persoon (de genoemde vrouwelijk ds.). Lijkt me dat dat zeker niet kan.

Verder lijkt me dat de SGP het niet kan maken onder haar gehoor te zitten.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Heb U naaste lief als uzelf.....

Sorry, maar ietsje minder hard tegen je "onchristelijke medemens" mag ook wel hoor!

Je zou best van elkaar kunnen leren...

Helemaal eens Marsm. Iets meer respect mag best.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
't Zal best een aardige vrouw zijn.
Oh, nou dan zijn we het toch eens?
Laat ik nou verdorie toch steeds denken dat jij boven een foto van de dominee "brrrrrr" had geplaatst....maar dat kan natuurlijk niet zo zijn als je het "een aardige vrouw" vindt.
Mijn excuses en ik ga snel nog even kijken wie dat nou WEL schreef.....
:):)
Ik heb dat idd. geschreven. Maar jij moet wel alles lezen he. Misschien dat jij eruit kon concluderen dat ik die vrouw "brrr" vindt. Ok, dan moet je dat denken joh. Ik ken de hele vrouw niet, maar wel wat voor zielsverdervende leer ze verkondigt en dat is zeker wel om de rillingen van te krijgen, toch? Of vind je het eigenlijk niet zo erg?
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Heb U naaste lief als uzelf.....

Sorry, maar ietsje minder hard tegen je "onchristelijke medemens" mag ook wel hoor!

Je zou best van elkaar kunnen leren...
Wat heeft het hier nou met liefde te maken? Een remonstrantse dwaalleer haat ik en kan ik dus zeker niet lief hebben. En ja, misschien zeg ik wel erg keiharde woorden voor sommige mensen, maar goed, dat zal wel in mij zitten.

Nogmaals:

Het zal best een een aardige vriendelijk vrouw zijn, maar ik hou me er verre van.

Ik heb geen slecht woord gezegd over de vrouw zelf.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik heb dat idd. geschreven. Maar jij moet wel alles lezen he. Misschien dat jij eruit kon concluderen dat ik die vrouw "brrr" vindt. Ok, dan moet je dat denken joh.
Oops, voor de 2e keer mijn excuses. Dat ik GELEZEN heb wat je schreef....En dat het maar voor EEN uitleg vatbaar was.

Maar ik begrijp je nu: als jij boven een FOTO van de dominee "brrrrrr" zet, dan BEDOEL je de leer. :):)

Ik denk dat nu alles duidelijk is, of heb ik weer iets gelezen wat ik niet van je mag lezen? ..........Je mag van mij alles lezen; ik heb namelijk niets te verbergen.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Dit is ze...
Brrrrr

Afbeelding
Inderdaad Matthijs je hebt geen slecht woord gezegd over de vrouw zelf...:bou:
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rachmaninov
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Dit is ze...
Brrrrr

Afbeelding
Inderdaad Matthijs je hebt geen slecht woord gezegd over de vrouw zelf...:bou:
Nee, zoals je hebt kunt lezen ging het niet om de vrouw.. Ik had er een totaal andere gedachten gang erbij..
Plaats reactie